بهترین شهر برای زندگی در قبرس شمالی

اگر قصد مهاجرت به قبرس شمالی را داشته باشید، قطعا برایتان سوال است که کدام یک از شهر های این کشور برای زندگی گزینه بهتری است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت شناخت بهترین شهر برای زندگی در قبرس شمالی امری اساسی است، زیرا این شهرها از طریق معیارهای متعددی از جمله وسعت جغرافیایی، آب و هوا، وضعیت فرهنگی، اقتصادی، هزینه‌های زندگی، پیشرفت شهری و موارد دیگر، متفاوت و مناسب برای زندگی تلقی می‌شوند.

 این شهرها نه تنها برای ساکنان محلی بلکه برای سرمایه‌گذاران نیز جذابیت دارند. به ویژه برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی و یا اقامت در این منطقه با خرید ملک را دارند، انتخاب شهر مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی دیگر از نکات مهم، امنیت شهرها و سطح جرم و جنایت در آنهاست. امروزه، قبرس شمالی به عنوان یکی دیگر از جزایر مدیترانه ای، تحت عنوان امن‌ترین و پاکیزه‌ترین مناطق شناخته می‌شود. از این رو، در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین شهر های این کشور را جهت آشنایی بیشتر شما، مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین شهر برای زندگی در قبرس شمالی

بهترین شهر برای زندگی در قبرس شمالی کدام است؟

همان‌طور که می دانید، قبرس شمالی به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی پرطرفدار برای ایرانیان شناخته می‌شود. این کشور بین دو کشور ترکیه و یونان قرار دارد و به عنوان سومین جزیره بزرگ و شرقی‌ترین جزیره در مدیترانه شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر، قبرس شمالی توانسته است زیرساخت‌های اقتصادی خود را بهبود بخشیده و این موضوع باعث جذب توجه بسیاری از ایرانیان به این منطقه برای زندگی و سرمایه‌گذاری شود. با این حال، انتخاب شهر مناسب برای زندگی در این جزیره یک وظیفه چالش‌برانگیز است، زیرا هر قسمت از قبرس دارای زیبایی و جذابیت‌های خود است.

این جزیره دارای طبیعتی بسیار زیبا و مردمی خونگرم و مهمان‌نواز است. اگر قصد سرمایه‌گذاری یا تحصیل در این منطقه را دارید، باید در مورد شهرهای مختلف این کشور اطلاعات کافی داشته باشید تا بر اساس شرایط و نیازهای خود، بهترین انتخاب را برای زندگی و سرمایه‌گذاری خود انجام دهید. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم تعدادی از شهرهای برتر و مناسب قبرس شمالی را به شما معرفی کنیم.

شهر نیکوزیای شمالی یا لفکوشا

شهر نیکوزیای شمالی، اولین شهری است که تحت عنوان بهترین شهر برای زندگی در قبرس شمالی مورد بررسی ما قرار گرفته می شود. در این خصوص باید گفت بدون شک، پایتخت قبرس شمالی یعنی شهر لفکوشا یا نیکوزیا یکی از بهترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای این کشور برای زندگی است. با جمعیت حدود 60 هزار نفر، لفکوشا به یکی از بزرگ‌ترین و پرآمنیت‌ترین شهرهای قبرس شمالی تبدیل شده است. این شهر دارای مراکز رفاهی متعددی از جمله مراکز خرید، مغازه‌ها، شهربازی‌ها و سرگرمی‌ها، همچنین رستوران‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگی است. همچنین لفکوشا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز دانشگاهی این کشور شناخته می‌شود و بهترین دانشگاه‌های قبرس شمالی را در خود جای داده است.

آب و هوای معتدل این شهر، در فصول مختلف از سال، زندگی را بسیار دلپذیرتر می‌کند و به علاقه‌مندان به گردشگری و مهاجرت ویژه‌ترین جاذبه‌ها و تاریخچه‌های گردشگری را ارائه می‌دهد. اگر به لفکوشا سفر کردید، حتماً قسمت لفکوشای قدیمی را نیز برای بازدید به شدت توصیه می‌کنیم. این قسمت گردشگری در بین دیوارهای بلندی قرار دارد و می‌تواند شما را به چهار تمدن بزرگ قبرس در گذشته ببرد.

مزایای زندگی در شهر نیکوزیا

  • موقعیت جغرافیایی مناسب
  • امکانات رفاهی و فرهنگی متنوع
  • فرصت‌های شغلی فراوان

معایب زندگی در شهر نیکوزیا

  • هزینه زندگی بالاتر
  • ترافیک سنگین

شهر گیرنه یا کایرنیا قبرس شمالی

در ادامه بررسی بهترین شهر برای زندگی در قبرس شمالی، به نقطه‌ی برتری به نام جواهر قبرس یا همان گیرنه می‌رسیم. این شهر زیبا با فاصله‌ای حدود 64 کیلومتری از ترکیه واقع شده و به عنوان یک شهر بندری و توریستی دیده می‌شود. گیرنه به عنوان مقصدی بسیار مورد علاقه برای خرید ملک در قبرس شمالی شناخته می‌شود، زیرا بیشتر ویلایی است و برای افرادی که قصد خرید ملک را دارند گزینه بسیار مناسبی است.

این شهر دارای جمعیتی حدوداً 33 هزار نفری است و از نظر آب و هوا بسیار دلپذیر بوده و از دانشگاه‌های معتبری نیز بهره‌مند است، از جمله دانشگاه های منطقه می توان به آمریکایی گیرنه، دانشگاه علوم قبرس و دانشگاه کایرنیا اشاره کرد. به علاوه، به عنوان یک شهر توریستی، گیرنه دارای تجهیزات و امکانات گردشگری فراوانی می‌باشد، از جمله هتل‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی بزرگ.

مزایای زندگی در شهر گیرنه

  • هزینه کمتر زندگی
  • آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای
  • سواحل زیبا

معایب زندگی در شهر گیرنه

  • موقعیت جغرافیایی دورتر
  • امکانات رفاهی کمتر

شهر فاماگوستا قبرس شمالی

شهر فاماگوستا، یک شهر بزرگ و پرسر و صدا در سواحل شرقی قبرس شمالی واقع شده است. این شهر از شهر کارینیا که در فاصله بیش از یک ساعت رانندگی قرار دارد، جدا شده و مرکز منطقه گازیماوسا در قبرس شمالی است. فاماگوستا با ترکیبی جذاب از بافت‌های قدیمی و مدرن خود، همیشه به عنوان یکی از شهرهای جذاب در این کشور شناخته می‌شود. این شهر دارای عمیق‌ترین بندر در قبرس شمالی است که به همین خاطر بزرگ‌ترین کشتی‌ها از اینجا عبور می‌کنند. اگر قصد زندگی در این شهر را دارید، مطعمن باشید که حتی یک لحظه هم حوصله تان سر نمی رود، چرا که این شهر فاماگوستا دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری مختلفی است.

برای تفریح و گردشگری، سواحل اطراف فاماگوستا بهترین مقصد هستند. بهترین نقطه شروع مسیر، کاوش در شبه‌جزیره کارپاز است. این منطقه بکر و بدون جمعیت، پر از سواحل باشکوه و الاغ‌های وحشی است. در مسیر فاماگوستا به کارپاز، روستای یونانی به نام Trikomo نیز قرار دارد که در میان مهاجران انگلیسی بسیار محبوب است و یک مرکز گردشگری مهم به حساب می‌آید.

شهر اسکله (Iskele) نیز به دلیل جشنواره‌های سالانه‌اش، از جمله جشنواره خود در دو هفته اول ژوئیه و جشنواره انگور Mehmetcik (Galateia) که معمولاً در اولین هفته اوت برگزار می‌شود، مشهور است. این شهر در حدود ۴ مایلی شمال شرقی اسکله واقع شده و روستای زیبای بوگاز (Bogaz) نیز در این نزدیکی واقع شده است. بوگاز یک روستای ماهیگیری سنتی است که جذب مهاجران زیادی شده و بسیار آرام و پراز انواع رستوران‌ها برای صرف غذا می‌باشد. فاماگوستا به عنوان یک شهر تفریحی و مسکونی جذاب، همچنین می‌تواند برای دانش‌آموزان و دانشجویان مکانی عالی برای تحصیل باشد. این شهر دارای دانشگاه‌های معتبری مانند دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه فنی استانبول است.

مزایای زندگی در شهر فاماگوستا

  • موقعیت جغرافیایی خوب
  • جاذبه‌های گردشگری متعدد
  • هزینه کمتر زندگی

معایب زندگی در شهر فاماگوستا

  • امکانات رفاهی کمتر

شهر لفکه در قبرس شمالی

شهر لفکه، یک ترکیب جذاب از خط ساحلی و کوه‌های سرسبز با باغ‌های مرکبات است. این شهر در قبرس شمالی تنها منطقه‌ای است که پرتقال‌های لذیذی در آن کشت می‌شود بلکه شهریت زیادی در پرورش میوه‌های نرم دارد. در لفکه، سه سد بزرگ ساخته شده که در طول سال، منابع آبی مورد نیاز شهروندان را تأمین می‌کنند و به همین دلیل، کشاورزی در این منطقه بسیار مورد توجه است.

خط ساحلی لفکه با برخورداری از تعدادی رستوران شناخته شده، به شما امکان می‌دهد تا از غذاهای ترکی یا ماهی تازه در کنار ساحل لذت ببرید و از امکانات ساحلی نیز بهره‌برداری کنید. اگر به سمت مرکز شهر لفکه حرکت کنید، از بین کوه‌هایی که در منطقه ترودوس وجود دارند، عبور خواهید کرد. این کوه‌ها به اندازه‌ای نزدیک هستند که می‌توانید قله‌های پوشیده از برف آنها را با دقت مشاهده کنید. در مرکز شهر لفکه، پارک آتاتورک واقع شده است که میزبان رویدادهایی مانند مسابقات آشپزی و نمایشگاه سالانه‌ای است که در اواسط ماه اوت برای جشن آزادی لفکه برگزار می‌شود.

از جاذبه‌های گردشگری شهر لفکه می‌توان به ویرانه‌های کلیسای سولی اشاره کرد. این منطقه بیش از ۳۰۰ سال تحت تسلط عثمانی‌ها بوده و نمونه‌های جالبی از معماری عثمانی در اینجا قابل مشاهده است. لفکه در گذشته یک شهر معدنی پررونق بوده و کوه‌های آن سرشار از سنگ مس و طلا بوده‌اند.

مزایای زندگی در شهر لفکه

  • آب و هوای مناسب
  • جاذبه‌های گردشگری متنوع
  • مرکز کشاورزی

معایب زندگی در شهر لفکه

  • دشواری پیدا کردن شغل مناسب

بهترین مناطق قبرس شمالی برای زندگی

اکنون که با بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی آشنا شدید، بهتر است که با بهترین مناطق این کشور نیز آشنا شوید. زیرا قبرس شمالی مناطق مختلفی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد دارد که با شناخت هر کدام از آن‌ها می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری برای انتخاب بهترین منطقه داشته باشید.

• استراحتگاه لانگ بیچ

یکی از بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک و زندگی در قبرس شمالی، استراحتگاه لانگ بیچ است. منطقه لانگ بیچ در 12 کیلو متری شهر فاماگوستا قرار دارد و یک منطقه گردشگری است. این منطقه برای تفریح و سرگرمی بسیار مناسب بوده و دارای امکاناتی از جمله، زمین بازی برای کودکان، مسیرهای دوچرخه‌سواری، شاتل‌های دریایی، قایق سواری، اسکی روی آب و غیره است.

طبیعت منطقه لانگ بیچ بسیار زیبا و دستنخورده بوده و محیطی دلنشین برای زندگی و استراحت است. همچنین این منطقه از نظر امنیت نیز در سطح بالایی قرار دارد. مجله آمریکایی فوربس، منطقه لانگ بیچ را در سال 2021 به عنوان یکی از بهترین مناطق برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری معرفی نمود.

• ساحل Esentepe

ساحل Esentepe نیز یکی دیگر از مناطق مناسب برای ادامه زندگی در قبرس شمالی به خصوص برای افرادی است که به منطقه ساحلی علاقه دارند. این منطقه از آب‌و‌‌هوای مطلوبی برخوردار بوده و می‌توان ساعت‌ها در این ساحل زیبا قدم زد و از طبیعت بکر آن لذت برد. در این ساحل چندین زمین گلف و امکانات تفریحی و سرگرمی مختلفی وجود دارد. شرایط مطلوب ساحل Esentepe سبب شده است که سرمایه‌گذاران خارجی و افراد زیادی متقاضی خرید املاک آن باشند.

• منطقه آلسانجاک

منطقه آلسانجاک به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تجاری و اقتصادی قبرس شمالی شناخته شده و به امین دلیل یکی از بهترین مناطق این کشور برای زندگی است. به دلیل وجود انواع کافه‌ها و بارها، فروشگاه‌های مدرن، رستوران‌های متعدد، آپارتمان‌های شیک و مجلل، ساختمان‌های قدیمی و غیره، آلسانجاک مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته‌ است.

مهم‌ترین معیار ها برای انتخاب بهترین شهر برای زندگی در قبرس شمالی

اکنون که به بررسی مهم‌ترین شهرها و مناطق قبرس شمالی پرداخته و تاحدامکان با بهترین شهر برای زندگی در قبرس شمالی آشنا شده‌اید، بد نیست بررسی کوتاهی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک شهر برای زندگی، داشته باشیم. در این خصوص باید گفت برای انتخاب بهترین شهر در قبرس شمالی برای سفر، کار و زندگی، باید به چندین فاکتور توجه داشته باشید. ابتدا باید هدف سفر خود را مشخص کنید؛ آیا به تفریح می‌روید یا قصد کار و زندگی دائمی دارید؟ هر هدفی نیازمند توجه به فاکتورهای مختلف است. ثبات اقتصادی نیز برای کسانی که می‌خواهند در این کشور زندگی کنند یکی از مهم‌ترین فاکتورهاست؛ به دنبال شهری با بستر اقتصادی قوی و فرصت‌های شغلی مناسب باشید.

همچنین اگر سفر تفریحی را در نظر دارید، به تنوع و تعدد جاذبه‌های دیدنی هر شهر توجه کنید و بررسی کنید که آیا شهر دارای مناظر طبیعی زیبا و امکانات تفریحی و فرهنگی مناسب است یا خیر.

اما درصورتی‌که قصد تحصیل در قبرس شمالی را دارید، به شهرهایی که دارای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معتبر هستند باید توجه کنید. همچنین اگر سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه اقتصادی را در نظر دارید، به شهرهایی توجه کنید که بانک‌های معتبری دارند و امکانات سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار مناسبی را فراهم می‌کنند. باتوجه‌به این نکات و انجام تحقیقات کافی، می‌توانید بهترین شهر قبرس شمالی را براساس هدف خود انتخاب کنید.

بهترین شهر برای زندگی در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟

به‌طورکلی، هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از کشورهایی همچون ترکیه، اسپانیا و قبرس جنوبی هستند. این هزینه‌ها شامل هزینه‌هایی همچون خوراک، تحصیل، خرید، اجاره مسکن، مالیات، و اجاره خودرو و دیگر هزینه‌های روزمره می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، هزینه یک وعده‌غذایی در رستوران حداکثر 25 لیر، هزینه نگهداری منزل و پرداخت قبوض اب و برق و سایر امور مرتبط با منزل حدود 200 لیر، هزینه‌های تفریحی حدود 120 لیر، هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تقریباً 45 لیر و هزینه‌های خرید لباس از برندهای معتبر تقریباً 280 لیر است. این ارقام به طور معمول از میانگین هزینه‌های مشابه در دیگر مقاصد در منطقه مدیترانه و اروپا به مراتب ارزان‌تر و مناسب‌تر هستند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی بر آن شد تا بررسی کاملی از بهترین شهر برای زندگی در قبرس شمالی داشته باشیم. همان‌طور که مطالعه کردید، بسیاری از این شهرها که از نظر جاذبه‌های گردشگری، اقتصاد، نرخ تورم پایین، امنیت بسیار بالا و هزینه‌‎های زندگی بسیار مناسب هستند، می‌توانند در لیست بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی قرار گیرند. ازآنجایی‌که این کشور بر پایه سیاست‌های سرمایه‌گذاری‌های خارجی و همچنین گردشگری پایه‌‎گذاری شده، در نتیجه شاهد رشد چشمگیر آن از نظر فرهنگی و اجتماعی هستیم. درهرصورت شما برای‌آنکه بتوانید قبرس شمالی را برای مقصد مهاجرتی خود انتخاب نمایید، لازم است در ابتدا هدف خود را مشخص نمایید. مثلاً اگر قصد سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت دارید، شهری را باید انتخاب کنید که از لحاظ فرصت‌های سرمایه‌گذاری، در سطح مناسبی باشد.

5/5 - (4 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *