buying-a-low-price-property-1

روش‌های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد. یکی از این روش‌ها، سرمایه گذاری می‌باشد. سرمایه گذاری نیز از چند طریق امکان پذیر است مانند خرید اوراق قرضه، خرید ملک و … . بسیاری از کشورها در جهان برای جذب سرمایه‌ی افراد خارجی، با فروش املاک به سرمایه گذاران، امتیازاتی را به ایشان اعطا می‌کنند.

از جمله‌ی این امتیازات می‌توان به اعطای اقامت اشاره کرد. در اتحادیه‌ی اروپا از بین 28 کشور، 20 کشور، در ازای خرید ملک توسط افراد خارجی به آن‌ها اقامت دائم کشور خود را می‌دهند. در اروپا قانونی برای منع فروش به افراد خارجی وجود ندارد. در برخی کشورها، نوع ملک، حقوق اقامت و … برای افراد خارجی کمی متفاوت است.

چنانچه شما در کشوری که با خرید ملک به شما اقامت دائم بدهد، خانه‌ای را خریداری کنید، با یک تیر، دو نشان زده‌اید. هم ارزش سرمایه‌تان حفظ می‌شود و هم اقامت یک کشور دیگر را خواهید داشت.

با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی ارزانترین کشور برای خرید ملک و دریافت اقامت بپردازیم.

دریافت اقامت با خرید ملک

در جدول زیر کشورهایی که با خرید ملک ارزان در آن‌ها می‌توانید اقامت آن سرزمین را بدست آورید را به همراه حداقل سرمایه‌ی لازم برای خرید خانه‌ی خود را مشاهده می‌کنید.

ارزانترین کشورها برای خرید ملکحداقل سرمایه‌ی مورد نیاز برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک
بوسنیارزش ملک مهم نیست
قبرس شمالی30 هزار دلار آمریکا
اکوادور42 هزار دلار آمریکا
کلمبیا75 هزار دلار آمریکا
برزیل126 هزار دلار آمریکا
مکزیک220 هزار دلار آمریکا
پاناماحداقل 300 هزار دلار آمریکا
ترکیه400 هزار دلار آمریکا
یونان543 هزار دلار آمریکا
پرتغال548 هزار دلار آمریکا
اسپانیا548 هزار دلار آمریکا

از دیگر کشورهایی که با خرید ملک ارزان بدون در نظر گرفتن سابقه‌ی کار یا زندگی در آنجا به شما شهروندی و اقامت دائم کشور خود را می‌دهند، می‌توان به مونته نگرو، گرجستان، آلبانی وجمهوری مالت اشاره کرد.

کشورهایی که معرفی کردیم ارزانترین کشور برای خرید ملک و دریافت اقامت از طریق همین نوع سرمایه گذاری هستند. البته کشورهایی که با خرید ملک در آن‌ها می‌توانید اقامت بدست بیاورید کم نیستند، ولی برای مهاجرت و خرید ملک در آن‌ها باید هزینه‌ی بسیار زیادی بپردازید.

ممکن است بخواهید بدانید که چرا یک فرد سرمایه‌دار خرید ملک در کشوری ارزان را انتخاب می‌کند. در ادامه به شما مزیت‌هایی که این نوع سرمایه گذاری دارد را خواهیم گفت.

buying-a-low-price-property-2

مزایا و معایب خرید ملک در کشور ارزان

قبل از اقدام به خرید ملک، بهتر است تمام جوانب و مزایا و معایب سرمایه گذاری در کشور مقصد را بدانید. جدا از اینکه هر کشوری مزایا و معایب خود را دارد، در این قسمت می‌خواهیم بگوییم که به طور کلی، خرید خانه در کشورهای ارزان چه سود و ضرری برای شما به همراه خواهد داشت.

مزایای خرید ملک در کشور ارزان

  • امکان درآمد زایی با اجاره دادن ملک
  • امکان اخذ اقامت دائم برای فرد خریدار و اعضای درجه یک خانواده
  • امکان کسب سود و افزایش سرمایه در بلند مدت
  • حفظ ارزش سرمایه
  • امنیت و بدون ریسک بودن این نوع سرمایه گذاری
  • امکان استفاده از مزایای شهروندی در برخی از این کشورها

معایب خرید ملک در کشور ارزان

  • الزامات پرداخت مالیات
  • امکان وجود هزینه‌های نگهداری از ملک در برخی مناطق
  • اخذ وام مسکن برای افراد غیر مقیم در برخی کشورها دشوار است.

قبل از اینکه اقدام به خرید ملک در کشوری کنید، حتما این شاخص‌ها را در کشور مد نظرتان بررسی کنید.

  1. نرخ مالیات بر دارایی و مستغلات
  2. نرخ مالیات بر انتقال ملک
  3. نرخ تورم و بهره
  4. نرخ سود وام بانکی

در برخی از کشورها روند اداری و اخذ اقامت بسیار آسان‌تر و سریع‌تر است. مانند اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک در قبرس شمالی و یا دریافت شهروندی کشور گرنادا.

در مجله‌ی اقتصادی فوربز آمریکا، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید خانه و اقامت قبرس شمالی معرفی شده است.

buying-a-low-price-property-3

خرید ملک در قبرس شمالی

افرادی که قصد سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارند، باید بدانند که گرچه خرید ملک و دریافت اقامت این کشور  پروسه‌ای آسان  و سریع است، اما هر کشوری از جمله قبرس شمال، قوانین و شرایط خاص خود را دارد که بهتر است قبل از هر اقدامی با کمک گرفتن از مشاوران و وکلای حرفه‌ای در این زمینه، آگاهی خود را درباره‌ی مسائل مختلف مانند انواع سند ملکی در قبرس شمالی، بالا ببرید.

از این طریق می‌توانید ریسک سرمایه گذاری خود را به حداقل برسانید.

یکی از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی، این است که الزامی برای حضور و زندگی کردن شما در این کشور وجود ندارد.

قیمت املاک در این سرزمین، به نسبت سایر کشورهای حوزه‌ی مدیترانه با شرایط مشابه، بسیار مناسب‌تر است. قبرس به دروازه‌ی اروپا معروف است. شما از طریق داشتن اقامت این کشور، می‌توانید اقامت بسیاری از کشورهای دیگر را نیز بدست آورید.

بسیاری از کشورهای دیگر نیز  همین شرایط را دارند، مانند اسپانیا، پرتغال، یونان و … اما مزایایی که قبرس شمالی به خصوص برای ایرانیان دارد، باعث شده تا مورد استقبال بسیاری از سرمایه داران ایرانی قرار بگیرد.

البته شما می‌توانید از سایر روش‌ها مانند تحصیل در قبرس شمالی نیز به این کشور مهاجرت کنید. قبرس شمالی، دارای دانشگاه‌هایی با کیفیت تدریس بالا و آموزش عالی در موسسات آموزشی و دانشگاه‌های بین المللی است. همچنین شهریه‌های دانشگاهی در این کشور به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

شاخص‌های اقتصادی موثر بر خرید ملک

ارزان ترین کشورها برای خرید ملکنرخ بهرهنرخ تورمنرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقینرخ وام بانکی
کشور ایتالیا4.165.93435.38
کشور اکوادور9.022.07379.020
کشور برزیل13.253.9927.559.09
کشور کلمبیا13.2511.783920.34
کشور مکزیک11.254.793511.79
کشور پرتغال4.253.07485.7
کشور یونان4.252.5445.21
کشور ترکیه17.547.834010.5
کشور اسپانیا4.252.3473.47

شرایط خرید ملک در اروپا

اولین و مهم‌ترین مسئله برای فردی که قصد مهاجرت از طریق خرید ملک در کشور اروپایی را دارد، بررسی حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت آن کشور است.

مثلا برای اخذ اقامت کشور پرتغال و اسپانیا ملکی که می‌خرید باید حداقل به ارزش 500 هزار یورو باشد. سپس فرد خریدار و خانواده او که شامل همسر و فرزندان زیر سنین تعیین شده می‌باشند، ویزای اقامت موقت دریافت کرده و پس از چند سال با رعایت شرایط و قوانین، به ویزای دائم تبدیل خواهد شد.

در خصوص اینکه چند سال زمان ‌برد تا اقامت دائم را دریافت کنید، باید به شما بگوییم که هر کشور شرایط و قوانین خاص خود را دارد.

البته در بسیاری از کشورهای، شرایط تمکن مالی نیز وجود دارد که باید در مدارک خود تمکن مالی مورد نظر را احراز کنید. این مبلغ نشان می‌دهد که شما می‌توانید در مدت اقامت خود، هزینه‌های زندگی خودتان و اعضای همراهتان را بپردازید.

برای خرید ملک در اروپا شرط حداقل سن وجود دارد. افراد متقاضی حتما باید بالای 18 سال سن داشته باشند.

دلایل برتری خرید ملک در قبرس شمالی نسبت به دیگر کشورها

علاوه بر مزایایی که در شرایط و شاخص های اقتصادی و نحوه اقامت با سرمایه گذاری این کار در کشورهای ارزان مطرح شد، برخی مقیاس ها و فاکتورها در قبرس شمالی باعث محبوبیت بیشتر و افزایش تقاضای خرید ملک در مناطق این کشور نسبت به کشورهای هم سطح و مشابه آن مانند ترکیه، یونان، آلمان د دیگر کشورها شده است. این دلایل برتری تهیه ملک و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات قبرس شمالی عبارتند از:

۱) هزینه زندگی ارزان در قبرس شمالی

خرید ملک در کشور ارزانی مانند قبرس شمالی فرصتی ممتاز برای زندگی خانوادگی در یک کشور رو به رشد و در حال توسعه با بهترین امکانات و زیر ساخت ها است. بر این اساس هزینه زندگی برای یک خانواده متوسط در یک ماه حدود هزار تا ۱۵۰۰ یورو در ماه است در حالی که این مخارج در کشورهای اروپایی بسیار بیشتر و به ازای هر فرد خانواده بالاتر خواهد بود.

۲) جمعیت کم، رفاه حداکثری در قبرس شمالی

توزیع منابع، امکانات، مشاغل، بهداشت و درمان یا امکان خرید فوری، کم هزینه و ساده برای خارجیان و افراد بومی از دیگر برتری های قبرس شمالی در مقایسه با دیگر کشورها به ویژه ترکیه است. این کشور جمعیت کمی دارد و رفاه و آسایش جایزه مهاجرانی است که با این کار تمایل به زندگی در محیط های آرامش بخش ساحلی و مدیترانه‌ای قبرس را دارند.

۳) حفظ ارزش سرمایه در قبرس شمالی

خرید ملک در کشور ارزان شاید از دید بسیاری از افراد با زیان و بروز مشکلات عدم انتقال و فروش ملک همراه باشد اما در واقع حفظ ارزش سرمایه و پویایی بازار املاک قبرس شمالی به هر سرمایه گذار امکان سود ۱۰۰ درصدی در کوتاه مدت و بیشتر از آن را در بلند مدت با خرید ملک در نقاط مخالف فراهم خواهد کرد.

۴) نرخ پایین جرم و امنیت بالا

در مقایسه با بسیاری از کشورها مانند ترکیه، روسیه، فرانسه و یا کشورهای پیشرفته آسیایی، قبرس شمالی دارای کمترین آمار ارتکاب به انواع جرم بوده و امنیت بالا همراه با آزادی فردی و اجتماعی از برتری ها و دلایل رضایت افراد مقیم این کشور است.

۵) تقاضای بالای مسکن و تعدد پروژه های خرید ملک

امروزه در کمترین کشوری به اندازه قبرس شمالی تنوع پروژه های متنوع ساخت و ساز ویلایی و آپارتمانی یا تجاری و مسکونی مشاهده می شود. دلیل این تنوع در مسکن و مستغلات تقاضای بالای خرید، قیمت مناسب ملک و وجود پروژه های متنوع در بهترین مناطق ساحلی این کشور از جمله در گیرنه، اسکله، فاماگوستا و دیگر مناطق بکر طبیعی و ممتاز است.

۶) اقامت دائم، سریع و ساده در قبرس شمالی

در بسیاری از کشورها تنها با سرمایه گذاری کلان، فرایند اثبات سکونت و ارائه مدارک پیچیده و فرایندهای زیاد و سخت از طریق ملک می توان اقامت دائم گرفت. در حالی که برتری قبرس بر دیگر کشورهای ارزان برای این کار تنها با داشتن ۳۰۰ هزار یورو سرمایه و داشتن سپرده ۳ ساله به مبلغ ۳۰ هزار یورو است. برای خرید ملک و اخذ اقامت دائم قبرس شمالی نیز تنها به مدارک شناسایی و هویتی، مدارک قانونی بودن خرید ملک، اثبات سرمایه گذاری و مدارک ساده دیگر نیاز است.

5/5 - (1 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *