migration-of-a-single-girl-1

امروزه، اکثر دختران جایگاه خود را در اجتماع به خوبی یافته‌اند. در تلاشند که برای ساختن زندگی ایده‌آل خود و آینده‌ای روشن قدم‌های بزرگی بردارند. یکی از این قدم‌ها، مهاجرت تحصیلی، کاری و … است.

در عین حال، نگرانی‌های خانواده‌ها از بابت سفر دخترشان آن هم به تنهایی، امری اجتناب ناپذیر است.

به همین دلیل، بهتر است برای آرامش خودتان هم که شده، درباره‌ی موارد مهمی که برای مهاجرت دختر تنها لازم است بدانید، تحقیق کنید. در این صورت هم شما با خیالی آسوده‌ترسفر و مهاجرت می‌کنید و هم خانواده‌ها راحت‌تر با این موضوع کنار خواهند آمد.

انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت دختر تنها،به عوامل بسیاری مرتبط است، که ما در ادامه‌ی این مطلب به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت دختر تنها

هر فردی برای تصمیم مهاجرت خود، معیارها و شرایط خاصی دارد. اولین ومهم‌ترین شرط برای هر دختر برای انتخاب کشور مناسب مهاجرت، وضعیت امنیت آن کشور است. این بررسی باید با دقت بسیار بالایی صورت بگیرد.

از مسائل مهم دیگری که باید به آن پرداخته شود، فرهنگ احترام به حقوق  زنان در کشور مقصد است. علاوه بر فرهنگ مردم، خودِ حقوقی که برای زنان در قانون آن کشور وجود دارد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای اینکه بتوانید متوجه میزان بربری حقوق تحصیلی، شغلی، جنسیتی و… زنان در کشورها شوید، به تبلیغات رسانه‌ای و جذاب برای جلب نظر مهاجرین اکتفا نکنید.

این تصمیم بزرگ را باید بتوانید از طریق بررسی گزارش‌های بین المللی به دست آورید.

همانطور که گفتیم، یکی از اهداف مهاجرت، می‌تواند تحصیل در کشور مقصد باشد. بررسی وضعیت دانشگاه در این مورد باید برایتان مهم باشد. همچنین معمولا پس از اتمام دوره‌ی تحصیل به دنبال شغل مناسبی خواهید بود. بنابراین بررسی ویزای تحصیلی با اجازه‌ی اشتغال، وضعیت بازار کار و کارهای موجود برای بانوان بسیار مهم است.

شان شغل، حقوق، مزایا و امکان رشد و پیشرفت شغلی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

migration-of-a-single-girl-2

چگونه یک مقصد موفق انتخاب کنیم

همانطور که گفتیم اصلی‌ترین و با اهمیت‌ترین موضوع، امنیت کشور مقصد است. زمانی که یک دختر تنها، بتواند امنیت را احساس کند، با خیالی آسوده به تحصیل، کار و زندگی خود می‌پردازد. دغدغه‌ای بابت ناامنی نخواهد داشت و بدون استرس زندگی می‌کند.

در لیست زیر امن‌ترین کشورهای دنیا را طبق آمار سال 2023 مشاهده می‌کنید:

  • ایسلند
  • دانمارک
  • ایرلند
  • نیوزلند
  • استرالیا
  • قبرس شمالی
  • انگلستان

انتخاب کشوری که اقتصادی پویا، سیستم آموزشی پیشرفته و بازار کار مناسب با نرخ بیکاری پایین داشته باشد، در کنار امنیت بالا،  می‌تواند بهترین کشورها برای مهاجرت دختر تنها باشد.

بهترین کشورها برای مهاجرت دختر تنها

با توجه به بررسی موارد ذکر شده تا به این قسمت از مقاله، به معرفی چند کشور مناسب که میزان بالایی از معیارها را دارد، می‌پردازیم:

migration-of-a-single-girl-3

کانادا

میزان مهاجرت ایرانیان به کشور کانادا بسیار زیاد است. شرایطی که دولت کانادا در این  کشور فراهم کرده، نه تنها برای دختر تنها بلکه برای هر فردی که قصد مهاجرت دارد، جذاب است.

کانادا، دارای سیستم حمایتی بسیار قوی از زنان است. بنابراین اولین مالفه را دارد.  امنیت بالا، فرصت‌های شغلی فراوان به ویژه برای بانوان، زندگی اجتماعی پویا، وجود فرهنگ مناسب و … از سایر مزایای مهاجرت و زندگی در کانادا است.

قبرس شمالی

اگر قصد تحصیل و یا یافتن شغل را دارید، بهتر است بدانید که این کشور دارای دانشگاه‌های بسیار معتبر آمریکایی و اروپایی است. با هزینه‌ای بسیار اندک نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌توانید به تحصیل در قبرس شمالی بپردازید.

همچنین این کشور به ایران بسیار نزدیک است و رفت و آمد برایتان آسان می‌باشد. ایرانیان برای ورود به قبرس شمالی، نیاز به دریافت ویزای خاصی ندارند. مردم این کشور گرچه مسلمان هستند اما تعصبات آزاردهنده ندارند و مردم آزادند دین و سبک زندگی خود را همانطور که میخواهند انتخاب کنند.

این کشور جزو امن‌ترین کشورهای جهان است. بازار اقتصادی و مشاغل در قبرس شمالی پویا و فعال می‌باشد.

مزایای زندگی و مهاجرت به قبرس شمالی به شرح زیر است:

  • امنیت بالا و پایین بودن میزان جرم و جنایت
  • اقتصاد پویا و رو به رشد
  • پایین بودن نرخ مالیات
  • وجود دانشگاه‌های بین المللی و برتر دنیا
  • پایین بودن هزینه‌های زندگی
  • امکان اخذ اقامت برای فرد متقاضی و خانواده‌ی درجه یک او
  • نزدیکی جغرافیایی به ایران
  • نزدیکی فرهنگی به ایران
  • پایین بودن هزینه‌های تحصیل
  • امکان خرید اقساطی ملک

استرالیا

استرالیا جزو کشورهای محبوب برای دخترانیست که میخواهند به تنهایی مهاجرت کنند. فرقی ندارد هدف از مهاجرت چیست، در هر صورت یکی از بهترین گزینه‌ها برای همه‌ی افراد مهاجر، استرالیا است. سطح بسیار بالای امنیت، قوانین حقوقی محکم و حامی برای زنان، اقتصاد پویا و… همه از ویژگی‌های مهم استرالیا است.

سیستم آموزشی عالی، بازار کار مناسب و فرصت‌های شغلی بسیار زیاد از سایر مزایای مهاجرت به این کشور می‌باشد.

استرالیا به غیر از اینکه تمام موارد مهم برای مهاجرت دختر تنها را دارد، طبیعتی بسیار زیبا، مراکز تفریحی و جذاب برای گشت و گذار دارد. این کشور در خصوص تحصیل در سال 2023 جزو 10 کشور برتر دنیا بوده است.

migration-of-a-single-girl-4

سوئد

کشور سوئد، یک کشور پیشرو در زمینه‌ی رعایت حقوق زنان است. این کشور، سیستم بسیار قوی برای حمایت از حقوق زنان در ججامعه دارد.

همچنین سوئد کشوری با امنیت بالا و دور از جنجال‌های سیاسی است. مزایای زندگی و مهاجرت به سوئد به شرح زیر است:

  • حقوق و مزایای عالی برای مشاغل
  • وجود سیستم خدمات بهداشت و درآمد بسیار با کیفیت
  • وجود برترین دانشگاه‌های جهان
  • امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی
  • بالا بودن امنیت
  • رعایت حقوق زنان در جامعه

نروژ

اگر قصد شما از مهاجرت تنها، تحصیل است، بهتر است بدانید که نروژ در سال 2023 جزو 10 کشور برتر برای تحصیل قرار داشته است.

این کشور از امنیت خوبی برای زنان برخوردار است. حقوق زنان در آن رعایت شده و فرصت‌های شغلی بسیاری نیز  دارد. سیستم آموزشی در این کشور بسیار عالی است و همه‌ی این موارد باعث شده تا نروژ یکی از بهترین کشورهای برای مهاجرت دختر تنها باشد.

رومانی

رومانی نیز اولین ویژگی مهم برای مهاجرت یک دختر تنها، یعنی امنیت را به خوبی دارد. میزان جرم و جنایت در این کشور بسیار اندک است. قوانین موجود برای حفظ حقوق زنان وجود داشته و رعایت می‌شود.

امکانات و سیستم آموزشی در این کشور در سطح مطلوبی قرار دارد.

رومانی یک کشور در حال رشد و پیشرفت است.. بازار کار در این کشوربسیار فعال بوده و فرصت‌های شغلی فراوانی در آن وجود دارد.

از جمله صنایع پویا در رومانی  می‌توان به داروسازی، خدمات مالی، تکنولوژی اطلاعات و گردشگری اشاره کرد. این کشور دارای فرهنگی غنی است و در آن اهمیت زیادی به رعایت حقوق شهروندی زنان داده می‌شود.

هزینه مهاجرت دختر تنها

هزینه‌های زندگی و مهاجرت یک دختر تنها به خیلی عوامل بستگی دارد. به طور مثال اگر شخص برای تحصیل مهاجرت کند، علاوه بر هزینه‌های سفر، اقامت و خورد و خوراک، شهریه‌ی دانشگاه نیز باید بپردازد. از بابت اینکه چند ساعت اجازه‌ی کار دارد و تا حدودی می‌توان هزینه‌های زندگی خود را تامین کند نیز متفاوت است.

بنابراین به طور کلی شما ابتدا باید هدف و کشور مورد مورد نیاز خود را مشخص کنید و سپس با توجه به ارز رایج آن کشور، هزینه‌هایی که خواهید داشت را محاسبه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *