سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی از جمله اقداماتی است که می‌تواند برای ارتقای و گسترش سرمایه در یک کشور خارجی اهمیت فراوانی داشته باشد. این منطقه از جهات مختلف مزایا و معایبی را در ارتباط با سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد که آشنایی با آنها الزامی است. برای مثال، یکی از مزایای اصلی سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، جذب سرمایه‌گذاران خارجی در زمینه‌های مختلف اقتصادی است. این منطقه به‌عنوان یک مقصد نهایی برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی شناخته شده است و جذابیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاران دارد. به‌علاوه، قوانین مؤثر و سازنده در حوزه سرمایه‌گذاری و مالی، از دیگر مزایای این منطقه به شمار می‌روند. اما معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را نیز نباید نادیده گرفت.

از طرف دیگر، همان‌طور که همه چیز دارای دوروی است، سرمایه‌گذاری در قبرس نیز با معایبی همراه است. تحریم‌های بین‌المللی و عدم تشخیص بین‌المللی این منطقه به‌عنوان یک دولت مستقل، ممکن است برخی از مخاطرات را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد. همچنین، مشکلات احتمالی در زمینه استقرار و تأسیس کسب‌وکار، به‌عنوان یکی دیگر از معایب موردنظر مطرح می‌شود.

سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

برای آشنایی بیشتر با معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، بد نیست بررسی کوتاهی از شرایط و وضعیت سرمایه‌گذاری در این کشور داشته باشیم. در این خصوص باید گفت باتوجه به رونق اقتصادی درحال‌توسعه کشور قبرس شمالی، فرصت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای انجام سرمایه‌گذاری‌های امن و سودآور در این کشور وجود دارد. در حال حاضر، بخش مشاغل و مستغلات، به‌عنوان یکی از نقاط جذاب برای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، توجه فراوانی از سمت سرمایه‌گذاران به خود جلب کرده است.

شرایط مالیاتی در این منطقه بسیار کمتر است و همچنین ایمنی بالایی نیز در قبرس شمالی وجود دارد. این کشور به‌گونه‌ای امن است که به‌عنوان یکی از پنج کشور امن دنیا شناخته می‌شود. تمامی بانک‌های ترکیه نیز در این کشور حضور دارند و افراد خارجی می‌توانند از تسهیلات بانکی مانند وام‌گیری برای خرید مسکن بهره‌برداری نمایند. بر اساس تحلیل‌های انجام شده، به طور عمومی سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی در یک دوره زمانی کوتاه (تا سه سال) قابلیت بهره‌وری سرمایه را دارد.

یکی از موارد کلیدی مرتبط با سرمایه‌گذاری در این منطقه، تطابق سرمایه‌گذاری شما با حداکثر نرخ‌های تعیین‌شده توسط دولت است. اگر مجموع سرمایه‌گذاری شما به نرخ‌های تعیین شده رسید، این امکان به‌سرعت فراهم می‌شود که شما می‌توانید تابعیت و گذرنامه قبرس شمالی را به طور سریعی دریافت نمایید.

بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

قبل از اینکه به بررسی معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بپردازیم، بد نیست نیم‌نگاهی به انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بیندازیم. در این خصوص باید گفت شرایط اقتصادی مناسب این کشور باعث شده تا سرمایه‌گذاران زیادی برای افزایش سرمایه خود، کشور قبرس را در نظر داشته باشند. ازجمله پرسودترین روش‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی عبارت‌اند از:

سرمایه‌گذاری در زمینه خرید ملک

یکی از راه‌های محبوب برای سرمایه‌گذاری در این منطقه، خرید ملک در این کشور است. در خصوص شرایط سرمایه‌گذاری در قبرس نیز باید گفت افراد سرمایه‌گذار باید حداقل 18 سال سن داشته و هر فردی نیز مجاز به خرید یک ملک نمی‌باشد. دسته‌بندی ملک‌ها در این منطقه متنوع است و به همین دلیل قوانین متفاوتی برای هر دسته اعمال می‌شوند. بنابراین، قبل از اقدام به خرید، حتماً بهتر است با متخصصان ماهر در این زمینه مشورت کنید تا تصمیم بهتری اتخاذ کنید.

باتوجه‌به هدف، سلیقه و منابع مالی خود، می‌توانید انتخاب خرید ویلا، زمین یا واحد آپارتمانی را در نظر بگیرید. در ضمن، به جز واحدهای آماده و تکمیل‌شده، پروژه‌های ساخت و ساز نیز در قبرس شمالی موجود است که علاوه بر سرمایه‌گذاری بلندمدت، از گزینه‌های خرید قسطی یا استفاده از وام نیز می‌توانید بهره‌برداری کنید. به هر حال، ضروری است که با مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در این منطقه آشنا شده که به همین منظور، در ادامه به بررسی معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی خواهیم پرداخت.

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت

یکی از روش‌های ساده و مناسب برای دریافت اقامت در این کشور، سرمایه‌گذاری در حوزه استارتاپ‌ها و کسب و کارها است. با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی در محور سه قاره‌ای، به‌عنوان آفریقا، آسیا و اروپا، جریان سرمایه‌های جهانی به این کشور افزایش یافته است. این منطقه با تدوین قوانین مناسب، توانسته از این پتانسیل بهره‌برداری نماید و به‌عنوان مقصد جاذب برای شرکت‌های جهانی شناخته شود. از این رو، شما می‌توانید با سرمایه حداقلی 40 هزار یورو، در یکی از بهترین مراکز کسب و کار جهان، سرمایه‌گذاری نمایید.

فرآیند اداری این پروسه با سرعت و کارایی می‌تواند در مدت کمتر از 10 روز انجام شود. با این وجود، نیازمندی به داشتن یک دیدگاه استراتژیک و پیش‌بینی‌ برای آینده سرمایه‌گذاری و خانواده‌تان دارید تا بتوانید بهره‌وری بیشتری از این فرصت کسب کنید.

با معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی آشنا شوید

همان‌طور که اشاره کردیم، در این مطالب قصد داریم به بررسی کامل معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی بپردازیم. در این خصوص باید گفت اگرچه مزایای بسیاری برای سرمایه‌گذاری امن در قبرس شمالی وجود دارد، اما سرمایه‌گذاری در این منطقه دارای معایبی نیز می باشد که آشنایی با آنها قبل از سرمایه‌گذاری الزامی است. ازجمله اصلی ترین معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی عبارتند از:

مالیات برای اشخاص حقیقی

اگرچه طرح‌های تشویقی و حمایت مالیاتی مختلفی برای شرکت‌ها در این منطقه وجود دارد و شرکت‌ها نیز یکی از موارد مثبت زندگی در جزیره قبرس به شمار می‌روند، اما بی‌تردید، مالیات بر درآمد افراد حقیقی به‌عنوان یکی از نقاط منفی زندگی در این منطقه مطرح است. البته باید تاکید کرد که این مالیات برای بهبود کیفیت زندگی، توسعه زیرساخت‌ها، تجهیز امکانات درمانی و موارد مشابه به کار گرفته می‌شود. با این حال، پذیرفتن و درک این واقعیت که تا ۳۵ درصد از درآمد شما به‌عنوان مالیات کاهش می‌یابد، ممکن است چالش‌هایی را به دنبال داشته باشد و زمان‌بر باشد.

زندگی در قبرس شمالی کمی خسته کننده است

زمانی که در مورد یک جزیره آفتابی و دلنشین در خلیج مدیترانه صحبت می‌کنیم، امکان دارد تصویری زنده در ذهن ما ایجاد شود. تصویری از تعداد زیادی از مردم محلی و گردشگرانی که با لبخند در لب، در سراسر جزیره مشغول به تفریحاتی چون غواصی، اسکی آبی و سایر سرگرمی‌ها هستند و لحظاتی شاد و لذت بخش را سپری می‌کنند. اما واقعیت اینگونه نیست!

مشکل اینجاست که بسیاری از فرصت‌ها و تنوع تفریحی جزیره، به طور اساسی در فصل تابستان و در زمان اوج توریسم قابل دسترسی هستند. وقتی فصل سرما فرا می‌رسد، به‌نظر می‌رسد همه چیز به حالت روال عادی خود بازمی‌گردد و بسیاری تفریحات به طور کامل تعطیل می شوند. این شرایط برای کسانی که به دنبال آرامش و فرار از شلوغی هستند، اغلب مشکل‌ساز نیست، اما برای دیگران ممکن است سکوت و تغییرات چشم گیر این نواحی در زمینه تعطیلات و سرگمی ها، کمی آزاردهنده باشد.

رفت و آمد در قبرس شمالی با محدودیت روبه رو است

از دیگر معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، می توان به محدودیت رفت و آمد اشاره کرد. اگر قصد سرمایه‌گذاری در مهاجرت به این منطقه را دارید، بهتر است با شرایط این منطقه بیشتر آشنا شوید. در این خصوص باید گفت رفت و آمد در قبرس شمالی محدودیت های مختلفی را دارد. از آنجایی که تقاضا برای سفر به این منطقه زیاد است، شما نمی توانید در هر تایمی که دوست داشتید اقدام به جابه جایی کنید. بلکه بایستی از قبل بلیط های مدنظر را رزرو کنید. در خصوص جابه جایی بین شهری نیز این محدودیت ها، کم و زیاد گریبان گیر افراد شده اند.

درآمد برخی از شغل ها در قبرس شمالی پایین است

یکی از مزیت های زندگی در قبرس شمالی، پایین بودن هزینه‌های زندگی است. اما این موضوع پایین بودن درآمد برخی از شغل ها را نمی تواند جبران کند. نداشتن درآمد حداقلی، به‌عنوان یکی از نقاط ضعف زندگی در قبرس شمالی مطرح می‌شود. البته ناگفته نماند که این موضوع به طور دقیق برای بخش‌های خاصی شغل ها در نظر گرفته می شود، و اگر شما دارای سرمایه یا تخصص خاصی هستید، به طور کلی در این دسته قرار نمی‌گیرید.

به‌عنوان مثال، این وضعیت در بخش کشاورزی به طور واضح‌تر دیده می‌شود و دستمزد یک کارگر مزرعه ممکن است حتی کمتر از هزار دلار در ماه باشد، در حالی که هیچ نفعی از لحاظ مسکن و رفاه و موارد مشابه برای او فراهم نشده باشد. البته لازم به ذکر است که این نکته نادیده گرفته نشود که به‌عنوان یک فرد تخصصی یا کسی که با ویزای کاری وارد قبرس می‌شود، درآمد شما بر اساس تخصص و تجربه‌تان، به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر از سایر کارگران محلی و حتی در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی خواهد بود.

محدودیت تنوع اجناس و کالا در قبرس شمالی

همان‌طور که می دانید، زندگی در شهرهای پرجمعیت، از جنبه های مختلفی بر روی زندگی انسان تاثیر می گذارد. برای مثال، در نظر داشته باشید که در این جزیره، امکان دسترسی به فروشگاه‌ها و هایپرمارکت‌ها و بازارهای گوناگون وجود ندارد و احتمالاً گزینه‌های خرید در مقایسه با محل زندگی قبلی شما کمتر باشد. بسیاری از این فروشگاه‌ها به صورت مشاغل کوچک و محلی توسط افراد خصوصی اداره می‌شوند و توانایی ارائه مجموعه‌ای وسیع از اجناس و برندها را ندارند. به این ترتیب، تنوع اجناس ممکن است به اندازه ایده‌آلی که در شهرهای بزرگ وجود دارد، در دسترس نباشد.

بازار کار دانشجویان در قبرس شمالی چگونه است؟

اگر دانشجو باشید و قصد مهاجرت و سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی را داشته باشید، بی شک برایتان سوال است که بازار کار دانشجویان در این منطقه چه وضعیتی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت شرایط برای افراد متفاوت است. مثلا اگر به‌عنوان یک سرمایه‌گذار وارد جزیره شده و قصد راه‌اندازی کسب و کار خود را دارید، شرایط کاملاً متفاوتی را تجربه خواهید کرد. اما اگر قصد دارید به‌عنوان یک دانشجو در جزیره زندگی کنید و منابع مالی بسیار وسیعی در اختیار ندارید، ممکن است با چالش‌هایی مواجه شوید. یکی از نقاط ضعف زندگی در قبرس شمالی این است که دانشجویان بین‌المللی در جستجوی کار ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و حتی اگر به تصمیمی جهت یافتن کار برسند، درآمد حاصل از آن به نسبت هزینه‌ها کمتر به نظر می‌رسد. البته همواره موارد استثنایی وجود دارند، اما اعتماد به شانس و اقبال کمک بزرگی به این مشکل نخواهد کرد.

رتبه پاسپورت قبرس شمالی

تا اینجای مقاله با معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی به طور کامل آشنا شده اید. از آنجایی که قصد سرمایه‌گذاری در این منطقه را دارید، بد نیست بررسی کوتاهی از رتبه پاسپورت قبرس شمالی نیز داشته باشیم. در این خصوص باید گفت در جدول رتبه‌بندی اعتبار پاسپورت‌ها، قبرس جایگاهی را در رده ۱۴ به خود اختصاص داده است. این موضوع باعث می‌شود با داشتن پاسپورت قبرس، به ۱۹۲ مقصد جهانی سفر کنید که این تعداد به‌عنوان یک رتبه بسیار برجسته شناخته می‌شود. هرچند پاسپورت قبرس شمالی در جدول رده‌بندی با رتبه‌ای پایین‌تر قرار دارد، اما اگر هدف شما از مهاجرت، دستیابی به پاسپورتی اعتباری برای سفر به کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا باشد، قبرس انتخابی مناسبتر خواهد بود.

درآمد و واحد پول قبرس شمالی

واحد رسمی پول در قبرس شمالی، لیر است و درآمدها و مزایای کارمندان به ارزش لیر محاسبه می‌شود. درآمد هر فرد بسته به زمینه کاری، سطح تخصص و عوامل دیگر می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، آمار نشان می‌دهد که درآمد حداقلی یک کارگر متوسط در قبرس شمالی، حدود ۴۵۰۰ لیر در یک ماه می‌باشد.

جمع‌بندی

همان‌طور که مطالعه کردید، در این مقاله به بررسی کامل معایب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی پرداختیم. اگر فراموش نکرده باشید، اشاره کردیم که یکی از روش‌های محبوب برای سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت در قبرس شمالی، خرید ملک در این منطقه می‌باشد. برای انجام این کار، فرد سرمایه‌گذار باید حداقل 18 سال سن داشته باشد و مجاز به خرید یک واحد ملکی می‌شود. دسته‌بندی ملک‌ها در این کشور متنوع است و به همین دلیل، قوانین مرتبط با هر دسته املاک نیز متفاوت خواهد بود. البته ناگفته نماند که علاوه بر ملک، می‌توانید از روش‌های دیگری نیز استفاده کنید که به همین منظور، در خصوص راه‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی نیز بحث کرده و مطالبی را ارائه دادیم.

5/5 - (2 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *