به گفته کارشناسان املاک و مستغلات محلی، افزایش قیمت املاک در لارناکا اخیراً به دلیل افزایش علاقه سرمایه‌گذاران اسرائیلی اتفاق افتاده است. این افزایش علاقه سبب افزایش قیمت‌های اجاره مسکن در مناطق منتخب شده و چالش‌هایی برای جامعه محلی ایجاد کرده است. واسوس زاکوس، مدیر املاک و مستغلات FOX در لارناکا، اشاره دارد که علاقه اسرائیلی‌ها به لارناکا از قبل از جنگ و پس از آن همچنان باقی مانده و آن‌ها به دنبال خرید ملک در این منطقه هستند. او توضیح می‌دهد که نزدیکی به فرودگاه، چشم‌انداز رشد و حضور جامعه یهودی، این منطقه را به بازار اصلی املاک و مستغلات تبدیل کرده است. زاکوس همچنین اظهار می‌کند که لارناکا که سابقه ارزان‌تر بودن را داشت، اکنون قیمت‌های نیکوزیا را منعکس می‌کند و برای زوج‌های محلی چالش‌هایی ایجاد کرده است. اما ارزش املاک در لارناکا چقدر است؟

قیمت آپارتمان‌های دو خوابه جدید با مساحت 80 تا 85 متر مربع در حال حاضر از 200000 یورو شروع می‌شود و با افزایش منطقه، به ویژه در مناطقی مانند مکنزی، به بیش از 300000 یورو افزایش می‌یابد. لارناکا که پیشتر از سایر شهرها با قیمت‌های پایین‌تر مواجه بود، به سطح نیکوزیا رسیده است و چالش‌هایی را برای زوج‌های قبرسی جدید ایجاد کرده است. امیدواریم که اقدامات اعلام شده توسط دولت در زمینه مسکن و اجاره مقرون به صرفه به بازار محلی کمک کند.

تمیس آناستاسیو از افریقایوس پرپرتیز اظهار کرده است که افزایش تقاضا به طور قابل توجهی قیمت اجاره را افزایش داده و نگرانی‌ها را در مورد افزایش بیشتر آن افزایش داده است. وی افزود: تقاضای اسرائیلی‌ها برای اجاره کوتاه‌مدت پس از جنگ و افزایش مستمر قیمت‌ها افزایش یافته است.

مارینوس کینیرو، رئیس اتحادیه کارگزاران املاک قبرس، هشدار داد که لارناکا ممکن است از نظر قیمت از نیکوزیا پیشی بگیرد. رکود فعلی در فروش، همراه با افزایش قابل توجه قیمت ملک، تهدیدی برای پیشی گرفتن لارناکا از نرخ‌های نیکوزیا است. پس از جنگ، تقاضا برای اجاره از سوی اسرائیلی‌ها افزایش یافت. آناستاسیو افزود: آنها به دنبال مسکن برای سه تا شش ماه هستند که منجر به افزایش مداوم قیمت‌ها می‌شود.

ابراز علاقه شرکت های مختلف جهت انتقال دفتر مرکزی خود به قبرس شمالی

در ادامه بررسی ارزش املاک در لارناکا، باید گفت این جنگ باعث شده است که برخی از شرکت های اسرائیلی گزینه انتقال مقر خود را به قبرس، به ویژه در لارناکا، بررسی کنند. واسوس زاکوس خاطرنشان کرد، با این حال، زیرساخت های قابل توجهی برای دفاتر بزرگ در حال حاضر در لارناکا وجود ندارد. در این مرحله، آنها در حال انجام اقدامات اکتشافی هستند زیرا می خواهند به عملیات خود ادامه دهند. آنها به دلیل فرودگاه و روابطی که با شهر دارند لارناکا را ترجیح می دهند. با این حال، در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای شرکت‌های بزرگ در لارناکا وجود ندارد، و همچنین آپارتمان‌های کافی برای اقامت کارکنان نیز در دسترس نیست.

موضوع کمبود دفاتر بزرگ در لارناکا مدت‌هاست که توسط اتاق بازرگانی و صنعت لارناکا (LCCI) مطرح شده است. شرکت هایی که می خواهند در لارناکا مستقر شوند در حال حاضر فاقد دفتر هستند. برای ارائه یک بسته کامل، باید محل اقامت و مدارس خصوصی برای خانواده هایی که به لارناکا نقل مکان می کنند وجود داشته باشد. علاوه بر این، منافع اسرائیل فراتر از املاک و مستغلات به سرمایه گذاری های قابل توجه در مهمان نوازی و سرمایه گذاری های تجاری گسترش می یابد. آندرئو تأکید کرد: «سرمایه‌گذاری‌های عمده، مانند توسعه مجدد بندر و مارینا، از منابع مالی اسرائیل سرچشمه می‌گیرد.

 

امتیاز دهید:

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *