خرید ملک در قبرس شمالی بهتر است یا ترکیه

خرید ملک از روش های سرمایه گذاری محبوب و با بیشترین مزایا برای افراد مهاجر است‌. از طرفی برای درک اینکه خرید ملک در قبرس شمالی بهتر است یا ترکیه؟ داشتن اطلاعات، مقایسه زندگی اجتماعی و به ویژه شرایط و قوانین خرید ملک و نحوه اخذ اقامت از این طریق در ترکیه و قبرس شمالی اهمیت زیادی دارد. با توجه به امکان مهاجرت و سرمایه گذاری با خرید ملک در هر دو کشور ترکیه و قبرس شمالی بسیاری از افراد هنوز هم برای انتخاب بین این دو مقصد پیشرفته، رو به رشد و پرطرفدار تردید دارند.


بنابراین ابتدا بررسی مزایای زندگی در دو کشور و سپس بررسی بازار مسکن و قیمت های سرمایه گذاری در ملک باعث انتخاب یک تصمیم بهتر برای خرید ملک و اقامت در ترکیه یا قبرس شمالی خواهد شد.


آشنایی کلی با قبرس شمالی و ترکیه


امروزه دو کشور ترکیه و قبرس شمالی به دلیل افزایش توریست در این مناطق و شرایط مساعد کشورها برای اقامت و زندگی محبوبیت زیادی دارند. کشور ترکیه دارای بیش از ۸۰ میلیون جمعیت اما قبرس شمالی حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت داشته و از نظر سیاسی و اقتصادی نیز قبرس شمالی با وجود استقلال کلی به نوعی تابع و وابسته به ترکیه است. از طرفی کسانی که از شهرهای شلوغ و پر سر و صدا لذت می برند معمولا ترکیه را به عنوان مقصد مهاجرت و سرمایه گذاری خرید ملک خود انتخاب می کنند در حالی که قبرس شمالی به دلیل جمعیت کمتر بیشتر برای افرادی که به دنبال آرامش و رفاه هستند، مناسب خواهد بود.


همچنین هر دو کشور از نظر استانداردهای زندگی و تجهیزات رفاهی در سطح کشورهای اروپایی و پیشرفته بوده و از نظر فرهنگی، زبانی، اجتماعی، ثبات اقتصادی، طبیعت، تنوع غذایی و دیگر عوامل مورد نظر افراد برای مهاجرت، ترکیه و قبرس شمالی بسیار نزدیک به هم و مشابه هستند. همچنین از نظر آلودگی و هزینه های زندگی همواره این موارد در ترکیه بالاتر از مناطق قبرس شمالی از نظر مهاجران بوده است.


بازار خرید ملک در قبرس شمالی و ترکیه


در سالیان اخیر میزان خرید ملک در قبرس شمالی و ترکیه توسط ایرانیان رشد زیادی داشته است. از طرفی با وجود شرایط بازار مسکن و مستغلات در ترکیه و قبرس شمالی این سوال همیشگی که خرید ملک در قبرس شمالی بهتر است یا ترکیه؟ و پاسخ مطمئن به آن برای مردم زیادی ایجاد و مورد ابهام بوده است. در واقع با بررسی بازار مسکن دو کشور، سطح قیمت و نرخ واحدهای ساختمانی، تنوع و شرایط معماری و امنیت مناطق در بهترین شهرهای ترکیه و قبرس شمالی بهتر می توان به نتیجه دلخواه رسید.


همچنین ارزیابی شرایط و پیش زمینه های لازم برای خرید ملک در این دو مقصد زیبا و در حال توسعه یا اقامت و هزینه نهایی زندگی در این مناطق به راحتی خرید ملک و تسریع پروسه مهاجرت بسیاری از سرمایه گذاران کمک خواهد کرد. بنابراین در ادامه به شرایط بازار ملک در ترکیه و قبرس بیشتر پرداخته می شود.


● شرایط خرید ملک در قبرس شمالی


برای خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی همواره این‌ نگرانی و بی‌اعتمادی نسبت به فروشندگان و شرکت‌های داخلی و بین المللی وجود دارد. با این وجود با مشاهده پروژه ها و عملکرد عالی هلدینگ وارتان با مدارک و دلایل موجه می توان ملک مورد نظر را برای ساخت آینده درخشان خریداری کرد. از شرایط خرید ملک در قبرس نیز داشتن همه مدارک لازم مانند ویزا، پاسپورت، مدارک شناسایی و پرداخت و قرارداد و سند خرید به همراه پرداخت قیمت انواع مورد نظر ملک با پوند انگلیس بوده که این امر باعث پرداخت قیمت مناسب و ارزشمند بودن سرمایه‌گذاری در آینده خواهد بود.


همچنین برای خرید ملک در قبرس شمالی به حداقل سرمایه ۴۰ هزار پوند برای سرمایه گذاری و به ۷۵ هزار پوند برای اخذ سریع اقامت نیاز بوده که این قیمت در مقایسه ترکیه بسیار کمتر ولی با ارزش بیشتر در آینده همراه است. با خرید ملک امکان اخذ اقامت برای سرمایه گذاران و خانواده آن ها وجود دارد اما تنها می توان یک ملک در این کشور و با متراژ کمتر از ۱۳۳۸ متر مربع خریداری کرد. برای خرید ملک در قبرس شمالی از طریق وام یا برخی پروژه های مورد اعتماد به صورت اقساط مشخص نیز اقدام به سرمایه گذاری در املاک این کشور می توان نمود.


● شرایط خرید ملک در ترکیه


دریافت اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه نیز ممکن بوده اما باید حداقل سرمایه ۲۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار دلار برای برخورداری از مزایای اقامت این کشور صرف کرد. همچنین در کشور ترکیه اجازه فروش ملک حداقل تا ۳ سال برای خریداران ممکن نبوده و برای اخذ اقامت تنها به صورت نقدی می توان ملک خریداری کرد. به طور کلی مدارک و اسناد اثبات خرید و سرمایه‌گذاری در ترکیه نیز برای دریافت ویزای آن لازم بوده و امکان خرید اقساط نیز در ترکیه محدود و یا بسیار سخت و ناممکن است.


در کشور ترکیه همچنین مسافت کمتری با ایران وجود دارد و خریداران بیشتر بر این مبنا ترکیه را به عنوان مقصد ایده‌آل سرمایه گذاری خود انتخاب می کنند که با این وجود قبرس نیز در همسایگی ترکیه بوده و اختلاف کمی با ایران دارد. اگر با وجود مقایسه بازارهای مسکن دو کشور هنوز در انتخاب اینکه خرید ملک در قبرس شمالی بهتر است یا ترکیه‌؟ شک دارید در ادامه با بررسی قیمت ها و ابعاد دیگر این سرمایه‌گذاری بهتر تصمیم خواهید گرفت.


برتری خرید ملک در قبرس شمالی نسبت به ترکیه


یکی از عوامل اصلی و جذابیت های خرید ملک در قبرس شمالی یا ترکیه بازار املاک رو به رشد و در حال توسعه این کشورها است. زیرا با وجود هزینه مناسب برای خرید ملک می توان از این سرمایه گذاری در بلند مدت سود بالایی کسب کرد. با این وجود به ویژه در ۲ سال گذشته میزان تقاضا برای خرید ملک در قبرس شمالی و از پروژه های در حال ساخت و ساز ویلایی، آپارتمانی، تجاری، واحدهای سوئیت و دیگر انواع ساختمان ها نسبت به ترکیه و دیگر کشورهای همسایه افزایش داشته است.


قیمت خرید ملک در قبرس شمالی نیز کمتر از ترکیه بوده و فرایند و شرایط خرید هر واحد ملک پیچیدگی و موانع کمتری دارد. به دلیل جمعیت کم و آرام بودن شهرهای قبرس در کنار نرخ رشد بازار املاک آن، این روش سرمایه گذاری به صرفه و سودمند خواهد بود. بنابراین تنها با داشتن مدارک، مبلغ مورد نظر برای هر ملک و عدم موانع قانونی می توان در قبرس شمالی با کمک شرکت سرمایه گذاری وارتان بهترین، لوکس‌ترین و سودمندترین سرمایه گذاری را انجام داد.

مشوق‌های خرید ملک در قبرس شمالی و ترکیه

دلایل و مشوق‌های مختلفی برای خرید ملک در کشور قبرس شمالی و ترکیه وجود دارد که با اطلاع از بارزترین و مهم‌ترین این دلایل می‌توان درک بهتری از خرید ملک در این کشورها داشت. در ادامه دلایل و مشوق‌های خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی بیان شده است.

1. دلایل خرید ملک در قبرس شمالی

املاک مقرون‌به‌صرفه

قیمت املاک قبرس شمالی در مقایسه با سایر مقاصد مدیترانه‌ای و ترکیه پایین‌تر است و این کشور را به گزینه‌ای مقرون بصرفه برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده است.

مشوق‌های مالیاتی

کشور قبرس شمالی برای سرمایه‌گذاران خارجی مشوق‌های مالیاتی را در نظر گرفته است برای مثال عدم دریافت مالیات بر دارای برای 5 سال اول مالکیت یکی از این مشوق‌ها است.

ثبات سیاسی

کشور قبرس شمالی باوجود اینکه از نظر سیاسی منطقه‌ای حساس است اما مکانی امن و با ثبات برای زندگی و سرمایه‌گذاری است.

زیبایی‌های طبیعی دست نخورده

در کشور قبرس شمالی طبیعت دست نخوره ازجمله، سواحل، کوه‌ها و جنگل‌ها بکر وجود دارد و خرید ملک در این منطقه تجربه زندگی لذت بخش را فراهم خواهد نمود.

پتانسیل درآمد بالای اجاره

به دلیل رشد و گسترش صنعت گردشگری تقاضا برای املاک اجاره‌ای در این منطقه بالا است و به همین دلیل املاک اجاره‌ای با رشد قیمت همراه خواهند بود و به منبع درآمد مناسبی برای سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل می‌شود.

کیفیت بالای زندگی

با وجود سبک آرام زندگی و امنیت و ارامش حاکم در قبرس شمالی، این کشور از کیفیت زندگی بالایی برخوردار است.

2. دلایل خرید ملک در ترکیه

بازگشت سرمایه بالقوه

به دلیل بالا بودن قیمت املاک در ترکیه در مقایسه با قبرس شمالی، می‌توان انتظار بازگشت سرمایه بالقوه را نیز داشت.

رشد اقتصادی قوی

کشور ترکیه در سال‌های اخیر از نظر اقتصادی رشد داشته است که این پیشرفت سبب رشد بالقوه بازار املاک و مستغلات نیز می‌شود.

بازار بزرگ‌تر

در کشور ترکیه بازار املاک و مستغلات نسبت به قبرس شمالی بزرگتر است و به همین دلیل گزینه‌های سرمایه‌گذاری بیشتری برای سرمایه‌گذاران وجود دارد.

زیرساخت‌های قوی

یکی دیگر از دلایل و مشوق‌های خرید ملک در ترکیه، وجود زیرساخت‌های توسعه‌یافته‌تر از جمله، بزرگراه‌های مدرن، فرودگاه‌ها، بنادر دریایی و سایر بخش‌های توسع یافته نسبت به کشور قبرس شمالی است که امکان دسترسی راحت‌ تر به امکانات و خدمات را فراهم نموده است.

مقایسه بهترین مناطق خرید ملک در ترکیه و قبرس شمالی


به دلیل بازار پویای ملک و ثبات اقتصادی به همراه تمرکز بر توسعه شهری و زیرساخت های رفاهی و تفریحی در شهرها و مناطق مختلف ترکیه و قبرس شمالی، در سال های اخیر این دو منطقه قطب جذب سرمایه گذاری خارجی بوده است. علاوه بر این مزیت و انگیزه بزرگ برای خرید ملک در قبرس شمالی و ترکیه، برخی از شهرها بهتر از دیگر نقاط بوده و در قبرس شمالی معمولاً شهرهایی مانند لفکوشا یا نیکوزیا که پایتخت این کشور بوده، فاماگوستا، گیرنه و اسکله از بهترین مناطق برای خرید ملک با قیمت مناسب و سرمایه گذاری بهینه و مطلوب است.

با این وجود در کشور ترکیه نیز در آنکارا، ترکیه، ازمیر، وان و دیگر شهرها هر چند با هزینه بیشتر از کشور قبرس امکان خرید ملک و سرمایه گذاری سودمند موجود است. در نتیجه تمامی امکانات و تجهیزات در دو کشور یکسان اما با نرخ متفاوت خرید ملک برای سرمایه گذاران خارجی همراه است.

میزان مجاز خرید ملک در قبرس شمالی و ترکیه

قوانین قبلی قبرس شمالی به این صورت بود که خارجیان تنها می‌توانستند یک واحد ملک را در قبرس شمالی خریداری کنند اما اخیراً اصلاحیه‌ای در قانون ذکر شده تصویب شده که مطابق با آن اتباع خارجی می‌توانند صاحب 4 ملک در قبرس شمالی باشند. امکان خرید زمین تا 1338 متر مربع برای ساخت ملک وجود دارد. و همچنین امکان خرید خانه با زمین تا 6691 متر مربع وجود دارد.

همچنین در ترکیه نیز خارجی‌ها مجاز به خرید انواع آپارتمان و املاک به صورت نقد و اقساط هستند. اما حداکثر مساحت زمین متعلق به یک خارجی در ترکیه نباید از 30 هکتار بیشتر شود. همچنین املاک و مستغلات نباید در قلمرو مناطق استراتژیک و نظامی ترکیه باشد.

هزینه ثبت ملک در قبرس شمالی و ترکیه

همه خریداران ملک در کشور قبرس شمالی و ترکیه باید هزینه‌هایی بایت ثبت ملک خود پرداخت کنند. این هزینه‌ها در قبرس شمالی و ترکیه باهم متفاوت است. بنابراین در ادامه برخی از هزینه‌های مهم ثبت ملک در این دو کشور بیان شده است.

• مالیات بر ارزش افزوده

قبرس شمالی 5% از ارزش قرارداد ملک

ترکیه 4% از ارزش قرارداد ملک

• مالیات انتقال سند

قبرس شمالی 3% از ارزش کاداستر

ترکیه 4% از ارزش کاداستر

• مالیات بر دارایی

قبرس شمالی 1 لیتر ترکیه برای متر مربع

ترکیه باتوجه به موقعیت ملک از 1% تا 4%

• هزینه وکیل

قبرس شمالی 1500 پوند انگلیس

ترکیه از 1500 دلار

• هزینه  آب و برق

قبرس شمالی از 100 تا 300 پوند

ترکیه از 1800 تا 3000 لیر


مقایسه شرایط پرداخت و قیمت ملک در قبرس شمالی و ترکیه


قیمت های خرید ملک در دو کشور به عوامل مختلفی مانند مکان و منطقه، متراژ ملک، تجهیزات و امکانات، معماری و نوع ملک و دیگر موارد بستگی دارد. اما به طور تقریبی این نرخ خرید در هر دو کشور مشابه است. با این وجود امکان خرید اقساطی ملک و شرایط پرداختی در قبرس شمالی همواره بهتر از ترکیه بوده. زیرا در قبرس با پیش پرداخت و اقساط ۴ تا ۸ سال نیز امکان خرید ملک وجود دارد. در حالی که در ترکیه با خرید نقدی و یکجا یا اقساط ۱۲ ماهه یا یک ساله تنها امکان خرید ملک وجود دارد.


علاوه بر این قیمت ملک با توجه به شهرها و مناطق مختلف قبرس شمالی بین ۷۰ هزار تا ۶۰۰ هزار پوند متغیر بوده. و در ترکیه نیز قیمت ملک از ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دلار متفاوت بوده. و در برخی مناطق لاکچری و معروف این کشور قیمت مسکن بسیار بیشتر از این هزینه ها است. بنابراین با توجه به رنج و سطح قیمت ها هزینه و سرمایه کمتری برای صاحب خانه شدن در قبرس شمالی نسبت به ترکیه نیاز است.


شرایط پرداخت و قیمت ملک در قبرس شمالی
شرایط پرداخت و قیمت ملک در قبرس شمالی

مقایسه سود خرید و  اجاره ملک در قبرس شمالی و ترکیه


مطابق یک آمار به دست آمده از نرخ سود کسب شده در سال قبل با سرمایه گذاری در خرید ملک قبرس شمالی در مقایسه با ترکیه نشان می دهد که در مناطقی با کیفیت مشابه زندگی و قیمت یکسان ملک، بعد از خرید ملک در قبرس این سود ناشی از سرمایه‌گذاری در یک سال حدود ۸۵ درصد بوده. اما در ترکیه با همین شرایط و قیمت تنها سود ۱۶ درصدی برای افراد ایجاد شده است.


در نتیجه با یک قیمت و سرمایه برابر، علاوه بر خرید خانه برای استفاده و مهاجرت از این روش یا اجاره ملک و انواع مسکن، کسب میزان درآمد دلاری و یا پوند نیز می تواند منافع خوبی در دو کشور برای سرمایه گذاران داشته باشد. زیرا میانگین قیمت اجاره خانه در کشور قبرس شمالی بیش از ۳۵ درصد از ترکیه بوده. که این امر به دلیل تقاضای بالای خانه در مناطق مختلف قبرس شمالی است. بنابراین امکان خرید ملک و سپس فروش با سود صد درصدی و خرید با مقاصد اجاره دادن ملک در قبرس شمالی وجود داشته. که در هر دو حالت نیز منافع زیادی برای خریداران و سرمایه گذاران فراهم خواهد شد.


مقایسه میزان مالیات بر املاک در ترکیه و قبرس شمالی


آخرین فاکتور یا عامل مهم برای بررسی اینکه خرید ملک در قبرس شمالی بهتر است یا ترکیه، نرخ مالیات بر املاک در این دو کشور است. میزان مالیات پرداختی برای خرید ملک در همه کشورها برای سرمایه‌گذاران اهمیت دارد. این عامل باعث هزینه نهایی بیشتر برای خرید ملک شده و در برخی از کشورها می تواند سرمایه گذاران خارجی را از خرید منصرف کنند.


با این وجود میزان مالیات با توجه به ارزش ملک و سایر ویژگی های دولت ها متفاوت بوده. و در ترکیه این مالیات بسیار کم و بین ۱ تا ۶ درصد است. در قبرس شمالی نیز مالیات سالانه ملک همانند ترکیه بسیار کم و بین ۳ تا ۶ درصد بوده. که در نتیجه با خیال راحت از بابت مالیات می توان به خرید ملک و سرمایه گذاری در این مناطق پرداخت.

مقایسه شرایط اقامت و تابعیت در قبرس شمالی و ترکیه

به منظور دریافت تابعیت و اقامت کشور ترکیه از طریق خرید ملک، باید ملکی به ارزش 400000 دلار خریداری نمود. در قبرس شمالی نیز با خرید ملکی به ارزش 75000 پوند می‌توان اقامت موقت این کشور را اخذ نمود. و بعد از چند سال نیز اقامت دائم را دریافت کرد. اما دولت کشور قبرس شمالی به خارجیان تابعیت نمی‌دهد.


نتیجه گیری

خرید ملک تصمیمی مهم برای سرمایه‌گذارانی بوده که با این روش قصد مهاجرت به دو مقصد ممتاز و آینده‌دار ترکیه و قبرس شمالی دارند یا می خواهند با اجاره ملک خود در این کشورها درآمد و سود دلاری و بیشتری کسب کنند. در نتیجه سرمایه‌ گذاران به دنبال بررسی بازار، قیمت، شرایط خرید، مالیات، اقامت و دیگر فاکتورها برای خرید راحت و مطمئن انواع ویلا، آپارتمان و املاک مجهز در ترکیه و قبرس شمالی بوده و از طریق این مقایسه می توانند بهترین گزینه و مورد را برای انتقال سرمایه و کسب آینده روشن برای خود و خانواده را انتخاب کنند.

 

در این مقاله نیز به اینکه خرید ملک در قبرس شمالی بهتر است یا ترکیه و حدود قیمتی این املاک پرداخته شد. همچنین هلدینگ وارتان با سال ها تجربه و بهترین پروژه ها برای سرمایه گذاری بهینه و سودمند در کنار همه این خریداران و سرمایه‌گذاران آینده‌نگر خواهد بود.

 

سوالات متداول

 

۱) میزان قیمت ملک در کدام کشور مناسب‌تر است؟ ترکیه یا قبرس شمالی؟

 

مطابق مقایسه انجام شده سطح قیمت و حداقل سرمایه خرید ملک در قبرس شمالی بسیار کمتر از ترکیه است.

 

۲) آیا خرید ملک در شرایط و قیمت یکسان در دو کشور با اخذ نتیجه متفاوت خواهد بود؟

 

بله زیرا سود حاصل از خرید و اجاره این املاک با شرایط و قیمت یکسان در قبرس شمالی بیشتر از ترکیه است.

 

۳) میزان مالیات پرداختی برای ملک در کدام کشور بیشتر است؟ ترکیه یا قبرس شمالی؟

 

هر دو مالیات کمی دارند اما ترکیه در مواردی مالیات صفر و کمتری نسبت به قبرس شمالی دریافت می کند.

5/5 - (3 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *