تحلیل بازار و قیمت ملک در قبرس شمالی در سال 2024

آمار و ارقام سرمایه‌گذاری به روش خرید ملک در قبرس شمالی رو به افزایش است و همین موضوع سبب شده است که تحلیل بازار و قیمت املاک در این کشور حائز اهمیت باشد.

به دلیل مزایای زیادی که خرید ملک در قبرس شمالی دارد و همچنین تبلیغات گسترده‌ای که برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در این کشور صورت گرفته است، بسیاری از افراد این روش سرمایه‌گذاری را انتخاب نموده‌اند.

اما اطلاع از قیمت املاک قبرس شمالی در سال 2024، هم برای افرادی که به تازگی تصمیم به خرید ملک در این کشور را گرفته‌اند و هم برای افرادی که سرمایه خود را برای خرید ملک در قبرس شمالی صرف نموده‌اند، اهمیت دارد.

برخی از افراد معتقدند که برای خرید ملک در قبرس دیر شده است و برخی دیگر اعتقاد دارند که بازار املاک این کشور تازه شروع شده و قیمت‌ها روند روبه رشد و افزایشی خواهد داشت.

بررسی بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی در سال جدید به شما کمک می‌کند که تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بهتری برای سرمایه خود داشته باشید و بتوانید از این روش سرمایه‌گذاری، سود کسب کنید.

به منظور آگاهی شما در این زمینه، ما در این مقاله به تحلیل بازار و قیمت ملک در قبرس شمالی در سال 2024 پرداخته‌ایم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت املاک قبرس شمالی از سال 2012 تا 2023

به دلیل شرایط مناسبی که کشور قبرس شمالی برای ادامه زندگی و همچنین سرمایه گذاری در بخش املاک دارد، بسیاری از افراد به خرید ملک در این کشور روی آورده‌اند. توسعه کشور قبرس شمالی در زمینه املاک و مستغلات سبب شده است که قیمت املاک این کشور با افزایش همراه بوده باشد. در ادامه نیز درصد افزایش قیمت املاک قبرس شمالی از سال 2012 تا 2023 بررسی شده است.

درصد افزایش قیمت املاک قبرس شمالی از سال 2012 تا 2018

طی سال‌های 2012 تا 2018 قیمت املا‌ک در قبرس شمالی به طور متوسط 10 درصد افزایش یافته است.

درصد افزایش قیمت املاک قبرس شمالی در سال 2019

قیمت املاک در قبرس شمالی در سال 2019 نیز افزایشی بوده اما نرخ آن نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده است. قیمت املاک قبرس شمالی بر اساس‌ گزارش انجمن مشاوران املاک، در سال 2019 حدود 5 درصد افزایش داشته است.

درصد افزایش قیمت املاک قبرس شمالی در سال‌های 2020 تا 2021

در طی سال‌های 2020 و 2021 و در جریان همه‌گیری ویروس کرونا، بازار املاک قبرس شمالی نیز تحت تاثیر قرار گرفت. با وجود نرخ کم افزایش قیمت، اما قیمت املاک در این زمان نیز همچنان صعودی بوده و مطابق با گزارش بانک مرکزی قبرس شمال، در نیمه اول سال 2021، به میزان 5.6 درصد رشد داشته است.

درصد افزایش قیمت املاک قبرس شمالی در سال 2022

در سال 2022 و همزمان با تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد جهانی بر اثر جنگ اوکراین، قیمت بالای مصالح ساختمانی و تورم بالا، تقاضا برای املاک در قبرس شمالی نیز افزایش یافت. این موضوع سبب افزایش قیمت املاک قبرس شمالی با میانگین 10 درصدی بوده است.

درصد افزایش قیمت املاک قبرس شمالی در سال 2023

میانگین قیمت املاک قبرس شمالی در سال 2023 نسبت به سال 2022، شاهد رشد 10 درصدی بوده است.

قیمت املاک قبرس شمالی
قیمت املاک قبرس شمالی

قیمت املاک قبرس شمالی در سال 2024

اکنون که با روند افزایش قیمت در طی سال‌های 2012 تا 2023 آشنا شدید، حتما به افزایش قیمت در سال 2024 نیز پی برده‌اید‌. کشور قبرس شمالی تلاش زیادی برای توسعه زیر ساخت‌های خود نموده است و پروژه‌های املاک زیادی در این کشور ساخته شده و یا در حال ساخت است.

همچنین کشور قبرس شمالی در مسیر پیشرفت و توسعه است و با فراهم نمودن امکانات لازم برای زندگی و سرمایه‌گذاری، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی را به خود جلب نموده است.

بنابراین با تحلیل بازار و قیمت ملک در قبرس شمالی، می‌توان چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای به این نوع سرمایه گذاری داشت.

بررسی بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی، نشان دهنده مسیر مثبت و ادامه داری برای پیشرفت و گسترش است.

همچنین عواملی مانند بهبود زیر ساخت‌ها و پروژه‌های ساختمانی در حال انجام و افزایش تقاضا برای خرید املاک، نقش مهمی در افزایش قیمت املاک قبرس شمالی ایفا نموده‌اند.

تعهد دولت قبرس شمالی برای گسترش صنعت گردشگری و همچنین گسترش و توسعه زیر ساخت‌ها، منطقه قبرس شمالی را برای رشد بیشتر در زمینه املاک آماده نموده است.

در نتیجه سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در قبرس شمالی، روش مناسبی برای افرادی است که به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور هستند و با تحلیل قیمت املاک این منطقه، پتانسیل افزایش قیمت تاکید می‌شود‌.

مقایسه قیمت املاک قبرس شمالی با کشورهای اروپایی

یکی از چالش‌های افرادی که قصد خرید ملک را دارند این است که در قبرس شمالی سرمایه‌گذاری کنند یا در کشورهای اروپایی. همانطور که گفته شد به دلیل تقاضای بالا برای خرید املاک قبرس شمالی، قیمت آن‌ها نیز در حال افزایش است و سرمایه گذاران خارجی زیادی تقاضای خرید ملک در این کشور را دارند. همچنین سرمایه گذاری در قبرس شمالی ویژگی‌های ایده آلی دارد و از این نظر تفاوت چندانی با کشورهای اروپایی ندارد. به منظور این که مقایسه دقیقی درمورد قیمت املاک قبرس شمالی و کشورهای اروپایی صورت گرفته باشد، ما در ادامه به بررسی میانگین قیمت آپارتمان در قبرس شمالی و کشورهای اروپایی طی سال‌های 2021 تا 2023 پرداخته‌ایم.

کشور درصد تغییر قیمت آپارتمان در سال‌های 2021 تا 2023
انگلستان 6.59 درصد
آلمان 23.02- درصد
اسپانیا 10.34 درصد
کرواسی 1.78 درصد
بلژیک 6.95 درصد
قبرس شمالی 67.61 درصد

مطابق با مقایسه‌ای که صورت گرفته است، قیمت املاک در قبرس شمالی، در طی سه سال اخیر شاهد رشد 67 درصدی بوده است و این درصد نشان‌دهند پتانسیل بالای کشور قبرس شمالی برای سرمایه‌گذاری است. بنابراین قطعا این افزایش قیمت در سال 2024 نیز ادامه‌دار خواهد بود و افرادی که کشور قبرس شمالی را برای خرید ملک از طریق سرمایه‌گذاری انتخاب نموده‌اند، سرمایه‌گذاری مناسب و سودآوری را تجربه خواهند نمود.

این مقایسه مربوط به قیمت آپارتمان‌ در قبرس شمالی و کشورهای اروپایی بوده است که در ادامه نیز درصد تغییر قیمت خانه ویلایی در قبرس شمالی و کشورهای اروپایی، طی سال‌های 2021 تا 2023 بیان شده است.

کشور درصد تغییر قیمت آپارتمان در سال‌های 2021 تا 2023
انگلستان 41.35 درصد
آلمان 32.21 درصد
اسپانیا 10.93 درصد
کرواسی 2.4 درصد
بلژیک 0.38 درصد
قبرس شمالی 61.87 درصد

طبق مقایسه صورت گرفته نیز می‌توان شاهد بالا بودن درصد افزایش قیمت املاک ویلایی در قبرس شمالی نسبت به کشورهای اروپایی بود. بنابراین رشد 61.87 درصدی قیمت املاک ویلایی در این کشور، نشان دهنده موثر بودن سرمایه گذاری از طریق خرید ملک است و در آینده نیز روند افزایشی خواهد داشت.

خرید ملک جدید در قبرس شمالی
خرید ملک جدید در قبرس شمالی

خرید ملک جدید در قبرس شمالی و بازگشت سرمایه

در قبرس شمالی پروژه‌های املاک زیادی با امکانات مختلف وجود دارد که سرمایه‌گذاری در زمینه خرید ملک جدید، یکی از روش‌های متداول و محبوب است. هزاران پروژه در مناطق مختلف قبرس شمالی ساخته شده است و یا در حال ساخت است که می‌توانید باتوجه به بودجه و شرایط خود، ملک مناسب را خریداری کنید.

قطع به یقین خرید ملک نوساز در قبرس شمالی با مزایای زیادی نسبت به خرید املاک قدیمی است و مهم‌ترین مزیت خرید ملک جدید در دین کشور، تضمین کسب درآمد از اجاره است. یعنی می‌توان از شرکت ساختمانی، تضمین درآمد اجاره دریافت نمود و به همین دلیل نگرانی از بابت ثبات سرمایه وجود نخواهد داشت.

نکته‌ای که وجود دارد این است که املاک خارج از طرح و نوساز دارای گزینه‌های پرداخت انعطاف‌پذیری هستند که امکان بهره‌مندی از آن‌ها وجود دارد. درصورت تمایل نیز می‌توان وام مسکن دریافت نمود و اقساط را پرداخت کرد‌.

مزیت دیگری که خرید گلک جدید در قبرس شمالی دارد، لزوم پیش پرداخت کمتر نسبت به سایر کشورها است‌. امکان افزایش قیمت ملک در قبرس شمالی در کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد و میانگین بازگشت سرمایه نیز باتوجه به برنامه‌ای که شما برای ملکتان دارید، مشخص می‌شود.

سوالات متداول

  1. قیمت املاک قبرس شمالی در سال 2024 چگونه خواهد بود؟

باتوجه به افزایش قیمت املاک قبرس شمالی از سال‌ 2012 تا کنون و فراهم بودن شرایط مناسب، تحلیل می‌شود که قیمت املاک این کشور در سال 2024 نیز افزایش داشته باشد.

  1. دلایل افزایش قیمت املاک قبرس شمالی در سال 2024 چیست؟

توسعه زیر ساخت‌ها، تقاضا برای خرید ملک در قبرس شمالی، تعهدات دولت برای گسترس املاک و ساخت و ساز، وجود شرایط آرام و مناسب و دلایلی از این قبیل سبب پیش‌بینی افزایش قیمت املاک قبرس شمالی در سال 2024 است.

  1. قیمت املاک قبرس شمالی در سال‌های اخیر نسبت به قیمت املاک کشورهای اروپایی چگونه بوده است؟

قیمت املاک قبرس شمالی از سال‌های 2021 تا 2023 نسبت به املاک کشورهای اروپایی مانند انگلستان، آلمان، بلژیک و غیره افزایش بیشتری داشته است.

5/5 - (1 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *