بورسیه های تحصیلی در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی به دلیل افزایش سطح علمی دانشگاه ها و اجرای نظام آموزشی بر اساس استانداردهای اروپایی، مقصد بسیاری از دانشجویان بین الملل برای ادامه تحصیل شده است. حضور اساتید برتر اروپایی و برگزاری کلاس های آموزشی فشرده برای زبان انگلیسی و نحوه برگزاری کلاس های آموزشی تمامی رشته ها سبب افزایش رتبه علمی دانشگاه های قبرس در رنکینگ جهانی شده است. این امر میزان تقاضای دانشجویان برای ورود به دانشگاه های قبرس را بالا برده است. نرخ شهریه دانشگاه ها و هزینه زندگی برای مسکن دانشجویی، رفت و آمد، غذا و سایر امور در قبرس شمالی نسبت به کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. بر این اساس اکثر دانشجویان در تلاشند تا بورسیه های تحصیلی در قبرس شمالی را برای تامین بیشتر هزینه های زندگی دانشجویی دریافت کنند. شرط معدل بالا،  اصلی ترین گزینه برای اعطای بورسیه تحصیلی است. انواع بورسیه تا حدود پنجاه درصد هزینه های شهریه و ثبت نام و کتاب و هزینه خابگاه را پوشش می دهد.

هلدینگ وارتان، با بیش از ده سال سابقه درخشان در زمینه امور مهاجرتی به قبرس شمالی و سایر کشورها، موسسه قابل اعتمادی برای مشورت در زمینه مهاجرت تحصیلی می باشد. کارشناسان وارتان به شما کمک می کنند تا از نحوه پذیرش دانشگاه های قبرس شمالی و شرایط دریافت بورسیه اطلاعات کاملی کسب نمایید. جهت دریافت نوبت مشاوره با موسسه وارتان تماس بگیرید.

انواع بورسیه های تحصیلی در قبرس شمالی

یکی از دلایل اصلی مهاجرت به قبرس شمالی، ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور است. دانشگاه های مطرح در کشور قبرس شمالی، بورسیه های عالی را به دانشجویان ممتاز بین المللی اعطا می کنند. البته میزان بورسیه دانشگاه ها بر اساس شرایط اعلامی هر دانشگاه متفاوت است. بورسیه های تحصیلی در قبرس شمالی به صورت درصدی یا تخفیفی و بورسیه های کامل نیز پرداخت می شود.

بورسیه های جزئی

بورس جزئی برای، دانشجویانی که خواهان تخفیف در مبلغ شهریه هستند داده می شود. این بورسیه ها معمولا در سه سطح 25 درصد، 50 درصد، 75 درصد است. بنابر این میزان شهریه تحصیلی تخفیف داده می شود. البته در برخی رشته ها بورسیه علاوه بر تخفیف، امکان قسطی کردن شهریه را نیز امکان پذیر می کند.

بورسیه کامل

برای تعداد محدودی از دانشگاه ها، امکان پرداخت بورسیه صدردصدی یا کامل به دانشجویان ویژه بین الملل داده می شود. البته شرایط علمی مشخصی را باید داشته باشند. این شرایط شامل:

  • در آزمون SAT، باید نمره حداقل 1400 دریافت کنند.
  • معدل حداقل 3.5 در سیستم نمره دهی GCPA داشته باشند.
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی حداقل تافل

بورسیه تحصیلی دانشگاه گیرنه

دانشگاه گیرنه که در شهر گیرنه سال 1985میلادی تاسیس شده، یکی از معتبرترین دانشگاه های قبرس شمالی است. این دانشگاه از کشورهای آمریکا، انگلیس، ژاپن، ترکیه، و.تا حدود 135 کشور دانشجو می پذیرد. در رشته های داروسازی، پزشکی، پرستاری، حقوق بین الملل، مهندسی تا مقطع لیسانس بورسیه می دهد. میزان بورسیه اعطایی تا حدود پنجاه درصد از شهریه تحصیلی را کاهش می دهد. البته برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه داده نمی شود.

بورسیه تحصیلی دانشگاه خاور نزدیک

دانشگاه خاور نزدیک بزرگترین دانشگاه قبرس شمالی که به دلیل رنکینگ بالای جهانیی، هم اکنون 7500 دانشجوی بین الملل دارد. در این دانشگاه در تمام مقاطع تحصیلی لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه داده می شود. رشته های تحصیلی که شامل بورسیه می شود، محدود و در هر مقطع رشته ها کمی فرق دارند. عناوین رشته هایی که در دوره کارشناسی، بورسیه اعطا می کنند، عبارتند از: دندانپزشکی، حقوق، پزشکی، داروسازی، مهندسی .

در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای گذراندن دروس اصلی رشته ها، بورسیه ها 25درصد،50 درصد و 75 درصدی داده می شود. اما اگر دانشجویی نیاز به گذراندن دوره آموزشی زبان انگلیسی باشد، برای این دوره بورسیه ای به وی تعلق نمی گیرد.

شرایط بورسیه  مقطع کارشناسی ارشد
شرایط بورسیه  مقطع کارشناسی ارشد

شرایط بورسیه  مقطع کارشناسی ارشد

اعتبار بورسیه برای مدت دو سال تحصیلی است. اگر تحصیلات کارشناسی ارشد بیشتر از دو سال باشد، باقی شهریه بر روال عادی باید پرداخت شود. در این دوره بورسیه رقم بالای 75 درصدی نیز به دانشجویان ممتازی که دارای مقاله ثبت شده در نشریه خاور نزدیک یا یک دانشگاه معتبر دیگ باشند، اعطا می شود. اگر دانشجویی در رزومه تحصلی اش حداقل سه کنفرانس و یک مقاله معتبر در نشریه را دارا باشد، بورسیه 90 تا100 درصدی به وی تعلق می گیرد.

بورسیه مقطع دکترا

تمام دانشجویان دکترا که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی 75 درصد، 90 درصد یا 100 درصد در دوره دکترا می شوند، از نظر مدارج علمی و رزومه تحصیلی باید شرایط ویژه ای را دارا باشند. این شرایط عبارتند از:

  1. دوران تحصیلی باید چهار سال طول بکشد و در صورت افزایش ترم بیش از چهارسال باید باقی شهریه را متناسب نرخ اصلی پرداخت کنند.
  2. کسانی که قصددریافت بورسیه 75 درصدی دارند، باید سه کنفرانس ، دو مقاله بین المللی، که حتما یکی از آنها در مجله علمی که زیر نظر SSCI,SCI Expanded,AHCI SCI و دومی در ژورنال علمی تحت WOS باشد.
  3. برای دریافت بورسیه 90 تا 100 درصدی باید شش کنفرانس و دو مقاله بین الملل در مجله و ژورنال علمی تحت تایید SSCI, WOS,AHCI SCI در رزومه تحصیلی داشته باشند.

شرایط بورسیه دانشگاه اروپایی لفکه

در سالهای اخیر، دانشگاه لفکه از 80 کشور دنیا، دانشجوی بین الملل می پذیرد. به دلیل شرایط علمی عالی که دارد به دانشگاه اروپایی معروف و اکنون حدود 12000 نفر دانشجوی بین الملل در حال تحصیل دارد. بورسیه های دانشگاهی 50 درصدی به اکثر دانشجویان مقطع کارشناسی پرداخت می شود. در رشته های داروسازی، پزشکی، علوم مهندسی و اکثر رشتهها این بورسیه داده می شود.

 

بورسیه دانشگاه بین المللی قبرس
بورسیه دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه بین المللی قبرس در رتبه بندی علمی CIU جهانی دارای رتبه برتر می باشد. در سالهای اخیر به منظور بالابرن سطح کیفی آموزش، اساتید برتر اروپایی را دعوت و امکانات تحقیقاتی و پژوهشی را گسترده نموده اند. اکثر دانشجویان ممتاز این مدارج علمی بالایی دارند. دانشگاه بین المللی نیزدر اکثر رشته های تمامی مقاطع بورسیه تحصیلی 50درصدی اعطا می کند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه فنی خاورمیانه

براساس توافقی که بین کشور ترکیه و قبرس شمالی صورت گرفت، شعبه دوم دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه، در قبرس شمالی تاسیس شد. در این دانشگاه 15 رشته برای تحصیلات دوره کارشناسی و 5 رشته برای تحصیلات کارشناسی ارشددانشجو می پذیرد. سیستم آموزشی مدرن و فناوری های علمی گسترده و فراهم نمودن امکانات علمی مانند کتابخانه های متعدد، آزمایشگاه های تحقیقاتی، هیئت علمی برتر از اساتید مهم خاورمیانه، شرایط تحصیلی بسیار با کیفیتی را فراهم نموده است. در این دانشگاه به دانشجویان ممتاز بین الملل بورسیه هایی با مبالغ 25 درصد، 50 درصدی، 75 درصدی تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه مدیترانه کارپاسیا

دانشگاه کارپاسیا برای دانشجویان دوره های اموزشی برگزار می کند که به افزایش سطح مهارت در حرفه ها و مشاغل روز، کمک می کند. جدیدترین رشته های تحصیلی را بر اساس توافقات علمی که با دانشگاه های معتبری مثل دانشگاه بین المللی B.H.M.Sکه دانشگاه کسب وکار سوییس و کالج هتلداری COTHM برگزار می کند. دانشگاه مدیترانه بر اساس مصوبات داخلی برای افزایش دانشجو و بهبود شرایط تحصیلی دانشجویان خدمات بورسیه به دانشجویان بین الملل مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می نماید. میزان حداقلی شهریه برای تمامی رشته ها تا حدود 6400 دلار است. بورسیه های تحصیلی این مبلغ را 3800دلار کاهش می دهد.

مدارک و شرایط عمومی لازم برای دریافت بورسیه های تحصیلی در قبرس شمالی

تمام دانشگاه ها طبق مصوبه اعلامی از وزارتعلمی قبرس شمالی برای اعطای بورسیه اقدام به دریافت یکسری مدارک خاص می نمایند. در ماه های سپتامبر و فوریه باید مدارک مربوطه را به دانشگاه ارسال کنند.

  • فرم مربوط به درخواست بورسیه
  • دو عدد عکس در ابعاد استاندارد
  • گذرنامه معتبر و کپی
  • مدرک زبان انگلیسی که دارا هستید
  • کپی از تمام اسناد سوابق تحصیلی
  • کپی از مدارک تحصیلی قبلی ترجمه شده
  • ارائه توصیه نامه اگر دانشجوی مقطع ارشد باشید
  • ارائه گواهی دانشجویی، اگر دانشجوی مقطع کارشناسی باشید.
بورسیه تحصیلی
بورسیه تحصیلی

سخن پایانی

مطابق استانداردهای جهانی تمام مراکز دانشگاهی که دانشجوی بین الملل می پذیرند، باید خدمات بورسیه به منظور کاهش هزینه های تحصیلی ارائه دهند. بورسیه های تحصیلی در قبرس شمالی، در دو حالت بورسیه کامل و بورسیه جزیی در دانشگاه های مختلف اعطا می شود. طبق شرایط و ضوابط هردانشگاه،  دانشجویانی که از نظر علمی و سوابق تحصیلی صلاحیت دریافت بورسیه را دارند، مشخص می شوند. این افرادیکسری مدارک و گواهی های معتبر را به دانشگاه ارسال و در صورت تایید موفق به اخذ بورسیه می شوند. بورسیه ها از نظر میزان مبلغ در سطوح 25 درصد، 50 درصد، 75 درصدو 100 درصد پرداخت و منجر به کاهش شهریه در مقاطع تحصیلی مختلف می شود. به دلیل رشد و توسعه علمی دانشگاه های قبرس شمالی، شرایط بورسیه کمی آسانتر شده وتعداد افراد مجاز نیز افزایش یافته است.

تمام دانشجویان بین الملل ایرانی که خواهان تحصیل در رشته های شامل بورسیه هستند، بایداز طریق موسسه مهاجرتی وارتان، اطلاعات لازم را کسب نمایند. کارشناسان مجرب تیم وارتان، رشته های مجاز به دریافت بورسیه ، مبلغ بورسیه و دانشگاه موردنظر برایتان شرح می دهند. بنابراین اگر شما نیز داوطلب تحصیل در قبرس شمالی هستید با همکاران ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

بورسیه های تحصیلی در قبرس شمالی، در چه مقاطعی داده می شود؟

اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی و برخی رشته های مقطع ارشد و دکترا شامل بورسیه می شوند.

میزان مبلغ بورسیه ها چقدر است؟

بر اساس مصوبات دانشگاه ها، مقادیر مختلف 25 درصد، 50 درصد، 75 درصد یا 100 درصد برای تخفیف در شهریه تحصیلی می باشند.

آیا اعطای بورسیه در قبرس شرایط خاصی دارد؟

بله دانشجویان بین الملل باید یکسری شرایط اعم از معدل و رزومه تحصیلی قوی و مددرک زبان انگلیسی را دارا باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *