the-best-countries-for-family-immigration-1

از سال‌های بسیار دور، افراد زیادی اقدام به مهاجرت می‌کردند. برخی به تنهایی و برخی همراه با خانواده برای پیشرفت و بهبود سطح کیفی زندگی به کشوری دیگر می‌روند.

زمانی که مهاجرت به صورت تنها باشد، با وجود اینکه هیجانات خاصی دارد اما آسان‌تر از مهاجرت خانوادگی است. زیرا در مهاجرت تنها، شما صرفا برای خود تصمیم می‌گیرید و با توجه به شرایطتان می‌توانید انعطاف پذیر باشید.

در مهاجرت خانوادگی باید شرایط و نیازهای اعضای همراه را هم در نظر بگیرید. بنابراین اِلِمان‌هایی که برای مهاجرت خانوادگی باید در نظر بگیریم و آن‌ها را بررسی کنیم، بیشتر خواهد بود.

در ادامه‌ی این مطلب به بررسی المان‌ها و به طور کلی بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی می‌پردازیم. همچنین هزینه‌ها، مزایا و معایب این تصمیم بزرگ را مرور خواهیم کرد.

بهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی

می‌توان گفت که بهترین کشور برای مهاجرت خانوادگی، کشوریست که از لحاظ شرایط مالی، اقامتی و کیفیت زندگی منطبق با شرایط شما بوده و روند اخذ ویزای آن آسان و سریع باشد.

بنابراین با در نظر گرفتن این موارد، باید گفت که انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت خانوادگی بسیار سلیقه‌ای است.

برخی فاکتورها، بیشترین تاثیر را روی تصمیم نهایی مهاجرت و انتخاب کشور دارد. با توجه به این فاکتورهای اصلی، برخی از کشورهای هم راستا با هدف را به شما معرفی می‌کنیم:

مهم‌ترین فاکتورهای مهاجرتیبهترین کشورها برای مهاجرت خانوادگی
سطح کیفیت زندگی بالاکانادا، سوئیس، استرالیا
مهاجرپذیری و اخذ ویزا راحتقبرس شمالی، کانادا، استرالیا، آلمان
تحصیل رایگان ( بورسیه درصد بالا )قبرس شمالی، کانادا، آلمان
سطح علمی بالا و دانشگاه‌های با رتبه جهانیآمریکا، انگلستان، استرالیا، کانادا
شرایط اقامت راحتکانادا، قبرس شمالی
چرخه اقتصاد و بازار کار مناسبقبرس شمالی، کانادا، آلمان، ژاپن
وجود برابری نژادیهلند، کانادا، نیوزلند، سوئد
سیستم آموزشی توسعه یافتهآلمان، کانادا، ژاپن
سیستم بهداشت عمومی توسعه یافتهکانادا، آلمان، انگلستان، ژاپن
the-best-countries-for-family-immigration-2

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین کشور

اصلی‌ترین فاکتورهایی که برای مهاجرت خانوادگی باید درنظر بگیرید، شرایط کشور مقصد است. برخی از این شرایط به شرح زیر هستند:

  • میزان امنیت
  • ثبات اقتصادی
  • سطح خدمات بهداشت و درمان
  • محیط زندگی و فرهنگ بومیان
  • سطح سیستم آموزشی
  • سطح کیفی زندگی

هزینه های مهاجرت خانوادگی

با توجه به نوسانات ارزی ووو اینکه هر کشوری ارز مشخص خود را دارد، هزینه‌های مهاجرت خانوادگی بسته به کشور مقصد، تعداد نفرات، سبک زندگی خانواده و … متفاوت است.

در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی و مهاجرت خانوادگی برای این اقدام بسیار مهم است. برخی از کشورها به طور کلی به نسبت سایر کشورها هزینه‌های بالاتری دارند. در میان کشورها، آمریکا و سوئیس پر هزینه‌ترین و کانادا به نسبت امکانات و خدمات بسیار مناسب است.

بنابراین به طور کلی می‌توان گفت که کانادا یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت خانوادگی است.

برخی دیگر از هزینه‌هایی که باید برای مهاجرت در نظر بگیرید، هزینه‌هایی مانند ثبت درخواست مهاجرت برای خویشاوندان، دریافت ویزا، معایت=نات پزشکی، اسپانسری و … است.

شما برای ارائه‌ی مدارک، به ترجمه رسمی آن‌ها، نیاز دارید. همچنین برای سفر، هزینه‌های بلیط، سفارت و … نیز وجود دارد.

در جدول زیر، متوسط هزینه‌های زندگی برای یک نفر در ماه، در کشورهای مختلف، آورده شده است.

نام کشورهزینه زندگی  به دلار آمریکا
کانادا900
انگلستان1000
آمریکا1100
استرالیا1000
آلمان956
قبرس شمالی400
سوئیس1021
هلند1595
سوئد1000

 سبک زندگی افراد در تعیین هزینه‌ها بسیار موثر است به طور مثال خانه‌ای که می‌خواهید در آن زندگی کنید، می‌تواند ویلایی، آپارتمان معمولی، آپارتمان لوکس، پنت هاوس و… باشد. حتی محله‌ای که در آن زندگی خواهید کرد نیز بسیار متفاوت است.

the-best-countries-for-family-immigration-3

مزایا و معایب مهاجرت خانوادگی

همانطور که گفتیم چالش‌های مهاجرت خانوادگی بیشتر از یک نفر است. علاوه بر اینکه باید شرایط را بسنجید، لازم است که از مزایا و معایب مهاجرت همراه با اعضای خانواده نیز مطلع باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

اخذ اقامت و مهاجرت خانوادگی به کشورهای اروپایی، مزایت‌هایی مانند برخورداری از امکانات رفاهی، امنیت شغلی، سطح کیفیت بالای زندگی و ثبات اقتصادی دارد.

در عین حالی که مزیت‌های زیادی را تجربه خواهید کرد، باید بدانید که تفاوت فرهنگی، زبان و … مشکلاتی را برای برقراری ارتباط و خو گرفتن با شرایط جدید را برای اعضای خانواده سخت می‌کند؛ در عین حال اینکه اعضای خانواده در کنار هم هستند، به بهبود همین شرایط و گرفتن روحیه کمک  بسیاری می‌کند.

مهاجرت به کشورهای مهاجر پذیر و چند ملیتی مانند مهاجرت به قبرس شمالی یا کانادا این چالش را بسیار راحت‌تر می‌کند. بیشترین  تاثیرات فرهنگی روی بچه‌های کم سن و سال است. بنابراین توجه به این نکته برای افرادی که فرزندان کوچکی دارند بسیار مهم است.

در کشورهایی که زبان‌های خاص‌تری دارند، مانند آلمان، فرانسه، هلند و … به نسبت کشورهایی که حداقل یکی از زبان‌های مرسوم دنیا مانند زبان انگلیسی را دارند، یافتن شغل، تحصیل و … بسیار سخت‌تر است.

مثلا برای تحصیل در قبرس شمالی، شما اگر به زبان ترکی استانبولی مسلط نباشید، مشکلی برایتان به وجود نمی‌آید. چرا که در اکثر دانشگاه‌ها، تمامی دروس به زبان انگلیسی هم تدریس می‌شود.

همچنین به دلیل حضور بازرگانان، توریست‌ها، دانشجویان بین المللی و … شغل‌های انگلیسی زبان به وفور در قبرس شمالی پیدا می‌شوند و چون جمعیت بومی این کشور،  اندک می‌باشد، بازار کار برای مهاجران خارجی مناسب است.

شرایط مهاجرت خانوادگی

برخی از کشورها، پروسه‌ای به نام ویزای خانوادگی دارند. در این پروسه، تنها افرادی می‌توانند قرار بگیرند که شرایط خاص آن را داشته باشند. در ادامه برخی از شرایط عمومی دریافت ویزای خانوادگی را بررسی می‌کنیم:

  • جزو بستگان درجه 1 مانند همسر و فرزند مجرد باشید.
  • فرزند زیر سن اعلام شده باشد. این سن در برخی کشورها 18 سال و در برخی دیگر 21 سال است.
  • واجد شرایط دریافت اقامت کشور مقصد باشید.
  • مدارک لازم برای نشان دادن تمکن مالی لازم برای رفع نیازهای اساسی خود و خانواده‌تان را داشته باشید.
  • مدارک هویتی برای اثبات روابط درجه یک بودنتان را با شخص تحت حمایت ارائه دهید.

همسر یا شریک تحت حمایت شخص متقاضی باید بالای 18 سال باشد. اگر فرزند شما بالای 22 سال است ولی به دلیل مشکلات جسمی و روحی نتواند هزینه‌های زندگی خود را تامین کند، مممکن است بتوانید به عنوان فرد تحت تکفل، برای او ویزای مهاجرت خانوادگی را بدهند.

اثبات تمکن برای پرداخت هزینه‌های زندگی فرد و اعضای خانواده، بر عهده‌ی سرپرست خانواده است. او باید با ارائه‌ی مدارکی مانند گردش حساب بانکی، اسناد دارایی مانند سند ملکی و یا فیش حقوقی این توانایی را اثبات کند.

5/5 - (1 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *