مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی همواره توجه اقشار مختلف جوامع را به خود جلب کرده است. اقتصاد این کشور بر پایه بازار آزاد و است و به همین دلیل در چند سال اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است. هر سال حدود 1 میلیون گردشگر به مناطق قبرس شمالی سفر می‌کنند. ترکیبی از آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای، سواحل زیبا و طبیعت متنوع باعث شده است که این منطقه به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شود. به‌اضافه هتل‌ها و کازینوهای لوکس که تمام آنها به صنعت ساخت‌وساز انگیزه افزوده‌اند. اگر قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارید، بهتر است قبل از این کار با مزایای خرید ملک در قبرس شمالی به طور کامل آشنا شوید. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

چرا قبرس شمالی؟

چرا خرید ملک در قبرس شمالی یک فرصت ایده‌آل است؟ آیا تا کنون به این فکر کرده اید که چرا خرید ملک در این منطقه از مزایای مختلفی برخوردار است؟ برای این منظور بد نیست نیم نگاهی به قبرس شمالی بی اندازیم. قبرس شمالی در قلب منطقه شرق مدیترانه قرار گرفته است، یک جزیره فراموش نشدنی که تحت عنوان بهشت شناخته می شود. زیبایی‌های این جزیره در حدیست که آن را به یک مقصد مورد علاقه برای تعطیلات تبدیل کرده و سالانه گردشگران فراوانی از سراسر جهان به این نقطه فوق‌العاده سفر می‌کنند. قبرس شمالی با خصوصیات منحصر به فرد خود، به افرادی که به دنبال ایجاد خانه‌ای در خارج از وطن خود هستند، گزینه‌هایی بی‌نظیر ارائه می‌دهد.

آفتابی درخشان، خواص درمانی فراوان و طبیعت گرمسیری این جزیره زیبا، آن را به یک بهشت درمانی تبدیل کرده است که می‌تواند در درمان انواع بیماری‌ها مؤثر باشد. قبرس شمالی با تابستان‌های طولانی و گرم و زمستان‌های معتدل که با کمی باران همراه است، شرایط آب و هوایی متعادلی را برای ساکنان و بازدیدکنندگان خود فراهم می‌آورد.

گرچه قبرس شمالی به‌عنوان یک کشور کوچک شناخته می‌شود، اما از لحاظ اقتصادی به‌طور قابل توجهی رشد کرده است و به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه منطقه محسوب می‌شود. افزایش سالانه حدود ۱۲ درصدی در قیمت ملک‌ها در بازار املاک این منطقه، باعث جذب سرمایه‌گذاران و خریداران از سراسر جهان به منظور سرمایه‌گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی شده است.

مهم‌ترین مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

در این مقاله قصد داریم بررسی کاملی از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی داشته باشیم. همان‌طور که اشاره کردیم، وضعیت اقتصادی و موقعیت جغرافیایی قبرس باعث شده تا سالانه افراد زیادی مخصوصا ایرانیان اقدام به خرید ملک در این کشور محبوب می‌کنند. از آنجایی که افراد می توانند با خرید ملک در قبرس اقامت این کشور را دریافت کنند، بازار خرید و فروش ملک در این منطقه بسیار داغ است. اما ازجمله اصلی ترین فرصت ها و مزایای خرید ملک در قبرس شمالی عبارتند از:

قیمت مناسب

یکی از امتیازات خرید ملک در منطقه قبرس شمالی، قیمت پایین املاک است که در این ناحیه ارائه می‌شود. بازار املاک قبرس شمالی با ارائه قیمت‌های بسیار مناسب، به خصوص میان متقاضیان خرید ملک، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. حداقل قیمت ملک در این منطقه از 35 هزار پوند آغاز می‌شود. خریداران تنها با پرداخت 25 درصد از کل مبلغ ملک، می‌توانند مالک ملک خود شوند؛ علاوه بر این، با پرداخت همین مقدار مبلغ، فرصت مهاجرت به این منطقه نیز ایجاد می‌شود. این شرایط پرداخت 25 درصدی برای آپارتمان‌های لوکس و ویلاهای مجلل نیز قابل تغییر است.

با قاطعیت می‌توان گفت که نسبت به کشورهای دیگر منطقه مدیترانه، قیمت ملک در قبرس شمالی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. علاوه بر این، یکی از مزایای خرید ملک در این ناحیه، رشد سالیانه سرمایه‌گذاری ملکی است. رشد سالیانه در حدود 5 تا 10 درصد برای سرمایه‌گذاران در خرید ملک ایجاد می‌شود. این امر به دلیل ویژگی‌های جزیره‌ای و جاذبه‌های گردشگری فراوان در منطقه قبرس شمالی و افزایش تقاضای خریداران ملک هر ساله، موجب افزایش سرمایه‌گذاری در خرید ملک می‌شود.

سهولت خرید

یکی دیگر از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی، سهولت خرید و فرایند اداری مرتبط با ثبت سند و اخذ اقامت است. اشخاصی که تمایل به دریافت اقامت در این منطقه دارند، تنها با پرداخت 25 درصد از کل مبلغ ملک، قادر به مراجعه به دفتر ثبت و ثبت ملک خود هستند. ثبت ملک اجازه می‌دهد که خریداران وارد مراحل مهاجرت شده و این مراحل تنها در 21 روز کاری به اتمام می‌رسند.

 از مزایای دیگر خرید ملک در قبرس شمالی، شرایط ساده اقامت در این ناحیه است. البته ناگفته نماند که افرادی که تمایل دارند بیش از 3 ماه در سال در قبرس شمالی اقامت داشته باشند، باید به منظور دریافت مجوز اقدام نمایند. پس از انجام مراحل خرید ملک و پایان مراحل اداری، ضروری است که ملک به نام خریدار یا خریداران ثبت گردد. در اینجا لازم به ذکر است که درخواست اقامت برای این اشخاص هدف اقامت دائم در قبرس شمالی و یا اجبار به زندگی در این منطقه نیست.

 خریداران می‌توانند در هر زمانی از سال و به مدت دلخواه در قبرس شمالی اقامت داشته باشند. از دیگر مزایایی که خرید ملک در قبرس شمالی دارد، این است که این منطقه به عنوان یکی از کشورهای امن جهان شناخته می‌شود. با توجه به اینکه قبرس در بین کشورهای کوچک جهان رتبه اول امنیت جهانی و رتبه پنجم امنیت اجتماعی و شرایط زندگی را در میان کشورهای جهان دارد، خریداران در این منطقه از شرایط بهینه زندگی بهره‌برداری می‌کنند.

تنوع بالا از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

یکی از مزایای دیگر خرید ملک در منطقه قبرس شمالی، تنوع گسترده ملک‌هاست. اگر به دنبال خرید ویلای ساحلی یا ملک‌های لوکس هستید، به راحتی می‌توانید آنها را در این منطقه پیدا کرده و برای خرید اقدام کنید. با توجه به نیازها و بودجه‌ای که دارید، ملک مورد نظر خود را انتخاب کنید. با توجه به رشد مداوم در صنعت ساخت و ساز در این جزیره، می‌توانید از تنوع گسترده ملکی بهره‌برداری کنید و انتخابی مناسب برای خود داشته باشید.

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی

شرایط تحصیل رایگان برای فرزندان

در مدارس منطقه قبرس شمالی، تحصیل فرزندان به صورت رایگان انجام می‌شود. از طرف دیگر، با خرید ملک در این منطقه و اخذ اقامت، امتیاز تحصیل رایگان برای فرزندان شما تا مقطع دانشگاه فراهم می‌شود. این اقدام نه تنها هزینه‌های زندگی را کاهش می‌دهد، بلکه به طور موثری به اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌کند.

عدم محدودیت در فروش ملک

در قبرس شمالی، با خلاف بسیاری از کشورها، شما هر زمان که بخواهید، ملک خود را به یک خریدار خارجی یا محلی به فروش خواهید رساند. در اینجا هیچ محدودیتی در ارتباط با انتخاب خریدار و خرید ملک وجود ندارد، که این امر به یک مزیت بی‌نظیر در مسیر خرید ملک در قبرس شمالی تبدیل می‌شود.

قوانین مالیاتی مناسب در قبرس شمالی

علاوه بر وجود سطح قیمتی مطلوب خرید ملک در قبرس شمال، محیط مالیاتی مطلوب و حداقل مالیات بر املاک نیز از دیگر مزایای سرمایه گذاری با خرید ملک در نقاط مختلف این کشور است. با قصد زندگی و اقامت در قبرس شمالی علاوه بر مالیات پایین ملک، مالیات بر درآمد، شرکت، عایدی سرمایه گذاری و مالیات بر ارزش افزوده نیز برای فعالیت و سودآوری در قبرس شمالی فراهم است.

تقاضای بالا برای املاک اجاره‌ای و رهن در قبرس شمالی

از مزیت های ویژه خرید ملک امکان اجاره دادن آن و کسب درآمدهای ارزی قابل توجه از این طریق است‌. زیرا علاوه بر سرمایه گذاری در خرید ملک و امکان فروش با قیمت بسیار بالاتر در آینده، می توان برای زمان حال نیز ملک را اجاره و از آن کسب درآمد کرد.

شرایط اقتصادی و سیاسی با ثبات

در قبرس شمالی وجود رشد اقتصادی مداوم و ثبات سیاسی باعث امنیت، آرامش و جذب سرمایه گذاران خارجی بیشتر شده است. رشد مثبت بخش های مختلف اقتصاد به ویژه بخش املاک و مستغلات قبرس شمالی به افزایش پروژه ها و توسعه صنعت ساخت و ساز منجر شده و ثبات سیاسی نیز موجب اعتمادسازی برای برندها و شرکت های مختلف شده است.

امنیت و آب و هوای قبرس شمالی

در قبرس شمالی آب و هوای مدیترانه‌ای با ۳۲۰ روز آفتابی با سواحل، محیط زیست و هوای پاکیزه بهترین مقصد برای انتخاب و خرید ملک برای زندگی است. امنیت و وقوع حداقل جرم نیز از دیگر مزایای این کشور است.

امکان اخذ مجوز اقامت از طریق خرید ملک

مزیت دیگر سرمایه گذاری با خرید ملک در قبرس شمالی، اخذ اقامت راحت، سریع و با حداقل پیچیدگی برای افراد یا اقامت همراه خانواده است. خرید ملک در این کشور نسبت به روش تحصیل، ثبت شرکت، خرید اوراق یا دیگر روش های مهاجرتی به دریافت اقامت موقت در نخستین سال های سکونت و سپس اقامت دائم و شهروندی در حدود ۳ تا ۵ سال بعد خواهد شد.

هزینه پایین زندگی در قبرس شمالی

فرصت زندگی در قبرس شمالی با هزینه ها و مخارج ارزان اما کیفیت عالی و هم سطح بهترین کشورهای اروپایی تنها با خرید ملک ممکن است. این مزیت برای کسانی که قصد مهاجرت همراه با خانواده خود به یک مقصد جذاب و با حداقل هزینه دارند، ارزشمند و مورد توجه همه سرمایه گذاران خارجی ساکن در قبرس شمالی است.

امکان خرید اقساط ملک در قبرس شمالی

امکان خرید ملک در اقساط بلند مدت تنها در کشور قبرس شمالی با بهترین شرایط و فرصت سرمایه گذاری فراهم شده است. زیرا پروژه های بزرگ، مجلل و ممتازی در قبرس شمالی با پرداخت اقساط بدون بهره، صاحب خانه شدن را برای مهاجران و سرمایه گذاران متوسط فراهم کرده‌اند. با انتخاب ملک و پرداخت درصد اولیه پیش پرداخت به صاحبان پروژه، می توان مابقی بهای ملک را در اقساط ۱۲ تا ۶۰ ماهه و بین ۲ تا ۶ سال نیز در پروژه ها با توافق سرمایه گذار و مدیر پروژه پرداخت کرد و بهترین خانه در فاماگوستا، گیرنه، اسکله و یا حتی پایتخت قبرس شمالی نیکوزیا خریداری نمود.

نزدیکی ایران به قبرس شمالی

بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل مسافت کم بین ایران و قبرس شمالی و امکان تردد راحت و سریع بین دو کشور اقدام به خرید ملک در قبرس شمالی می کنند. این مزیت و فرصت خرید ملک در قبرس شمالی نیز برای افرادی که ناچار به رفت و آمد مداوم و یا عدم تمایل به مهاجرت کامل از ایران دارند، مناسب است.

سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، یک فرصت ایده‌آل است

در ادامه بررسی مزایای خرید ملک در قبرس شمالی، لازم به ذکر است که علاوه بر این مزیت ها، سرمایه‌گذاری در این منطقه فرصت‌های مختلفی را به دنبال خواهد داشت. در واقع، سرمایه‌گذاری در املاک منطقه قبرس شمالی یک فرصت بسیار مناسب برای بهره‌برداری ایده‌آل از منابع مالی به حساب می‌آید. این منطقه به عنوان یک مکان برتر برای زندگی و کسب و کار شناخته می‌شود و افراد با سرمایه و فرصت‌های تجاری مناسب می‌توانند بهره‌برداری از این وضعیت را تجربه کنند.

برای افراد غیراروپایی، مهاجرت به منطقه قبرس شمالی با استفاده از برنامه‌های مهاجرتی دولت این منطقه به اقامت دائم و حتی شهروندی منجر می‌شود. همان‌طور که می دانید، یکی از راه‌های مهاجرتی این منطقه، خرید ملک با قیمت حداقل 300,000 یورو به همراه مالیات بر ارزش افزوده مربوطه است.

به‌علاوه، برنامه‌های مهاجرتی دیگر نیز با سرمایه‌گذاری حداقل 2 میلیون یورو برای خرید ملک، امکان اخذ شهروندی و پاسپورت مربوطه را فراهم می‌کنند. این پاسپورت به شما اجازه می‌دهد علاوه بر این جزیره، در کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا نیز زندگی کنید. از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با داشتن پاسپورت قبرس، آزادی حرکت بیشتری خواهید داشت. در نتیجه، استفاده از برنامه‌های مهاجرتی ارائه شده در این منطقه به عنوان یک فرصت فوق‌العاده برای مهاجران در نظر گرفته می‌شود. ناگفته نماند که شرایط خرید ملک در قبرس شمالی بسیار ساده بوده و همان‌طور که اشاره کردیم، از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی مزایای خرید ملک در قبرس شمالی پرداختیم. همان‌طور که مطالعه کردید، قبرس یکی از محبوبت ترین مقاصد برای ایرانیان است که به دلیل شرایط خوب اقتصادی، سالانه افراد زیادی اقدام به سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در این منطقه می‌کنند. با خرید ملک در قبرس شمالی، می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. علاوه بر این، خرید ملک و سرمایه‌گذاری در قبرس مزایا و فرصت‌های مختلفی را به دنبال دارد که برای آشنایی بیشتر، در این مقاله به بررسی مهم‌ترین مزایا و فرصت‌های خرید ملک در این منطقه پرداختیم.

5/5 - (2 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *