معایب خرید ملک در قبرس شمالی را بشناسید! همان‌طور که می‌دانید، یکی از موضوعات که در خصوص افزایش سرمایه در قبرس شمالی اهمیت دارد، بررسی مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در این منطقه است. این منطقه به‌عنوان یکی از 15 مقصد برتر جهانی برای سرمایه‌گذاران خارجی شناخته می‌شود. از طرف دیگر، خرید ملک از جمله راه‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه محسوب می‌شود. بد نیست بدانید که طبق اعلام مجله اقتصادی فوربز، قبرس شمالی در بین 5 کشور پیشرو در این زمینه قرار دارد. به همین ترتیب، این امر نشان‌دهنده جاذبه‌ای برای مهاجرت برای مردم از سراسر جهان، به‌ویژه ایرانیان، محسوب می‌شود. قبل از تصمیم‌گیری برای خرید ملک در قبرس شمالی، ضروری است که با معایب و مشکلات احتمالی این نوع سرمایه‌گذاری در قبرس به‌طورکلی آشنا شوید.

معایب خرید ملک در قبرس شمالی

سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در قبرس شمالی

قبل از پرداختن به مبحث اصلی مقاله، یعنی معایب خرید ملک در قبرس شمالی، بد نیست بررسی کوتاهی از این نوع سرمایه‌گذاری داشته باشیم. همان‌طور که می‌دانید، یکی از روش‌های محبوب برای سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت در منطقه قبرس شمالی، خرید ملک در این منطقه می‌باشد. برای شروع، فرد سرمایه‌گذار باید 18 سال سن یا بیشتر داشته باشد و تنها مجاز به خرید یک واحد ملکی است. انواع ملک در این ناحیه متنوع هستند، و به همین دلیل قوانین و مقررات مربوط به هر نوع متفاوت هستند. بهترین راه برای انتخاب صحیح، مشورت با متخصصان مجرب در این حوزه است.

بسته به اهداف، سلیقه و منابع مالی خود، می‌توانید بین خرید ویلا، زمین یا واحد‌های آپارتمانی تصمیم بگیرید. علاوه بر واحدهای آماده، پروژه‌های ساخت‌وساز نیز در این منطقه وجود دارند. با انجام سرمایه‌گذاری بلندمدت در این پروژه‌ها، می‌توانید بهره‌وری داشته باشید و از گزینه‌های خرید تحت قسط و اخذ وام نیز بهره ببرید. درهرصورت، ضروری است که با مزایا و معایب خرید ملک در قبرس به طور کامل آشنا شوید. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم حتما تا آخر این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

با معایب خرید ملک در قبرس شمالی آشنا شوید

بدیهی است که در هر بحثی از جمله خرید ملک در مناطق مختلف از جهان، نباید فقط به نقاط قوت مسئله توجه کنیم؛ بلکه ضروری است معایب این کار را نیز درنظر بگیریم. اگر قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارید، باید گفت همانطور که آشنایی با شرایط خرید ملک در قبرس شمالی ضروری است، الزامی است که قبل از خرید با معایب و مشکلات خرید ملک در این منطقه آشنا شوید. به زبانی ساده تر، این حق شماست که قبل از انجام هر نوع سرمایه‌گذاری، اطلاعات کاملی از شرایط و محدودیت‌های ممکن را در نظر بگیرید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا تصمیم بهتری بگیرید، که در آن هم مزایا و هم معایب به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرند.

اشخاص حقیقی مجبور به پرداخت مالیات هستند

به عنوان یک سرمایه‌گذار در قبرس شمالی، از تسهیلات مالیاتی و تشویق‌های ارائه شده به کسب‌وکارها و شرکت‌ها بهره‌مند می‌شوید. درواقع این مسئله یکی از مزایای مهم خرید ملک در این منطقه است.

اما در زمینه زندگی در قبرس شمالی، مسئله مالیات بر درآمد افراد حقیقی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند و ممکن است به‌عنوان یک چالش مطرح شود. اجرای مالیات بر درآمد افراد حقیقی در این منطقه نیز هم‌چون جوامع دیگر هدفش بهبود و تعادل اقتصادی است.

پرداختن به این نکته ضروری است که بخشی از درآمد شما به عنوان مالیات پرداخت می‌شود. آیا به این فکر کرده اید که چه میزان از درآمدتان در قبرس شمالی به عنوان مالیات برداشته می شود؟ طبق قوانین این منطقه، ۳۰ درصد از درآمد شما برای مالیات محاسبه می‌شود، که این واقعیت ممکن است برای افراد مختلفی نگرانی‌های مالی به دنبال داشته باشد.

درآمد مشاغل صنعتی در قبرس شمالی پایین است

این درست است که هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی به حداقل می‌رسد و با مخارج کم، می‌توان در این منطقه زندگی راحتی داشت. همچنین درآمد کسب‌وکارها در این منطقه بیشتر از حد ناچیز نخواهند بود و به همین دلیل هزینه‌های مصرفی نیز به طور کلی پائین خواهند بود. این نکته می‌تواند به‌عنوان یکی از  مزایای زندگی در قبرس شمالی در نظر گرفت شود.

هرچند این موضوع صحت دارد، اما نباید فراموش کنیم که این قاعده برای همه مشاغل و شغل‌ها صدق نمی‌کند. اگر قصد دارید کسب‌وکار خود را در این منطقه راه‌اندازی کنید یا یک شغل کوچک و معمولی داشته باشید، وضعیت متفاوتی خواهید داشت. قبل از ورود به قبرس شمالی، اهمیت دارد که در مورد کسب‌وکارها به دقت بررسی انجام دهید و در زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کنید که به‌طور واقعی قادر به کسب درآمد بالا باشد.

در چنین شرایط، زندگی در قبرس شمالی به‌واقع مقرون به صرفه خواهد بود، زیرا شما می‌توانید درآمد قابل‌توجهی کسب کنید و در عین حال هزینه‌های زندگی را کنترل کنید. این امر به ویژه در صورتی که به کسب و کار مناسبی سرمایه‌گذاری کنید، بسیار اهمیت دارد. اما باید در نظر داشته باشید که درآمد مشاغل صنعتی در این منطقه بسیار پایین است.

قبرس بیش از اندازه ساکت است

از دیگر معایب خرید ملک در قبرس شمالی، ساکتی بیش از اندازه این منطقه است. در این خصوص باید گفت زندگی در سومین جزیره مدیترانه با آب و هوای فوق‌العاده و درجه یک، واقعاً به یک تجربه رویایی و لذت‌بخش تبدیل می‌شود. اما باید به این نکته نیز توجه کنید که جزیره به شدت ساکت و آرام است. به گونه‌ای که در بعضی مواقع، سکوت به اندازه‌ای افزایش می‌یابد که به نظر می‌رسد هیچ موجود زنده‌ای در آن حضور ندارد و انگار همه ساکنان جزیره در خواب زمستانی به سر می‌برند.

بنابراین، اگر به دسته‌ای از افراد تعلق دارید که علاقه دارند در محیط‌های پر سر و صدا و شلوغ زندگی کنند، باید توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به هیچ وجه برای شما مناسب نخواهد بود. احتمالاً در مدت زمان کمی احساس خستگی از این شرایط به شما دست می‌دهد و شاید حتی به تصمیمی برسید که هر چه زودتر از این منطقه جدا شوید و به کشور خود بازگردید.

رفت و آمد در قبرس شمالی با محدودیت روبه رو است

محدودیت‌های موجود در رفت و آمد می‌توانند به‌عنوان یکی دیگر از معایب خرید ملک در قبرس شمالی باشد. اگر به فکر استفاده از مسیر آبی برای سفرها و جابجایی هستید، باید با این واقعیت مواجه شوید که محدودیت‌های قابل توجهی در این زمینه وجود دارند. زندگی در جزیره به معنایی هست که هر زمان که به تصمیمی برسید که بخواهید از یک منطقه به منطقه دیگرانتقال یابید، به راحتی نمی‌توانید این کار را انجام دهید. دلیل اصلی این محدودیت‌ها، تعداد مسافرانی است که نیاز به استفاده از قایق دارند. به اضافه‌این محدودیت‌ها، پروازهای ورودی و خروجی از جزیره نیز به اندازه‌ای محدود هستند که بلیط‌ها به‌راحتی در دسترس نیستند. این وضعیت به شرایط کاری و زندگی شما بستگی دارد که آیا این محدودیت‌ها به عنوان یک چالش در زندگی در جزیره مطرح می‌شود یا خیر. اگر شغلی دارید که به رفت و آمد مکرر و مستمر نیاز دارد، قطعاً با این محدودیت‌ها مواجه خواهید شد، مگر اینکه تصمیم بگیرید به مدت طولانی‌تری قبل از تاریخ پرواز، بلیط‌ها را رزرو نمایید.

پیدا کردن کار برای دانشجویان فاقد مهارت بسیار دشوار است

همانطور که می دانید، در حال حاضر، تعداد زیادی از دانشجویان داخلی تصمیم می‌گیرند مسیر تحصیلی خود را در یکی از کشور‌های خارجی و در دانشگاه‌های برتر ادامه دهند. این موضوع منجر به مطرح شدن گفتگویی درباره مهاجرت تحصیلی شده است. با این حال، نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که اگر شما قصد دارید پس از تحصیل در کشور مقصد، به کار بپردازید، بازار کار در قبرس شمالی برای دانشجویان خارجی فراهم نیست و پیدا کردن کار برای دانشجویان کمی دشوار است.

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

اکنون که با معایب خرید ملک در قبرس شمالی آشنا شدید، بد نیست بررسی کوتاهی از شرایط خرید ملک در این منطقه داشته باشیم. اصلا قیمت ملک در قبرس شمالی چقدر است؟ در این خصوص باید گفت سرمایه‌گذاران، با پرداخت ۳۰ درصد از کل هزینه خرید ملک، قادر به تامین مابقی مبلغ از طریق وام‌های بانکی ۵ ساله با نرخ سود 7 یا 8 درصد می‌باشند. در منطقه مرکزی قبرس، قیمت آپارتمان‌ها به حداکثر ۲۷ هزار یورو محدود شده است. همچنین، خانه‌های ویلایی در بازه قیمتی یک میلیون تا یک میلیون و دویست هزار یورو قرار دارند. افراد سرمایه‌گذار ایرانی دو هدف عمده برای خرید ملک در قبرس دارند؛ اولاً، دریافت اقامت دائم در قبرس، و دوماً، تحصیل فرزندان خود در دانشگاه‌های خارجی.

به‌همین جهت، اهمیت دارد که افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در کشور قبرس را دارند، از شرایط سیاسی و اقتصادی این کشور آگاه باشند. تغییرات اخیر در قوانین خرید و فروش ملک‌ها، خطرات خرید ملک در قبرس را به‌طور قابل توجهی کاهش داده است. برای اخذ اقامت موقت در قبرس، حداقل سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای خرید ملک ۳۰۰ هزار یورو است، اما برای اقامت دائم، شرایط دقیق‌تر و سخت‌تری لازم است. درخواست‌دهندگان اقامت دائم باید قادر به اثبات درآمد سالیانه حداقل ۳۰ هزار یورو باشند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا بررسی کاملی از معایب خرید ملک در قبرس شمالی داشته باشیم. همان‌طور که مطالعه کردید، خرید ملک یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی است که مزایای مختلفی را به دنبال دارد. برای مثال شما می‌توانید با خرید ملک در این کشور، اقامت قبرس شمالی را دریافت کنید. اما باید توجه داشته باشید که علاوه بر مزیت‌های مختلف، خرید ملک در قبرس دارای معایب مختلفی نیز می‌باشد که در این مقاله به بررسی هر یک از آنها پرداختیم.

5/5 - (2 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *