برای مهاجرت به هر کشوری در جهان، باید از شرایط، قوانین، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و اطلاعات دیگر آن‌ها اطلاعات کامل و دقیقی به دست آورد. از طرفی از طریق خرید ملک، سرمایه‌گذاری در ثبت شرکت و کارآفرینی، تحصیل، کار و دیگر راه‌های قانونی، می‌توان به بهترین کشورها، مهاجرت کرد. همچنین انتخاب بهترین مقاصد مهاجرتی به سرمایه، اهداف و نیازهای افراد بستگی دارد که پیش از سفر باید مقایسه مفیدی از این موارد در هر کشور داشت.

برای آگاهی و شناخت بهترین کشورها برای مهاجرت در ادامه معرفی این موارد برای کسانی که تردید بین کشورهای مختلف دارند، انجام می‌شود. همچنین مزایا و معایب انتخاب هر کشور برای مهاجرت، زندگی، اقامت و کسب رفاه فردی و خانوادگی مطرح می‌شود.

معرفی لیست بهترین کشورها برای مهاجرت

برای انتخاب یک کشور ممتاز و پیشرفته هر فردی باید به اقتصاد، مخارج زندگی در آن، فرهنگ، شرایط اقامت و خدمات یا وضعیت بهداشتی و توسعه آن توجه نماید. از طرفی بسیاری از این مقاصد در طی سال ۲۰۲۴ یا چند سال اخیر برای جذب بیشتر مهاجر از طریق ارائه خدمات و ایجاد بسترهای رفاهی، تلاش و پیشرفت زیادی داشته‌اند. بنابراین علاقه و پیشنهاد افرادی که تجربه زندگی در این مناطق را داشته‌اند، امروزه معیار و ملاکی برای ایرانیان جهت انتخاب این کشورها برای زندگی موقت یا دائمی محسوب شده و لیست بهترین کشورها جهت زندگی و آینده‌سازی شامل موارد زیر است.

مهاجرت به قبرس شمالی
مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به قبرس شمالی

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت در سالیان اخیر برای سرمایه‌گذاران ایرانی، کشور قبرس شمالی بوده که دارای امکانات و مزایای متنوعی برای افراد مهاجر نسبت به دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی است. در این کشور علاوه امکان تحصیل، خرید املاک مدرن و ارزان، در نهایت به مهاجرت و اقامت موقت سه ساله و در نهایت اقامت دائم و در صورت تمایل به تابعیت و اخذ شهروندی منجر می‌گردد. به عقیده و تجربه هلدینگ وارتان، شرایط سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به ویژه برای ایرانیان یک موقعیت تکرار نشدنی بوده و با سرمایه کمتر می‌توان برای مهاجرت خانوادگی به این کشور، برنامه‌ریزی کرد.

مزایای مهاجرت به کشور قبرس شمالی

اولین دلیل مهاجرت به قبرس، کیفیت امکانات و مزایای متنوع این کشور تاریخی و چهار فصل برای مهاجران است. از طرفی در این منطقه امکان سفرهای بین قاره‌ای با حداقل فاصله برای افراد وجود دارد. این کشور اگر چه در حال توسعه بوده ولی همه تجهیزات و شهرسازی یا خدمات عمومی آن با کیفیت یکسان کشورهای بزرگ جهان هستند. از مزایای مهم اقامت قبرس شمالی عبارتند از:

  • امکان خرید ملک و مهاجرت همراه خانواده به قبرس
  • امکان تحصیل در بهترین مراکز آموزشی قبرس
  • امکان اخذ ویزای گردشگری و بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی قبرس
  • سادگی قوانین زندگی در شهرهای مختلف قبرس شمالی
  • اقتصاد پیشرفته و نرخ بیکاری حداقلی
  • مخارج و هزینه‌های ارزان زندگی
  • نزدیکی فرهنگی و زبانی به ترکیه و ایران
  • خدمات درمانی و بهداشتی درجه یک
  • دسترسی به مسکن ارزان و اخذ ویزای فوری
  • دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی زندگی
  • کیفیت و استانداردهای بالای آموزشی، پاکیزگی و توسعه شهری و منطقه‌ای به همراه ارائه اقامت دائم به مهاجران با شرایط ساده
مهاجرت تحصیلی به استرالیا
مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

رتبه بالای دانشگاه‌های استرالیا، کیفیت سیستم آموزشی، فرصت‌های شغلی متنوع برای دانشجویان و پویایی فرهنگ و نظام اقتصادی استرالیا از دلایل عمده انتخاب این کشور توسط دانشجویان است. اگر چه هزینه بالای تحصیل در برخی از رشته‌های تحصیلی به عنوان یکی از معایب استرالیا برای مهاجرت بوده اما به طور کلی آینده درخشان و امکان فعالیت پس از تحصیل عالی برای دانشجویان در استرالیا و تمام اروپا همواره وجود خواهد داشت.

برای مهاجرت و زندگی در استرالیا مانند اقامت در قبرس شمالی، ابتدا باید شرایط، مدارک درخواستی و سایر قوانین استرالیا برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی برای هر رشته مورد علاقه برای ادامه تحصیل در آن بررسی گردد‌. فرهنگ مهاجرپذیری و ضد نژاد پرستی و دیگر نابرابری‌ها، نرخ نزدیک به صفر جرم و جنایت و دیگر مزایا در استرالیا نیز بر علاقه افراد برای انتخاب این منطقه جذاب افزوده است.

مهاجرت کاری به نیوزیلند

تعادل بین کار و زندگی، نرخ بیکاری پایین جوانان و شرایط عالی حقوق و دستمزد در نیوزیلند از دلایل افزایش مهاجرت نیروهای کاری در شاخه‌ها و حرفه‌های متنوع به این کشور بوده است. ثبات سیاسی و اقتصادی در نیوزیلند و قوانین و حمایت‌های همه جانبه از نیروهای بازنشسته از دیگر مزایای آن و عامل قرارگیری آن در لیست بهترین کشورها برای مهاجرت است.

از نظر امید به زندگی، این کشور جزء ده کشور اول جهان بوده و برای ایرانیان فرایند مهاجرت و اقامت در نیوزیلند در مدت کوتاه‌تر و با هزینه کمتری انجام خواهد شد. علاوه بر این سرمایه‌گذاری و کارآفرینی یا تجارت در نیوزیلند از راه‌های پرطرفدار برای داشتن یک زندگی راحت و با حداکثر رفاه در این منطقه سرسبز و بی‌نظیر است که این فرصت مهاجرتی برای افراد همواره فراهم خواهد بود.

مهاجرت به کشور آزاد کانادا
مهاجرت به کشور آزاد کانادا

مهاجرت به کشور آزاد کانادا

در لیست سالانه بهترین کشورها برای مهاجرت، همواره نام کشور آزاد، بزرگ و توسعه‌ یافته کانادا جزء برترین‌ها است. این کشور مخصوص کسانی است که به دنبال زندگی دارای آرامش، استقلال و مهاجرپذیر است زیرا سومین کشور مهاجرپذیر در جهان کانادا است. بهداشت و درمان و بهترین بیمه‌های سلامت و بازنشستگی، بهترین دانشگاه‌های ممتاز جهان و برترین مقصد سرمایه‌گذاری نیز از دیگر مزایای انتخاب کانادا به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی ایرانیان است.

در این منطقه از قاره آمریکا، تنوع نژادی و فرهنگی زیادی وجود دارد و احترام به حقوق زنان و برابری نژادی بسیار رعایت می‌گردد. همچنین با وجود قوانین سختگیرانه کانادا، در این کشور درآمدهای بالا و تنوع شغلی به همراه حداقل بودن بیکاری، باعث افزایش امید به زندگی و آینده روشن برای مهاجران بوده به طوری که بعد از حضور سه ساله، امکان اخذ اقامت دائم در آن وجود دارد که از این نظر اقامت قبرس نیز برای مهاجران همانند کانادا است.

مهاجرت به کشور شاد فنلاند

به دلیل وجود رفاه عالی، سیستم سلامت درجه یک و برابرهای حداکثری، کشور فنلاند جزء ۳ کشور شاد و دارای امید به زندگی ۸۳ سال برای مردم خود است. امروزه فنلاند به عنوان بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان برای اهداف تحصیلی و سرمایه‌گذاری بوده ولی به دلیل زبان فنلاندی رایج و کمی دشوار در این منطقه اروپایی، برخی برای اقامت دائم در آن با تردید همراه هستند.

این کشور کمترین معایب را برای زندگی خانوادگی داشته و از سطح بالای خدمات بهداشتی، آموزشی و اشتغالی برخوردار است. همچنین هزینه‌ها و درآمدهای زندگی برای داشتن یک زندگی راحت و آسوده، متناسب هستند.

مهاجرت به کشور آلمان
مهاجرت به کشور آلمان

مهاجرت به کشور پیشرفته آلمان

در دهه گذشته، یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان با بیشترین احتمال پذیرش آلمان بوده که بیشتر افراد بعد از سفر توریستی به این منطقه و مشاهده امکانات پیشرفته، آن را به عنوان بهترین نقطه برای ادامه زندگی خود انتخاب می‌کردند. امروزه نیز به ویژه به دلیل امکان تحصیل رایگان، در بین دانشجویان، توجه زیادی به آلمان برای ادامه تحصیل و زندگی خود می‌شود.

در آلمان نیاز به تسلط به زبان آلمانی وجود داشته و افراد باید از تمکن مالی لازم برای زندگی در شهرهای مختلف آن نیز برخوردار باشند. آلمان نیز بهترین منطقه برای ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری بوده که از این نظر مانند سرمایه‌گذاری در قبرس، طرفداران خاص خود را دارد.

نتیجه گیری

زندگی در کشورهای دارای آینده بهتر برای خود و خانواده امروزه دغدغه ایرانیان زیادی بوده و همواره گروه‌های مهاجرتی، به دنبال انتخاب بهترین مکان در کشورهای ممتاز و پیشرفته جهان هستند.

در بین این مناطق که هر کدام دارای مزایای زیاد و برخی معایب جزئی نیز هستند، کشورهای مهاجرپذیر و دارای قوانین راحت مهاجرتی و اقامتی محبوبیت بیشتری دارند. از طرفی روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی، کانادا، استرالیا و دیگر کشورهای مطرح و محبوب بسیار متنوع بوده که باید بر اساس اهداف فردی و سرمایه و مقررات حاکم در هر کشور برای آن‌ها اقدام کرد.

در این مقاله از سایت هلدینگ وارتان نیز به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت در سال جاری و دلایل و مزایای انتخاب این مقاصد پرمتقاضی پرداخته شد.

سوالات متداول

۱) بهترین مزیت انتخاب مهاجرت به قبرس شمالی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی چیست؟

این کشور از محدود کشورهایی بوده که با خرید ملک و مسکن ویلایی یا آپارتمانی به مهاجران، اقامت یک ساله به همراه تمدید این مدت داده و دارای شرایط ساده، کم هزینه و سریع‌تر مهاجرت و اقامت دائم است.

۲) برای مهاجرت به دیگر کشورها، فنلاند بهتر است یا استرالیا؟

انتخاب بین این دو کشور محبوب سخت و باید بر اساس هدف شما از مهاجرت بهترین گزینه انتخاب شود اما برای تحصیل استرالیا و برای دیگر مقاصد فنلاند مناسب‌تر است.

۳) برای دریافت ویزاهای مهاجرتی هر کشور باید چگونه اقدام کرد؟

با داشتن شرایط، تهیه مدارک و مراجعه به نزدیک‌ترین سفارتخانه هر کشور این درخواست ویزای مهاجرتی انجام خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *