همان‌طور که می‌دانید، مهاجرت به دنیای امروز یکی از آرزوهای هر انسانی است که به دنبال تحقق زندگی بهتری برای خود و خانواده‌اش است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که مهاجرت تحصیلی تنها راه ممکن برای اقامت در کشورهای دیگر است. بااین‌حال، شرایط مهاجرت و سرمایه گذاری در قبرس شمالی به حدی مناسب و جذاب است که بسیاری از افراد به دنبال این مقصد هستند. اقامت در قبرس شمالی از طریق خرید ملک یکی از راه‌های ساده و مقرون به صرفه‌ای برای مهاجرت به کشوری با اقتصاد پیشرفته و شهرت جهانی محسوب می‌شود.

این کشور در حال حاضر گزینه محبوبی برای گردشگران، تجار، دانشجوها، سرمایه گذاران، بازنشستگان، کارآفرینان و حتی افراد عادی است که می‌خواهند زندگی را با کمترین هزینه ممکن تجربه کنند. سیاست‌های بلندمدت این کشور به سمت جلب سرمایه گذاری‌های خارجی و بهبود رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به‌مراتب برتر از آمریکا و انگلیس است.

 به همین دلیل، اقامت تحصیلی در قبرس شمالی نیز یکی از مسیرهای مهاجرتی محبوب محسوب می‌شود. هر ساله، دانش‌آموزان و دانشجویان با اهداف مختلف از جمله درجه‌بندی‌های پایین‌تر نیز برنامه‌ریزی می‌کنند تا به‌منظور تحصیل در دانشگاه‌های برجسته این کشور اقدام نمایند. درهرصورت، راه‌های متعددی برای زندگی دائمی در قبرس شمالی وجود دارد که در ادامه این مقاله به توضیحات دقیق‌تری در مورد سرمایه گذاری در این کشور خواهیم پرداخت تا شما بتوانید از این مسیر، آینده خود و خانواده‌تان را تضمین نمایید.

با شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی آشنا شوید

سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌تواند یکی از راه‌های بسیار مفید برای شما باشد تا به اقامت دائم در این کشور دست پیدا کنید. این کشور در حال حاضر در بین 15 کشور برتر جهان برای سرمایه گذاری شناخته می‌شود که به همین دلیل موردتوجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار است. این موقعیت مناسب به دلیل فضای کسب‌وکاری پویا و پرامکانات این کشور به وجود آمده است و به همین دلیل به‌عنوان یک مقصد جاذب برای رشد مالی و اقتصادی افراد ایرانی شناخته می‌شود. برای شروع سرمایه گذاری در این کشور، حداقل سرمایه‌ای معادل 40 هزار یورو را باید در دست داشته باشید تا بتوانید از روش‌های مناسبی برای سرمایه گذاری و تولید درآمد در این کشور بهره‌ببرید.

شرایط موردنیاز برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی شامل ارائه مدارکی به این کشور می‌باشد که مهم‌ترین این مدارک به شرح زیر است.

  • پاسپورت (بدون نیاز به ویزا)
  • رزومه کاری
  • تأییدیه عدم سوءپیشینه
  • گواهی مجوز پلیس از کشوری که در 6 ماه گذشته در آن اقامت داشته‌اید
  • فرم امضاشده برای درخواست اقامت موقت

به‌منظور داشتن بهترین تجربه در سرمایه گذاری در قبرس شمالی، باید نوع سرمایه گذاری، بودجه موردنظر و هدف خود را به‌دقت مشخص کنید. این مراحل ممکن است چالش‌هایی را برای سرمایه گذاران ایجاد کند، بنابراین بهترین است قبل از سرمایه گذاری، با انواع راه های سرمایه گذاری ذر قبرس شمالی و هزینه و شرایط آن آشنا شوید.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی، می‌توانید از بین 5 نوع شرکت مختلف که به‌تناسب فعالیت کاری‌تان انتخاب می‌شوند، یکی را انتخاب کنید. این شرکت‌ها شامل شرکت مدنی، شرکت تضامنی شخصی، شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود و دفتر نمایندگی می‌شوند. باتوجه‌به سیاست‌های آینده محور این کشور که به جذب سرمایه خارجی تمرکز دارد، روند ثبت شرکت در قبرس شمالی می‌تواند در کمتر از 10 روز به اتمام برسد.

پس از تعیین نوع شرکت، نیاز به انتخاب یک اسم انحصاری و مناسب دارید که در سازمان ثبت شرکت‌های کشور قبرس بررسی و تأیید می‌شود. سپس تفاهم‌نامه و اسناد مرتبط با ثبت شرکت توسط وکیل مربوطه آماده می‌شوند. در نهایت، پس از تأیید نهایی اداره ثبت شرکت‌ها، وزارت مالیات شماره مالیات و مالیات بر ارزش‌افزوده شما را مشخص می‌کند. همچنین برای کمک‌های اجتماعی باید در سایت وزارت کار قبرس ثبت‌نام نمایید.

توجه داشته باشید که انجام تمامی این مراحل با کمک یک گروه متخصص یا وکلایی که در این زمینه تجربه دارند انجام شود تا با شرایط سرمایه گذاری در قبرس را به طور کامل آشنا و از هرگونه مشکل در این زمینه جلوگیری شود.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق اوراق‌قرضه

از دیگر روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی، خرید اوراق‌قرضه است. در این خصوص باید گفت سرمایه گذار خارجی برای اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق خرید اوراق‌قرضه به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو باید سرمایه گذاری کند. این روش منجر به اقامت قبرس شمالی می‌شود، اما باید در نظر داشته باشید که این مبلغ بایستی سه سال در اوراق‌قرضه این سهام باشد تا بتوان اقامت قبرس شمالی را به دست آورد. این نوع سرمایه گذاری به فرد و خانواده‌اش اقامت موقت اعطا می‌شود و پس از سه سال به اقامت دائم تبدیل می‌شود.

سرمایه گذاری در زمینه املاک

یکی از رایج‌ترین و پرطرف‌دارترین روش‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی، خرید ملک در این کشور می‌باشد. این راه به شما امکان می‌دهد تا به اقامت دائم در قبرس شمالی دست یابید. در منطقه، ملکی که قصد خرید آن را دارید باید دارای ارزش حداقل برابر با 1500 میلیارد تومان باشد. مدیران پروژه‌های معتبر املاک در قبرس شمالی، تسهیلاتی را برای خریداران فراهم آورده‌اند تا شما با پرداخت حداقل 30 درصد از مبلغ کل ملک، بتوانید برای دریافت اقامت خود و خانواده‌تان اقدام نمایید.

مابقی مبلغ ملک را در اقساط بلندمدت و بدون بهره به فروشنده پرداخت خواهید کرد. قوانین قبرس شمالی تعیین می‌کند که پس از پرداخت اولیه، شما به‌عنوان صاحب‌ملک تأیید می‌شوید و مدارک و قرارداد شما با فروشنده در سازمان ثبت‌اسناد به ثبت خواهد رسید. این قانون به‌منظور اطمینان حاصل‌کردن از اینکه ملک به چندین نفر نفروخته نمی‌شود، وارد می‌شود.

قوانین قبرس شمالی همواره سرمایه گذاران و مهاجران را حمایت می‌کنند. برای خرید ملک نیازی به حضور شما در کشور نیست. اگرچه روند خرید ملک در قبرس شمالی دارای مراحل اداری است، اما توصیه می‌شود که قبل از هر گونه اقدام، با مشاوران خبره و متخصص در خصوص  قوانین قبرس شمالی مشورت کنید.

یکی از عواملی که خرید ملک در قبرس شمالی را به یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور تبدیل می‌کند، این است که باتوجه‌به رشد اقتصادی قبرس شمالی، قیمت ملک‌ها هر ساله به نسبت بین 15 تا 20 درصد افزایش می‌یابد. این در حالی است که پوند انگلستان (واحد پولی رایج برای معاملات املاک) یکی از پایدارترین ارزها در برابر تورم و نوسانات بازار ارز است. به همین دلیل با افزایش ارزش ملک و ثبات ارزش پوند، شما هر ساله شاهد سودآوری خرید املاک در این کشور خواهید بود.

سرمایه گذاری در بخش بانکداری

بخش بانکی در قبرس شمالی نیز یکی از زمینه‌های جذاب برای سرمایه گذاری است. این کشور دارای یک سیستم بانکی پیشرفته است که انواع مختلفی از خدمات بانکی را ارائه می‌دهد، از جمله بانکداری سرمایه گذاری، بانکداری خرده‌فروشی و بانکداری شرکتی. بانک مرکزی قبرس شمالی در تلاش است تا بخش بانکی را برای سرمایه گذاران شفاف‌تر و جذاب‌تر کند. به همین دلیل، بخش بانکی در این کشور رشد چشمگیری را تجربه می‌کند و بسیاری از بانک‌های بین‌المللی نیز در این کشور فعالیت می‌کنند.

سرمایه گذاران همچنین می‌توانند در بورس اوراق بهادار قبرس که در سال 1996 تأسیس شده است، سرمایه گذاری نمایند. این بورس اوراق بهادار طیف گسترده‌ای از شرکت‌های داخلی و بین‌المللی را در فهرست خود دارد، که آن را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه گذارانی که به دنبال سرمایه گذاری در اقتصاد قبرس شمالی هستند، تبدیل کرده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) نظارت بر بورس اوراق بهادار قبرس را انجام می‌دهد و شفافیت و امنیت را برای سرمایه گذاران تضمین می‌کند.

بهترین حوزه برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی کدام است؟

اکنون که قصد سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارید، بی شک برایتان سؤال است که بهترین حوزه برای سرمایه گذاری در این کشور کدام است؟ در این خصوص باید گفت باتوجه‌به میزان هزینه موردنیاز برای سرمایه گذاری، طول مدت سرمایه گذاری، مدت‌زمان اقامت و نوع اقامت دریافتی از طریق سرمایه گذاری منتخب، از مهم‌ترین موارد برای بررسی سرمایه گذاری در قبرس شمالی است. البته معیارها و شرایط ممکن است برای افرادی که بودجه بسیار بالایی برای سرمایه گذاری دارند، متفاوت باشند. اما به‌طورکلی، موارد ذکر شده می‌توانند بهترین نوع سرمایه گذاری در قبرس شمالی را شناسایی و پیش‌بینی کنند.

یکی از راه‌های کم‌ریسک‌تر برای سرمایه گذاری با بودجه‌های محدود، خرید ملک و استفاده از اوراق‌قرضه می‌باشد. حالا، استفاده از اقامت دائم از طریق خرید ملک، در حال حاضر به‌عنوان بهترین نوع سرمایه گذاری در نظر گرفته می‌شود. برای انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری متناسب با بودجه و شرایط شما، مشورت با یک شرکت مهاجرتی معتبر می‌تواند اقدام اولیه مناسبی برای مهاجرت باشد. این اقدام اطمینان لازم برای تأمین بودجه کافی و شرایط دیگر را به دست می‌آورد و امنیت مالی و کاری برای افراد را تضمین می‌کند.

مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در قبرس شمالی

سرمایه گذاری در قبرس شمالی طیف وسیعی از مزایای مختلف را به دنبال دارد که ازجمله مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

نرخ بیکاری و تورم پایین

سیاست‌های اقتصادی قبرس شمالی به سمت پیشرفت، سبب کاهش نرخ بیکاری در این کشور شده است. از طرفی، شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق خرید ملک، راه‌اندازی کسب‌وکار و ثبت شرکت بسیار ساده و درعین‌حال معتبر است، که منجر به کاهش تورم نیز شده است.

شرایط اقتصادی و اجتماعی مناسب

نرخ مالیات در قبرس شمالی بسیار پایین است و با سرمایه گذاری در این کشور می‌توان پاسپورت قبرس شمالی را دریافت کرد. امنیت مالی و اجتماعی در قبرس شمالی بسیار بالاست و همچنین فساد در اقتصاد آن وجود ندارد. همه این موارد باعث می‌شود که شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی بسیار ارزشمند و ایمن باشد.

شرایط جغرافیایی

قبرس شمالی دارای آب‌وهوای معتدلی است که باعث جذب گردشگران و دانشجویان از سراسر جهان به این کشور می‌شود. این کشور در مسیر قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد و جریان اقتصادی در آن بسیار روبه‌رشد است. هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی پایین است و امنیت اقتصادی و اجتماعی در آن بالاست.

اقامت دائم قبرس شمالی

با سرمایه گذاری در قبرس شمالی، می‌توانید برای خود، همسر و فرزندان زیر 25 سال خود اقامت دائم دریافت کنید و به‌عنوان یک شهروند معمولی در این کشور زندگی کنید. همچنین برای اقامت موقت لازم نیست که حتماً در این کشور ساکن باشید، بلکه با سرمایه گذاری در قبرس شمالی و حضور چندروزه در سال، می‌توانید اقامت خود را داشته باشید.

دریافت وام

در صورت سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق خرید ملک، می‌توانید به‌راحتی وام‌هایی با بهره 10 تا 12 درصد دریافت کنید. مدت بازپرداخت این وام‌ها نیز 10 تا 12 سال می‌باشد که باعث می‌شود شما با این شرایط سرمایه گذاری در قبرس شمالی، به سود قابل‌توجهی دست یابید. بااین‌حال، بهتر است با مشاوران و کارشناس تخصصی در این زمینه مشورت کنید.

هزینه پایین زندگی

از دیگر مزیت‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی، هزینه پایین زندگی در این منطقه است. قبرس شمالی به دلیل استفاده از لیر ترکیه به‌عنوان واحد پول و نرخ مالیات پایین، هزینه‌های زندگی پایینی نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد. بر اساس وب‌سایت Numbeo که هزینه‌های زندگی را در سراسر جهان مقایسه می‌کند، هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی حدود ۴۰ درصد کمتر از قبرس جنوبی و حدود ۵۰ درصد کمتر از انگلستان است. به‌عنوان‌مثال، یک وعده‌غذایی برای دو نفر در یک رستوران متوسط حدود ۲۰ یورو در قبرس شمالی هزینه دارد، در حالی که در قبرس جنوبی ۴۰ یورو و در انگلستان ۶۰ یورو است.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر آن شد تا بررسی کاملی از مزایا و فرصت‌های سرمایه گذاری در قبرس شمالی داشته باشیم. همان‌طور که مطالعه کردید، سرمایه گذاری در این منطقه چشم‌اندازهای خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند، زیرا این کشور در حال تجربه رشد اقتصادی است و کیفیت زندگی بالایی را ارائه می‌دهد. موقعیت مکانی، آب‌وهوای گرم و سواحل خیره‌کننده این کشور آن را به مقصدی جذاب هم برای گردشگران و هم برای سرمایه گذارانی که به دنبال لذت‌بردن از سبک زندگی و سرمایه گذاری در قبرس شمالی هستند تبدیل کرده است.

5/5 - (3 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *