همان‌طور که می‌دانید، قبرس شمالی امروزه به یکی از مقاصد پرطرف‌دار برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت، به‌خصوص برای ایرانیان، تبدیل شده است. با درنظرگرفتن این موضوع که اقامت از طریق خرید ملک به‌سادگی قابل‌دستیابی است، خرید ملک به‌عنوان یکی از مسیرهای درخواست اقامت در قبرس شمالی به محبوبیت بالایی دست‌یافته است. همچنین باتوجه‌به اینکه قیمت ملک‌ها در قبرس شمالی بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است و این کشور تنها با یک پرواز سه‌ساعته از ایران قابل‌دسترسی است، علاقه‌مندان به خرید ملک در این کشور روبه‌افزایش است. اما قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران چقدر است؟

آشنایی با قبرس شمالی

قبل از اینکه به بررسی عنوان اصلی مقاله، یعنی ” قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران” بپردازیم، بد نیست بررسی کوتاهی از قبرس شمالی داشته باشیم. در این خصوص باید گفت قبرس در قسمت زیرین سواحل غربی ترکیه، در شرق دریای مدیترانه واقع شده است. این جزیره همواره از دوره‌های اولیه تاریخ، مقصد موردعلاقه تاجران بوده است. این نقطه منحصربه‌فرد از دریای مدیترانه، تابستان‌های طولانی و گرمی دارد، و آفتاب هر سال بیش از ۳۰۰ روز می‌تابد. در زمستان نیز هوا با بارش‌های معتدل آرام می‌گذرد.

قبرس شمالی ممکن است به‌عنوان یک کشور کوچک تلقی شود، اما از نظر اقتصادی یکی از کشورهای پیشرفته و رو به رشد در منطقه است. هر سال، رشد قیمت در بازار ملک در قبرس شمالی به نزدیکی ۱۲ درصد می‌رسد، که موجب جلب سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف به قبرس شمالی و خرید ملک در این منطقه می‌شود.

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران چقدر است؟

هزینه خرید ملک در قبرس شمالی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود: “هزینه ملک” و “هزینه‌های جانبی” که عمدتاً مرتبط به مالیات و تمکن مالی است. اگر بخواهیم قیمت املاک و مستغلات در قبرس شمالی را با ایران مقایسه کنیم، باید توجه داشته باشیم که قیمت ساختمان در قبرس شمالی چندین برابر قیمت زمین است. این در حالی است که در ایران معمولاً قیمت یک متر مربع زمین و ساختمان حدوداً برابری دارد.

در نگاه اول، ممکن است به نظر برسد که شرایط ساخت و ساز برای فروشندگان در قبرس شمالی بسیار سودآور است. اما باید توجه داشت که افزایش هزینه‌های ساختمان نسبت به زمین به دلیل افزایش هزینه‌های کارگری و مصالح در قبرس شمالی اتفاق می‌افتد.

حداقل قیمت برای خرید یک واحد استودیو در قبرس شمالی حدوداً ۷۰ هزار پوند است، که باتوجه‌به نرخ تبدیل پوند به تومان معادل ۴.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان می‌شود. برای اخذ اقامت، باید ۳۰ درصد این مبلغ، یعنی ۱.۲۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان را پرداخت کرد. باتوجه‌به اینکه اجاره مسکن مبله در قبرس شمالی تقریباً دو برابر اجاره در ایران است، سرمایه‌گذاری در املاک قبرس به نظر منطقی می‌آید.

قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران در شهرهای مختلف

قیمت خانه‌ها در قبرس به پول ایران در شهرهای مختلف متغیر است. به‌عنوان مثال، در شهر اسکله، قیمت خانه‌ها به میزانی بین 2 تا 20 میلیارد تومان متفاوت است. در فاماگوستا، می‌توانید خانه‌ای با قیمت حدوداً 1.8 تا 12 میلیارد تومان پیدا کنید. همچنین در لفکوشا، قیمت خانه‌ها در حدود 3 تا 16 میلیارد تومان متغیر است. گیرنه نیز گزینه‌های متنوعی با قیمت‌های بین 3.5 تا 19 میلیارد تومان ارائه می‌دهد. اگزورت شهری دیگر است که برای خرید ملک به ارزش حدود 1.5 تا 7 میلیارد تومان را به شما ارائه می‌دهد. این قیمت‌ها برای خانه‌های یک خوابه در نظر گرفته شده و متغیرهایی چون موقعیت نسبت به دریا، شهر و امکانات محلی تأثیرگذار بر قیمت خانه‌ها در قبرس شمالی هستند.

چه عواملی بر روی قیمت املاک در قبرس شمالی تاثیر می گذارند؟

همان‌طور که مطالعه کردید، قیمت املاک در قبرس شمالی در شهرهای مختلف، متفاوت است. برای اینکه درک بهتری از قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران داشته باشیم، بد نیست بررسی کوتاهی از عواملی که بر روی قیمت نهایی املاک تاثیر گذارند، داشته باشیم.

نزدیکی به دریا

در انتخاب خانه مناسب در قبرس، ویو دریا و نزدیکی به ساحل به‌عنوان انگیزه‌های مهم و تعیین‌کننده، نقش مهمی را ایفا می‌کنند. هرچه خانه به ساحل نزدیک‌تر باشد و ویو دریای بهتری داشته باشد، قیمت ملک نیز بالاتر می‌رود. مناطقی همچون لانگ بیچ قبرس و بوآز به دلیل نزدیکی به دریا و ساحل نمونه‌های برجسته‌ای از این ویژگی‌ها هستند و بنابراین ملک‌هایی که در این مناطق واقع شده‌اند، به قیمت‌های بالاتری عرضه می‌شوند و رشد بیشتری تجربه می‌کنند. بنابراین، اگر شما تصمیم به سرمایه‌گذاری دارید، انتخاب خانه در این گونه مناطق به‌عنوان گزینه‌ای بهتر در نظر گرفته می‌شود. در سال 2023 با سرمایه حداقل 4 میلیارد تومان، می‌توانید خانه‌ای در این مناطق خریداری کنید.

امکانات مختلف پروژه

در تعیین قیمت پروژه‌های مسکونی در قبرس، امکانات موجود در آنها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. این امکانات شامل ویژگی‌های تفریحی نظیر باشگاه بدنسازی، استخر سرپوشیده و سرباز، سونا، جکوزی، مهد کودک، رستوران، بار ساحلی، سینما، فروشگاه، نانوایی، وایفای مرکزی، خدمات رفت و آمد و بسیاری از امکانات دیگر هستند که در اکثر پروژه‌ها موجود است.

در برخی از پروژه‌ها این امکانات ممکن است موجود نباشد و در صورت مقایسه دو پروژه با موقعیت مشابه، معمولاً پروژه با امکانات به نسبت 15 تا 35 درصد گران‌تر از پروژه بدون امکانات است. به‌عنوان مثال، قیمت یک سوئیت در یک پروژه بدون امکانات ممکن است 3 میلیارد تومان باشد، اما در همان سوئیت در پروژه با امکانات قیمت آن 3 میلیارد و 500 هزار تومان باشد. این تفاوت در قیمت‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که هر دو پروژه در یک موقعیت جغرافیایی واقع شده باشند.

اقساط و تسهیلات

در خرید ملک در قبرس، اگر توانایی نقدی داشته باشید، امکان کسب تخفیف‌های بیشتری وجود دارد. اغلب در پروژه‌های مسکونی، خرید ملک به صورت اقساط بلندمدت نیز امکان‌پذیر است، اما تسهیلات اقساط بدون بهره در دسترس است. پیشنهاد می‌شود که اگر توانایی نقدی دارید و در ایران از پول خود استفاده نمی‌کنید، بهتر است ملک را به صورت نقدی خریداری کنید. به علت اینکه با خرید ملک در قبرس شمالی به صورت نقدی، دو امتیاز به دست می‌آورید. امتیاز اول اینکه می توانید از تخفیف خرید ملک بهره مند شوید و ملک موردنظر را با قیمت کمتری خریداری کنید، و امتیاز دوم اینکه با تبدیل پول خود از تومان به دلار و پوند، ارزش سرمایه خود را حفظ می‌کنید. البته باتوجه‌به رشد سالانه قیمت ملک در قبرس شمالی، سود دلاری نیز خواهید داشت.

نوع سند ملک موردنظر

بد نیست بدانید که در قبرس شمالی، سند مالکیت به پنج نوع تقسیم می‌شود و قیمت ملک در این کشور به پول ایران باتوجه‌به نوع سند متغیر است. عموماً قیمت ملک‌ها با سند ترک از دیگر ملک‌ها بالاتر است. اگرچه 80 درصد املاک در قبرس دارای سند اکسچنج هستند که مشکل خاصی ندارد، اما سندهای غیرترک و غیراکسچنج دارای کمی ریسک بالاتری هستند و معمولاً ملک‌هایی که بر اساس سندهای غیرترک و غیراکسچنج ساخته می‌شوند، قیمت ارزان‌تری دارند.

متریال و مصالح بکار رفته

نوع متریال و جنس مصالح مورد استفاده در ساخت آپارتمان‌ها در کشور قبرس شمالی به شدت بر روی قیمت ها تاثیر گذار است. اغلب سازندگان در قبرس شمالی از بهترین متریال و مصالح استفاده می‌کنند و  اهمیت بسیاری به رضایت و خدمات پس از فروش می‌دهند. دلیل این اهمیت این است که سازندگان در قبرس، برنامه‌های بلندمدت خود را در نظر گرفته‌اند و باتوجه‌به طبیعت بکر قبرس، تمایل دارند تا سال‌ها در این جزیره فعالیت داشته باشند. با این حال، ممکن است برخی از شرکت‌ها از متریال‌هایی با کیفیت کمتری استفاده کنند، اما در هر صورت، نوع متریال و جنس مصالح به طور قابل توجهی بر قیمت ملک‌ها در این منطقه تأثیر می‌گذارد.

آشنایی با هزینه های جانبی خرید ملک در قبرس

آشنایی با هزینه های جانبی خرید ملک در قبرس قبل از سرمایه گذاری و خرید ملک در این منطقه، الزامی است. متأسفانه در اکثر موارد، خریداران عمدتاً هزینه‌های اصلی را در نظر می‌گیرند و به هزینه‌های جانبی توجه کمتری می‌کنند. همچنین، فروشندگان نیز اغلب اطلاعات کامل در مورد هزینه‌های جانبی را به خریداران ارائه نمی‌دهند. به‌عنوان مثال، بسیاری از شرکت‌های فروش ملک در قبرس شمالی واحدها را به صورت مبله نمی‌دهند که ممکن است هزینه‌های جانبی را بر عهده خریداران بگذارد. در ادامه، جزئیات و هزینه‌های اضافی خرید ملک در قبرس شمالی را برای شما آماده کرده ایم.

  • حق اشتراک آب و برق: ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ پوند
  • مبلمان: ۳۰۰۰ پوند
  • لوازم برقی: ۱۵۰۰ پوند (شامل ۲ عدد اسپلیت برای سرمایش و گرمایش)
  • هزینه‌های اداری: ۱۵۰ پوند
  • بلیط قبرس و هزینه یک ماه اقامت: ۱۰۰۰ پوند
  • مجموع کل: ۷۵۰۰ پوند

با درنظرگرفتن این هزینه‌های جانبی، شما می‌توانید بودجه خود را به‌دقت محاسبه کرده و تصمیمات بهتری در مورد خرید ملک در قبرس شمالی بگیرید.

مهم‌ترین نکات خرید ملک در قبرس شمالی

برای خرید ملک در قبرس شمالی به‌عنوان یک شهروند خارجی، باید بسیار دقت کنید و نکاتی را در نظر داشته باشید. ازجمله مهم‌ترین این نکات عبارت‌اند از:

بررسی محدودیت‌های مالکیت

 اطمینان حاصل کنید که ملک خریداری شده توسط شما هیچ محدودیتی از سوی بانک یا طلبکاران مالک فعلی وجود ندارد. این نوع اطلاعات، اطلاعات مهمی هستند تا جلوی مشکلاتی همچون ضبط ملک توسط طلبکاران یا بانک را بگیرید.

انتقال مالکیت

 درخواست خود را به اداره ثبت‌اسناد ارائه دهید و مراحل ثبت و انتقال مالکیت را در حضور شاهدان انجام دهید. این مراحل بسیار مهم هستند و باید بادقت انجام شوند.

اجازه اقامت

 بررسی کنید که آیا برای ثبت و انتقال مالکیت ملک به اجازه اقامت در قبرس نیاز دارید یا خیر. این موضوع نیز بسیار مهم است و باید به‌دقت رسیدگی شود.

استفاده از مشاورین معتبر

 برای خرید ملک در قبرس و مشاوره در این زمینه، از راهنمایی مشاورین املاک باتجربه و معتبر استفاده کنید. در نظر داشته باشید که کلاهبرداران از اعتماد افراد ناآشنا با شرایط و قوانین سوءاستفاده می‌کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر آن شد تا بررسی کاملی از قیمت خانه در قبرس شمالی به پول ایران داشته باشیم. همان‌طور که مطالعه کردید، خرید خانه در کشور قبرس شمالی با مزایای فراوانی همراه است که از جمله آن‌ها می‌توان به دریافت اقامت در این کشور، قیمت مناسب و ارزانی ملک، امنیت مالی و روانی، نزدیکی به کشور ایران، و دسترسی آسان به امکانات رفاهی اشاره کرد. این مزایا در سال‌های اخیر باعث شده که تعداد زیادی از افراد، به‌ویژه ایرانیان، اقدام به مهاجرت به این کشور از طریق خرید ملک کنند. قیمت املاک در شهرهای مختلف متفاوت است. اما به‌طورکلی به پول ایران از 3 میلیارد تومان شروع می‌شود.

5/5 - (3 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *