مزایای مهم اقامت قبرس شمالی

در این مقاله، قصد داریم به بررسی کامل مزایای مهم اقامت قبرس شمالی بپردازیم. همان‌طور که می‌دانید، قبرس شمالی همواره به‌عنوان یک گنجینه ارزشمند شناخته شده است، چرا که موقعیت استراتژیک و راهبردی‌اش که همواره توجه کشورهای دیگر را به خود جلب کرده است. تاریخ طولانی و پر از فراز و نشیب برای قبرس نشان‌دهندة تأثیرات مختلف امپراطوری‌ها در طول تاریخ است. با نگاهی به سازه‌های تاریخی این کشور، می‌توان نمونه‌هایی از تأثیرات ونیزی‌ها، رومیان و یونانیان را در این جزیره مشاهده کرد. اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مقاله را بادقت مطالعه کنید تا با شرایط و مزایای مهاجرت به این کشور به طور کامل آشنا شوید.

مزایای مهم اقامت قبرس شمالی

موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی

قبل از اینکه به بررسی مزایای مهم اقامت قبرس شمالی بپردازیم، بد نیست نیم‌نگاهی به موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی داشته باشیم. در این خصوص باید گفت قبرس با موقعیت استراتژیک خود در تقاطع سه قاره، به یک ناحیه تجاری و خدماتی بسیار مهم در منطقه دریای مدیترانه تبدیل شده است. این جزیره همواره به‌عنوان دروازه ورود شرکت‌هایی از اروپا، آفریقا و آسیا به بازارهای جدید شناخته می‌شود و موقعیت منحصربه‌فرد آن، آن را به مهم‌ترین مرکز تجاری اتحادیه اروپا تبدیل کرده است. در واقع، موقعیت استراتژیک قبرس از گذشته‌ها تاکنون همواره موردتوجه کشورها و پادشاهان قرار داشته است.

امروزه با رشد سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف در قبرس شمالی، این جزیره به یکی از نقاط کلیدی و مهم در منطقه تبدیل شده است. به عبارت دیگر، قبرس به‌عنوان یک مرکز حمل‌ونقل ایدئال نقش بسیار مهمی در تجارت بین‌المللی ایفا می‌کند و به شرکت‌های بین‌المللی فرصت می‌دهد تا همکاری مستقل با شرکای بین‌المللی خود را آسان‌تر کنند و از فرصت‌های واردات و صادرات کالا به اتحادیه اروپا و سایر نقاط جهان بهره‌مند شوند. به همین دلیل، رونق اقتصادی قبرس به یکی از مهم‌ترین عوامل جذب مهاجران، به‌ویژه افراد متخصص و کارآفرین، تبدیل شده است.

با مزایای مهم اقامت قبرس شمالی آشنا شوید

مزایای مهم اقامت قبرس شمالی عنوانی است که در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل آن بپردازیم. اکنون که قصد مهاجرت به این کشور را دارید، الزامی است که مزایای و معایب، شرایط و قوانین مهاجرت به این کشور آشنا شوید. در این خصوص باید گفت قبرس شمالی به لحاظ موقعیت جغرافیایی‌اش در یک مکان بسیار ارزشمند واقع شده است. این جزیره، دریای مدیترانه را به‌عنوان دروازه‌ای بین آسیا و اروپا به ارمغان می‌آورد، اما زندگی در این منطقه دارای مزایای منحصربه‌فردی است که در دیگر نقاط جهان کمتر دیده می‌شود. ازجمله مهم‌ترین این مزایا، آب‌وهوای فوق‌العاده این منطقه است که در طول سال، می‌توانید به مدت 300 روز از آب‌وهوای آفتابی لذت ببرید.

قبرس شمالی به‌عنوان یک کشور تمیز و مرتب مشهور است. سازمان بهداشت اروپا آب‌های اطراف این جزیره را به‌عنوان تمیزترین آب‌های جهان معرفی کرده است. همچنین، به دلیل دوری این جزیره از سایر کشورهای همسایه، قبرس شمالی هوای تمیزی دارد.

زبان انگلیسی، زبان رایج در قبرس شمالی است

ازجمله مزایای مهم اقامت قبرس شمالی، رایج بودن زبان انگلیسی در این منطقه است. همان‌طور که می‌دانید، موضوع زبان برای مهاجران یکی مهم‌ترین چالش‌ها است. بسیاری از افراد به دلیل دشواری زبان در بسیاری از کشورها، انتخاب مهاجرتی خود را به طور کامل عوض می‌کنند. اما در مورد قبرس شمالی، شرایط این گونه نیست. در این جزیره، زبان انگلیسی به‌عنوان یکی از زبان‌های اصلی و رسمی به طور گسترده در تمام مناطق استفاده می‌شود که همین ویژگی نیز به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی ارتباط برقرار کنید.

قبرس شمالی درگذشته به‌عنوان مستعمره بریتانیا شناخته می‌شد و این تأثیرات تاریخی باعث ماندگاری برخی عناصر از آن دوران در فرهنگ و زبان مردم این کشور شده است. حدود 90 درصد از ساکنان قبرس شمالی، به‌ویژه کسب‌وکارها، زبان انگلیسی را به‌خوبی مسلط هستند. اگر شما هم آشنایی با زبان انگلیسی دارید، می‌توانید نیازهای خود را به‌راحتی با این زبان مطرح کنید و تقریباً با مشکلی برخورد نخواهید کرد. البته ناگفته نماند که زبان رسمی مردم قبرس شمالی ترکی و یونانی است.

امنیت بالا در قبرس شمالی

آنچه که باعث محبوبیت بیش از حد قبرس شمالی در نزد مهاجران شده است، امنیت بالای این منطقه است. در قبرس شمالی، میزان جرم بسیار کم و سطح امنیت بسیار بالا است. قبرس شمالی مانند بهشت است و از هر نوع نگرانی، جرم، و حوادث ناخواسته‌ای دور است. در مقایسه با کشورهای حاشیه مدیترانه دیگر، امنیت در قبرس شمالی بسیار بالاتر است. پلیس در این کشور به مسائل جرم و جنایت و خشونت بسیار حساسیت نشان می‌دهد و با کوچک‌ترین جرم‌ها نیز بسیار سخت برخورد می‌کند. به همین دلیل، کمتر کسی وجود دارد که نگران جرم و جنایت در این منطقه باشد.

کیفیت بالای بهداشت و درمان در قبرس شمالی

مزایای مهم اقامت قبرس شمالی، امکانات درمانی عالی، به‌ویژه برای افرادی که با خانواده‌شان به این جزیره زیبا مهاجرت کرده‌اند. شهروندان و افرادی که موفق به دریافت اقامت دائم شده‌اند، می‌توانند به صورت رایگان از تمامی خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی استفاده کنند. وقتی از بیمارستان‌های دولتی صحبت می‌شود، بهتر است تصورات معمولی از این نوع بیمارستان‌ها را فراموش کنید. مراکز درمانی دولتی در قبرس شمالی بسیار منظم و با تجهیزات کامل و از بهترین پرسنل بهره می‌برند. همچنین، بیمارستان‌های خصوصی مختلفی نیز در این جزیره وجود دارند که کاملاً مجهز به جدیدترین تکنولوژی ها بوده و آماده ارائه خدمات به ساکنین این منطقه می باشند.

هزینه‌های کم زندگی یکی از مزایای مهم اقامت قبرس شمالی

همان‌طور که می‌دانید، یکی از عوامل مهم برای تصمیم به مهاجرت و زندگی در یک کشور، تخمین هزینه‌های زندگی است. هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی به مراتب کمتر از بسیاری از مناطق اروپا، آمریکا، استرالیا و حتی قبرس جنوبی هستند.

اگر بخواهیم قبرس شمالی را با ترکیه در مورد هزینه‌های زندگی مقایسه کنیم، باید بگوییم که هزینه‌ها تقریباً مشابه هستند. این در حالی است که درآمد و حقوق در قبرس شمالی بیشتر از ترکیه است و همین مسئله نیز به شما این امکان را می‌دهد تا شرایط رفاهی بهتری را نسبت به ترکیه برای خود و خانواده‌تان ایجاد کنید.

اقتصاد روبه رشد قبرس شمالی

اقتصاد قبرس شمالی در سال‌های اخیر رشد قابل توجه در بخش خدمات داشته و شرایط بهتری نسبت به گذشته را تجربه کرده است. تولید ناخالص داخلی (تولید ناخالص قبرس) در دهه‌ی ۱۹۸۰ با مقداری در حدود ۱۵ میلیارد دلار ثبت شده بود، ولی تا سال ۲۰۱۷ به نزدیک ۲۲ میلیارد دلار افزایش یافت. البته این رشد توسط نوسانات اقتصادی تحت تأثیر قرار گرفته و در برخی مواقع متوقف شده است، به‌ویژه در دوره‌های رکود جهانی در سال ۲۰۰۸ و بحران مالی جزیره در سال ۲۰۱۲.

با این وجود، قبرس شمالی در سال‌های اخیر موفق به حفظ رشد سالیانه حدود ۲ درصدی خود شده و با توسعه گردشگری و صنایع خدماتی، به ثبات اقتصادی بهتری دست یافته است. این رشد اقتصادی باعث ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر و بهبود کیفیت زندگی مردم جزیره شده است.

مالیات پایین یکی از مزایای مهم اقامت قبرس شمالی

زندگی و کار در قبرس شمالی برای صاحبان کسب و کار و کمپانی‌ها مزایای مهمی دارد، به‌ویژه از نظر مالیاتی. با توجه به تغییرات در قوانین مالیاتی و هماهنگی با اتحادیه‌ی اروپا، قبرس دیگر به‌عنوان یک مکان بدون مالیات تلقی نمی‌شود، اما هنوز هم به‌عنوان یک مقصد مالیاتی جذاب برای شرکت‌ها و کمپانی‌ها شناخته می‌شود. مالیات بر شرکت‌ها در قبرس نسبت به بسیاری از کشورها بسیار پایین‌تر است و فقط ۱۲.۵ درصد از سود شرکت‌ها به‌عنوان مالیات درآمدهای شرکتی محاسبه می‌شود. علاوه بر این، قبرس دارای برنامه‌ها و طرح‌های مالیاتی ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران، صاحبان کسب و کار، و حتی بازنشستگان دارد که می‌تواند مزایای اقتصادی دیگری را برای آن‌ها فراهم کند.

یکی از مزایای دیگر زندگی و کار در قبرس شمالی، وجود فرهنگ دورکاری گسترده در شرکت‌ها و کمپانی‌های مستقر در این جزیره است. این شرایط به افراد این امکان را می‌دهد که با رعایت ددلاین‌ها و کیفیت انجام کار، از هر مکانی به کار خود ادامه دهند، بدون اینکه نیاز به حضور فیزیکی در محل کار داشته باشند.

داشتن حساب‌های بین‌المللی

یکی دیگر از مزایای مهم اقامت قبرس، امکان داشتن حساب بین‌المللی است. این امکان برای افرادی که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، به‌ویژه در فضای مجازی، بسیار مهم است. بسیاری از افراد ایرانی استعدادهایی در زمینه‌های مختلف دارند و از اینترنت برای انجام کارهای مختلف و ارتباط با جهان استفاده می‌کنند. با امکان داشتن یک حساب بین‌المللی در قبرس شمالی، این افراد می‌توانند به‌راحتی تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند و به کسب و کارهای آنلاین خود ادامه دهند.

امکان تحصیلات رایگان برای فرزندان در قبرس شمالی

امکان تحصیل رایگان برای فرزندان شما در مدارس دولتی، از دیگر مزایای زندگی در قبرس شمالی است. سطح علمی مدارس دولتی در قبرس شمالی بسیار بالاست و دولت این کشور ارزش بسیار زیادی برای نظام آموزشی خود قائل است. این مدارس از بهترین معلمان استفاده می‌کنند و ارائه اردوهای علمی برای دانش‌آموزان را در نظر دارند.

علاوه بر این، آمار قبولی فارغ‌التحصیلان مدارس دولتی در دانشگاه‌های معتبر جهانی بسیار زیاد است. این به معنای این است که فرزندان شما با تحصیل در مدارس دولتی قبرس شمالی، فرصتی برای دستیابی به تحصیلات عالی در دانشگاه‌های برجسته جهانی دارند.

همچنین، دولت قبرس شمالی سعی دارد تا محیط شادی را برای دانش‌آموزان فراهم کند و از بهترین منابع آموزشی استفاده می‌کند. سرویس‌های رایگان نیز برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است تا شما به خیال راحتی به کارهای خود بپردازید.

مزایای مهم اقامت قبرس شمالی

تعدد روش های سرمایه گذاری در قبرس شمالی

تنوع و جذابیت روش های سرمایه گذاری مانند اوراق قرضه، ثبت انواع شرکت، کارآفرینی و خرید ملک در قبرس شمالی که حتی امروزه این صنعت ساخت و ساز از ترکیه هم رشد بهتر و سودآوری داشته، موجب جذب بیشتر سرمایه، سود و سرمایه گذاران خارجی به قبرس شمالی شده است. برای همه این روش های سرمایه گذاری نیز امکان اخذ اقامت موقت و سپس دائم به ویژه در شیوه راحت و کم هزینه‌تر خرید ملک وجود دارد.

درآمد اجاره‌ای بالا یکی از مزایای مهم اقامت قبرس شمالی

خانه‌ای که در قبرس شمالی خریداری می شود به دلیل روند صعودی نرخ ارز پوند، برای سرمایه گذار به صورت دو برابر سودآوری دارد. از طرفی میزان تقاضا برای ملک در این کشور همیشگی و بالا بوده و همین باعث افزایش اجاره بها و امکان کسب درآمد ارزی با این روش شده است.

آب و هوای مناسب

کشور قبرس شمالی دارای توجه عمیق به محیط زیست و هوای پاک بوده و از نظر آب و هوایی نیز جزء مساعدترین کشورهای اروپایی است. زیرا دمای هوا در تابستان بین ۲۵ تا ۳۵ درجه و در زمستان های قبرس شمالی به ندرت به زیر ۱۰ درجه می رسد. این کشور حدود ۳۲۰ روز آفتابی داشته و این منطقه برای خارجی ها و گردشگران اروپایی بهترین مقصد استراحت و تفریح است.

اشتغال، درآمد و حقوق بالا

علاوه بر ثبات و رشد اقتصادی مطلوب، این کشور به دلیل جمعیت کم و کمبود نیروی کار در زمینه های مختلف با ظرفیت خالی نیروی انسانی مواجه بوده و نرخ بیکاری در آن بسیار کم است‌. از طرفی علاوه بر هزینه‌های کم در قبرس شمالی میزان درآمد و سطوح دستمزد مشاغل مختلف به نسبت دیگر کشورها بالا و برای رفع نیازهای افراد و انجام پس انداز مناسب است.

امکان دسترسی به بازارهای اروپا یکی از مزایای مهم اقامت قبرس شمالی

کسانی که در امر تجارت فعالیت کرده یا تمایل دارند که برای اهداف بزرگتر ورود به بازارهای جهانی و اروپایی برنامه ریزی کنند، با اخذ اقامت و زندگی و کسب تجارب در قبرس شمالی زودتر به این هدف دست پیدا خواهند کرد. بنابراین امکان دسترسی به بازارهای اروپا و آسیا به دلیل مرز با ترکیه و اروپا یک نقش واسطه گری به این کشور بخشیده و آن را مرکز توجهات سرمایه گذاران و تجار مختلف قرار داده است.

گردشگر پذیری و تنوع مکان های تاریخی و طبیعی

افراد زیادی همواره به دنبال راه کسب درآمد و تفریح در کشورهایی مانند قبرس شمالی هستند زیرا ورود این گردشگران از سراسر جهان و امکان دیدن اماکن تاریخی و طبیعی باور نکردنی در قبرس شمالی برای همه افراد علاقه مند به آن ها وجود دارد و همین سفرها انگیزه ساختن آینده روشن‌تر را برای افراد در این کشور ایجاد می کند.

 اقامت راحت و قدرت پاسپورت قبرس شمالی

برخی از افراد با مشاهده مزایای قبرس شمالی در یک سفر گردشگری کوتاه به شهرهای آن، تمایل بیشتری برای ماندن و زندگی همیشگی در این کشور پیدا می کنند. از طرفی فرایند دریافت اقامت دائم و شهروندی قبرس شمالی ساده‌تر از دیگر کشورها بوده و قدرت پاسپورت آن نیز از نظر رتبه در بین ۲۰ کشور اول جهان بوده که با دریافت این پاسپورت امکان سفر به بیش از ۱۷۰ کشور برای دارندگان آن فراهم می شود.

معایب زندگی در قبرس شمالی

همان‌طور که اشاره کردیم، مهاجرت و زندگی در قبرس شمالی اگرچه مزایای مختلفی را به دنبال دارد، اما از معایب مختلفی نیز برخوردار است که آشنایی با آنها، قبل از مهاجرت به این کشور الزامی است. در این خصوص باید گفت در 1 می 2004، جمهوری قبرس به نمایندگی از کل جزیره به عضویت کامل اتحادیه اروپا (EU) درآمد. این بدان معنی است که کل جزیره بخشی از اتحادیه اروپا در نظر گرفته می‌شود. با این حال، اعمال قوانین اتحادیه اروپا در شمال جزیره به حالت تعلیق درآمده است. جمهوری ترک قبرس شمالی (TRNC) که به‌عنوان یک کشور عضو به رسمیت شناخته نشده است. این کشور در داخل مرزهای اتحادیه اروپا قرار داد اما خارج از بازار واحد این اتحادیه است.

در این خصوص لازم است بدانید که قبرس شمالی تنها توسط ترکیه به رسمیت شناخته می‌شود. از نظر حمل‌ونقل، قبرس شمالی کمی ضعیف است. با این حال رفت و آمد در جزیره با اتوبوس بسیار آسان است. اما چرا می‌گوییم ضعیف است؟ چرا که قبرس شمالی به دلیل وسعت کم خود، مترو ندارد و این ممکن است دردسرهایی را برای حمل‌ونقل ایجاد کند. البته اکثر مهاجران از ماشین‌های شخصی برای تردد استفاده می‌کنند.

با اینکه مالیات قبرس شمالی به مراتب کمتر از کشورهای اروپایی‌ست؛ اما همچنان می‌توان از اجبار در پرداخت مالیات به‌عنوان یکی دیگر از معایب این این کشور برای ایرانیان یاد کرد! دولت قبرس شمالی بسته به درآمد، بین 12 تا 37 درصد مالیات دریافت می‌کند.

اقامت در قبرس شمالی با خرید ملک

اگر قصد سرمایه گذاری در قبرس شمالی را دارید، بی شک می‌دانید که یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در این منطقه، خرید ملک در قبرس شمالی است. در این خصوص باید گفت متقاضیان می‌توانند از طریق خرید ملک به ارزش ۳۰۰ هزار یورو و یا ایجاد سپرده ی بلند مدت به مبلغ 30 هزار یورو حداقل به مدت سه سال نسبت به اخذ اقامت دائم کشور قبرس شمالی اقدام کنند. متقاضیان در سال ششم می‌توانند شهروندی قبرس و پاسپورت را دریافت کنند. بنابراین اقامت قبرس شمالی با خرید ملک جز سریعترین روش های مهاجرت است. با استفاده از این روش اتباع غیر اروپایی هم می توانند با سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور قبرس شمالی به اقامت دائم دست پیدا کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا بررسی کاملی از مزایای مهم اقامت قبرس شمالی داشته باشیم. همان‌طور که مطالعه کردید، قبرس شمالی به دلیل موقعیت استراتژیکی مناسبی که دارد، همواره توجه کشورهای دیگر را به خود جلب کرده است. سالانه افراد زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند که همین مسئله نیز باعث شده تا از قبرس شمالی به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورها یاد شود.  به همین منظور، در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با این جزیره زیبا، به بررسی کامل مزایا و معایب مهاجرت به قبرس شمالی پرداخته و تمامی نکات مهم را بیان کردیم.

5/5 - (2 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *