کیفیت اینترنت در قبرس شمالی

کیفیت اینترنت در قبرس شمالی چگونه است؟ همان‌طور که می‌دانید، امروزه، اینترنت به‌عنوان بخشی جدانشدنی از زندگی انسان‌ها شناخته می‌شود و اطلاعات زیادی از طریق اینترنت جابه‌جا می‌شوند. اینترنت یک شبکه جهانی است که با استفاده از روش‌های متنوع، ارتباط میان افراد و دستگاه‌ها را برقرار کرده و یک ساختار یکپارچه ایجاد کرده است.

اینترنت به‌عنوان یک شبکه ارتباطی جهانی، کامپیوترها را در سرتاسر جهان به یکدیگر متصل می‌کند. از جمله دستگاه‌هایی که جزء این شبکه محسوب می‌شوند، موبایل‌ها، کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها هستند. زمانی که دو کامپیوتر به هر شکلی به یکدیگر متصل می‌شوند، یک شبکه محلی به نام LAN ایجاد می‌شود که البته امروزه از این نوع روش اتصال کمتر استفاده می شود.

اما اینترنت در قبرس شمالی! در قبرس شمالی نیز همانند سایر کشورهای جهان، اینترنت نقش بسیار مؤثری در زندگی ایفا می‌کند. بسیاری از فعالیت‌ها از جمله استفاده از دستگاه‌های دولتی، رزرو هتل، انجام امور مالی، آموزش در دانشگاه‌ها و مدارس، سفارش غذا، دسترسی به شبکه‌های خبری، و خریدوفروش ملک در قبرس شمالی و…، همگی با استفاده از اینترنت انجام می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با وضعیت اینترنت در قبرس شمالی، پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

کیفیت اینترنت در قبرس شمالی

کیفیت اینترنت در قبرس شمالی

وضعیت اینترنت در قبرس شمالی به‌طور چشمگیری بهتر از اوضاع اینترنت در ایران است. این خبر خوشحال کننده برای افرادی است که قصد مهاجرت به قبرس شمالی را دارند. امروزه، دسترسی آزاد و مناسب به اینترنت به‌عنوان یکی از حقوق اساسی انسان‌ها محسوب می‌شود و اهمیت آن حتی از مواردی مانند آزادی بیان یا دسترسی به خدمات رفاهی کمتر نیست. از این رو، طبیعی است که افرادی که به دنبال مهاجرت به قبرس هستند، به جزئیات وضعیت اینترنت در این نقطه با دقت توجه کنند. برای این منظور، در ادامه این مقاله قصد داریم وضعیت و کیفیت اینترنت در قبرس شمالی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

آیا همه املاک قبرس شمالی اینترنت پهنای باند دارند؟

کشور قبرس شمالی از نظر سطح توسعه در وضعیت مطلوبی قرار دارد و به جز مناطق بسیار دور افتاده، همه مناطق از سیگنال تلفن همراه باکیفیتی برخوردار هستند. همچنین اینترنت کشور قبرس شمالی به سیستم پهنای باند متکی است. در برخی از مجتمع‌های آپارتمانی در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها اینترنت رایگان ارائه داده می‌شود و در صورتی که ملک شما نزدیک این مکان‌ها باشد، می‌توانید از اینترنت رایگان بهره‌مند شوید. اما به صورت کلی باید اینترنت شخصی در ملک جدید نصب شود.

سرعت اینترنت در قبرس شمالی

در کنار دسترسی آزاد به اطلاعات و عدم وجود فیلترینگ، سرعت نیز به‌عنوان یک عامل تعیین‌کننده دیگر برای تعیین کیفیت اینترنت در قبرس شمالی اهمیت دارد. همانطور که می دانید، به منظور بهره‌برداری بهینه از سرویس‌ها و وب‌سایت‌ها، سرعت مناسب اینترنت نیز بسیار ضروری است. در این زمینه باید تاکید کرد که در مقایسه با ایران، وضعیت سرعت اینترنت در قبرس شمالی به‌عنوان یک معیار ایده‌آل در نظر گرفته می‌شود.

اگرچه ممکن است سرعت اینترنت در قبرس شمالی نسبت به کشور های اروپایی آنچنان جالب نباشد، اما در مقایسه با وضعیت اینترنت در ایران، قبرس شمالی به خوبی عمل می‌کند و سرعت مناسبی ارائه می‌دهد.

سرعت اتصال به اینترنت در قبرس شمالی در سال 2024

مطابق با داده‌های منتشر شده توسط Ookla (سرویس تست سرعت اینترنت) در آغاز سال 2024 سرعت اتصال اینترنت در قبرس شمالی به شرح زیر بود.

  • سرعت متوسط اتصال به اینترنت تلفن‌های همراه از طریق شبکه‌های تلفن همراه، 67.67 مگابایت بر ثانیه بوده است.
  • متوسط سرعت اتصال به اینترنت ثابت نیز، 70.06 مگابایت بر ثانیه بوده است.
  • میانگین سرعت اتصال اینترنت تلفن همراه در دوازه ماه منتهی به آغاز سال 2024، به میزان 3.41 مگابیت بر ثانیه بوده و رشد 5.3 درصدی داشته است. همچنین سرعت اینترنت ثابت نیز در این مدت 33.55 مگابیت بر ثانیه بوده و به میزان 91.9 درصد افزایش داشته است.

نبود فیلترینگ و دسترسی آزاد به اینترنت در قبرس شمالی

در مقایسه با ایران، قبرس شمالی دارای وضعیت بهتری در زمینه اینترنت است. در این کشور، حکومت هیچ محدودیتی برای دسترسی به سایت‌های جهانی اعمال نمی‌کند. افراد به‌راحتی می‌توانند با چند کلیک به اینترنت جهانی متصل شده و تقریباً هر وبسایتی را باز کنند. در عوض، در ایران، تحریم‌ها و فیلترینگ‌های گسترده‌ای بر روی سایت‌های جهانی توسط دولت اعمال می‌شود. ایرانیان برای دسترسی به این سایت‌ها معمولاً به ابزارهایی مثل DNS نیاز دارند.

همچنین، در قبرس شمالی، دسترسی به سرویس‌های جهانی و شبکه‌های اجتماعی مشهور به طور کامل آزاد است. به‌عنوان مثال، اینستاگرام بدون فیلترینگ قابل دسترسی است و افراد مشکلی در دسترسی به تلگرام، واتساپ یا سایر پیام‌رسان‌ها ندارند. در کل، آزادی در دسترسی به اینترنت در قبرس شمالی وضعیت خوبی دارد. در عین حال، دولت این کشور نیز از نظر امنیت اطلاعات شهروندان و حفظ حریم خصوصی آن‌ها به استانداردهای جهانی پایبند است.

دسترسی به اینترنت ماهواره ای در قبرس شمالی

علاوه بر سرویس‌دهنده‌های رسمی و ملی اینترنت در قبرس شمالی، گزینه دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای نیز در این منطقه در دسترس است. با خرید اشتراک از استارلینک و استفاده از تجهیزات مرتبط، می‌توانید به طور مستقیم از اینترنت ماهواره‌ای بهره‌برید. این رویکرد به شما این امکان را می‌دهد که از اینترنت بدون هیچگونه محدودیت یا فیلترینگی استفاده کنید. بنابراین، با در نظر گرفتن این گزینه، می‌توان ادعا کرد که اینترنت در قبرس شمالی هیچ مانع یا محدودیتی ندارد.

پینگ اینترنت در قبرس شمالی چقدر است؟

اگر از علاقه مندان به بازی های آنلاین نظیر کال آف دیوتی موبایل یا پابجی باشید، بی شک برایتان سوال است که پینگ اینترنت در قبرس شمالی چقدر است؟ در این خصوص باید گفت همان‌طور که می‌دانید،  مهمترین عامل در تجربه‌ای بهتر از استفاده از اینترنت، تنها سرعت نیست، بلکه پینگ اینترنت نیز به‌عنوان یک معیار تاثیر گذار در کیفیت اینترنت در قبرس شمالی، می باشد.

خوشبختانه وضعیت پینگ (ping) اینترنت در این کشور عالی است. به‌عنوان مثال، در صورتی که میانگین پینگ اینترنت در ایران در شرایط ایده‌آل در محدوده 40 تا 80 میلی‌ثانیه قرار داشته باشد، در قبرس شمالی میانگین پینگ به تنهایی یک رقمی است! در بسیاری از تست‌های سرعت انجام‌شده در این کشور، پینگ به مقادیری مانند 4، 7 یا 8 میلی‌ثانیه محدود می‌شود.

این وضعیت به معنای پایداری در دسترسی به اینترنت است و تجربه کار با آن را بهبود می‌بخشد، که در نهایت باعث می‌شود تجربه اینترنت در قبرس شمالی بسیار دلپذیرتر باشد.

کیفیت اینترنت در قبرس شمالی

نحوه نصب اینترنت در ملک جدید در قبرس شمالی

با خرید ملک جدید در قبرس شمالی، برای نصب اینترنت در آن ملک باید با یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت تماس گرفته و آدرس ملک خود را به آن‌ها بدهید. سپس شرکت نیز بر اساس موقعیت مکانی ملک، بسته مناسب را به شما پیشنهاد داده و زمان‌بندی مناسبی برای نصب روتر مشخص کرده و شما را از جزئیات قیمت مطلع می‌کنند.

روش پرداخت هزینه بسته اینترنت در قبرس شمالی

برای خرید بسته اینترنت در قبرس شمالی باید پیش پرداخت آن به صورت ماهانه صورت گیرد. با داشتن حساب بانکی قبرس شمالی و بانکداری آنلاین، می‌توان هزینه اینترنت را به صورت ماهانه پرداخت کرد.

وضعیت دسترسی به اینترنت در قبرس شمالی

یکی دیگر از معیار های مهم برای تأیید وضعیت اینترنت در این کشور، گسترده پوشش اینترنت پر سرعت است. شهرهای اصلی قبرس شمالی، از جمله کایرنیا، لفکوشا و فاماگوستا، تحت پوشش جامع اینترنت پرسرعت و با کیفیت قرار دارند. پوشش کامل اینترنت همراه از طریق سیم‌کارت‌ها در این مناطق ارائه می‌شود. همچنین، پوشش اینترنت وای‌فای عمومی نیز در شهرهای اصلی و مراکز جمعیتی به طور کامل و گسترده موجود است. در مورد اینترنت دایال‌آپ هم باید گفت منازل و خانه‌ها به آن دسترسی دارند. به طور کلی، هم‌پوشانی اینترنت همراه و وای‌فای در این کشور وضعیتی بسیار مناسبی دارد.

میزان استفاده از اینترنت در قبرس شمالی در سال 2024

باتوجه به آمار و ارقام در ژانویه سال 2024، کاربران اینترنت در قبرس شمال، 1.16 میلیون بوده‌اند. همچنین ضریب نفوذ اینترنت قبرس شمالی در ابتدای سال 2024 به 91.4 درصد از کل جمعیت این کشور رسیده است. مطابق با تجزیه و تحلیل Kepios از ژانویه 2023 تا ژانویه 2024 کاربران اینترنت قبرس شمالی به میزان 0.7 درصد افزایش داشته‌اند.

جزئیاتی در مورد سرعت ارائه‌دهندگان اینترنت در قبرس شمالی

نباید فراموش کرد که در قبرس شمالی، روش ها و بسته‌های مختلفی برای دسترسی به اینترنت وجود دارد. این کشور با ارائه مجموعه‌ای متنوع از اپراتورها و خدمات مختلف، امکان دسترسی به اینترنت را فراهم می‌کند. اپراتورهایی که اینترنت دایال‌آپ را ارائه می‌دهند، اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت وایرلس و اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت همراه در این کشور فعالیت دارند. با این حال، تعیین یک عدد واحد و یکسان برای سرعت اینترنت تبدیل به چالش شده است.

باتوجه‌به تجربه‌هایی که در زمینه استفاده از اینترنت داشته‌ایم، می‌توانیم تخمین بزنیم که میانگین سرعت اینترنت همراه در این کشور در حدود 15 تا 20 مگابایت بر ثانیه قرار دارد. در اکثر مواقع، سرعت متوسط اینترنت همراه در حدود 16 یا 17 مگابایت بر ثانیه است. اما باید توجه داشت که این سرعت ممکن است بسته به زمان مورد استفاده و مکان قرارگیری شما متغیر باشد.

به علاوه، سایر روش‌های دسترسی به اینترنت، به ویژه اینترنت دایال‌آپ، معمولاً در قبرس شمالی تعریفی ندارند. اینترنت دایال‌آپ در این کشور تا حد زیادی به کار نمی‌آید و بسیاری از افراد از آن استفاده نمی‌کنند.

ارائه دهندگان و توسعه‌دهندگان خدمات اینترنتی در قبرس شمالی

در قبرس شمالی شرکت‌های مختلفی وجود دارد که ارائه دهنده و گسترش دهنده خدمات اینترنتی هستند. این مجموعه‌ها برای قراردادهای طولانی مدت هزینه اتصال و گسترش اینترنت را دریافت می‌کنند که در ادامه بهترین این شرکت‌ها معرفی شده است.

  • شرکت TowerNet

مجموعه TowerNet در فاماگوستا فعالیت می‌کند و بسته‌های اینترنت‌‌ با تعرفه‌های مناسب ارائه می‌دهد.

وب سایت: towernet.net

تلفن: +905488670777

ایمیل : info@towernet.net

  • شرکت Multimax

بسته‌های اینترنت شرکت Multimax نیز برای استفاده گاه به گاه مناسب هستند اما استفاده منظم از این بسته‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است. این مجموعه سرعت نامحدودی در گیرنه مشروط به محدودیت‌های فنی فراهم می‌کند.

وب سایت: mmcyp.com

تلفن: +905488886629

ایمیل: info@multimaxcyprus.com

  • شرکت FreeNet

مجموعه FreeNet در ارتباط با Multimax بوده و یکی از ارائه دهندگان بسته‌های نسبتا مطلوب است.

وب سایت: freenetcyp.com

تلفن: +90548 888 6423

ایمیل: info@freenetcyp.com

  • شرکت ترکسل

ترکسل نیز یک اپراتور مشهور تلفن همراه در قبرس شمالی است که ارائه دهنده اتصالات خانگی نیز است که با یک دیش اتصال اینترنت را ایجاد می‌کند.

وب سایت: kktcell.com

تلفن: +905338780533

  • شرکت تلسیم وودافون

تلسیم وودافون نیز یک اپراتور تلفن همراه در قبرس شمالی است که اتصال اینترنت خانگی را نیز انجام می‌دهد.

وبسایت: kktctelsim.com/en/home-internet

تلفن: +905428880542

ایمیل: vmol.info@vodafone.com

  • نت هاوس

نت هاوس نیز ارائه دهنده طیف گسترده‌ای از تعرفه‌های اینترنت است.

وب سایت: nethouse.net

تلفن: +903924440555

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر آن شد تا بررسی کاملی از کیفیت اینترنت در قبرس شمالی داشته باشیم. همان‌طور که مطالعه کردید، اینترنت بخش جدانشدنی از زندگی امروزی است و بسیاری از کارها در بستر اینترنت انجام می‌شوند. برای این منظور، وضعیت دسترسی به اینترنت در قبرس شمالی بسیار مناسب است. در اکثر شهرهای  این کشور افراد به‌راحتی می‌توانند به اینترنت آزاد دسترسی داشته و فعالیت‌های خود را انجام دهند. اینترنت در این کشور همچنین علاوه بر سرعت و کیفیت، از هزینه پایینی برخوردار است. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه و سرعت اینترنت شما در قبرس شمالی باتوجه‌به بسته‌های اینترنتی که استفاده می‌کنید، متفاوت است.

5/5 - (2 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *