مزایا و معایب تحصیل در قبرس شمالی

در سراسر دنیا و در هر کشوری، دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی زیادی وجود دارد و این امر باعث می‌شود که انتخاب بهترین کشور و دانشگاه برای ادامه تحصیل برای آن‌ها سخت باشد.

کشور قبرس شمالی با داشتن دانشگاه‌های معتبر، امنیت بالا و شرایط مناسبی که برای آموزش و ادامه زندگی فراهم نموده‌ است، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل است.

دانشگاه‌های قبرس شمالی مورد تأیید YÖDAK یا نهاد آموزشی هستند که مرجع معتبری برای ارزیابی دانشگاه‌ها بوده و تحت عضویت انجمن‌ها و آژانس‌های تضمین کیفیت اروپا است.

اکثر دانشگاه‌‌های قبرس شمالی دارای اعتبارنامه بین‌المللی و تاییدیه از شورای آموزش عالی قبرس و ترکیه هستند. بنابراین با ادامه تحصیل در این کشور می‌توان علاوه بر اخذ دانش و تخصص کافی، مدرک تحصیلی معتبر نیز دریافت نمود و آینده شغلی درخشانی را برای خود متصور شد.

اما برای تحصیل در قبرس شمالی بهتر است که ابتدا درمورد شرایط زندگی در این کشور و مزایا و معایب تحصیل در قبرس شمالی اطلاعات لازم را دریافت کرد که ما در این مقاله این اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد، پس با ما همراه باشید.

10 مزیت تحصیل در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی در تلاش است تا در زمینه‌های مختلف پیشرفت کند و شرایط مناسبی را برای ساکنین خود فراهم نماید. یکی از زمینه‌هایی که کشور قبرس شمالی در سازماندهی آن موفق بوده، آموزش است.

سیستم آموزشی کشور قبرس شمالی مطابق با استانداردها بوده و امکانات لازم برای تحصیل فراهم شده است. به همین دلیل تحصیل در قبرس شمالی مزایای زیادی دارد و این کشور، محیطی مناسب برای ادامه تحصیل است. در ادامه 10 مورد از مزیت‌های مهم تحصیل در قبرس شمالی بیان و بررسی شده است.

 کیفیت بالای آموزش

فرایند آموزشی در کشور قبرس شمالی در بالاترین سطح قرار دارد و همه امکانات و شرایط لازم برای پیشرفت تحصیلی فراهم شده است.

در کشور قبرس شمالی آموزش و پرورش به دنبال اطمینان حاصل نمودن از فراهم نمودن ارزیابی، یادگیری، تدریس و حمایت موثر و مناسب از دانش‌آموزان و دانشجویان است.

در مدارس و دانشگاه‌ها بهترین معلمان و اساتید در حال تدریس دروس هستند و از ابزارهای یادگیری با کیفیت و حرفه‌ای استفاده می‌شود.

شهریه معقول و مقرون به صرفه

کشور قبرس شمالی به دانشجویان بین‌المللی این فرصت را داده است که با شهریه و هزینه‌های تحصیلی مقرون به صرف ادامه تحصیل دهند و مدرک مورد نظر خود را اخذ کنند.

همچنین اکثر دانشگاه‌های کشور قبرس شمالی به دانشجویان بین‌المللی بورسیه 50 درصد اعطا می‌کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه قبرس شمالی با توجه به مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه مورد نظر متفاوت است اما به صورت کلی این هزینه‌ها نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های اروپا کمتر است.برای  کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه های تحصیلی در قبرس شمالی این مقاله به شما پیشنهاد میشود.

 شرایط آسان پذیرش

شرایط پذیرش در دانشگاه‌های قبرس شمالی آسان است و مزیت مهمی که تحصیل در این کشور دارد، عدم نیاز به اثبات تسلط به زبان انگلیسی و شر‌کت در آزمون‌های تافل یا آیلتس است، بنابراین این دغدغه و نگرانی برای متقاضیان بین‌المللی وجود نخواهد داشت.

ارائه مدرک تحصیلی معتبر

کشور قبرس شمالی دارای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی معتبری است که از طرف دانشگاه‌های سراسر جهان به رسمیت شناخته شده‌اند و در نتیجه مدارک اخذ شده از دانشگاه‌های این کشور معتبرند.

همچنین همه دانشجویان در رشته تحصیلی خود در قبرس شمالی به تخصص بالایی خواهند رسید و فرصت‌های شغلی مناسبی را از سراسر جهان اخذ خواهند نمود.

تحصیل به زبان انگلیسی

در دانشگاه‌های قبرس شمالی زبان آموزش زبان انگلیسی است و افرادی که به زبان انگلیسی نیز مسلط نباشند در حین تحصیل مهارت‌های زبانی خود را ارتقا خواهند داد. همچنین از بهترین اساتید و ابزارها و روش‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به دانشجویان استفاده می‌شود. بنابراین یادگیری زبان انگلیسی با بالاترین کیفیت است.

تنوع فرهنگی

افراد زیادی با فرهنگ‌های مختلف برای ادامه تحصیل یا ادامه زندگی به قبرس شمالی مهاجرت نموده‌اند و تنوع فرهنگی در این کشور بالا است. این موضوع سبب می‌شود که دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی در ارتباط با فرهنگ و قومیت‌های مختلف قرار بگیرند و دایره تماس آنها گسترش پیدا خواهد کرد.

هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی

یکی دیگر از مزایای تحصیل در قبرس شمالی قرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به بسیاری دیگر از کشورها است.

هزینه زندگی برای یک دانشجوی بین‌المللی در قبرس شمالی معادل 250 دلار (با احتساب استفاده از خدمات دانشجویی) در ماه است. البته این هزینه با توجه به سبک زندگی دانشجویان متفاوت است.

برخورداری از بیمه درمانی

همه دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی که در کشور قبرس شمالی ادامه تحصیل می‌دهند دارای بیمه درمانی بوده و هزینه‌های پزشکی ضروری آن‌ها را پوشش می‌دهد. بیمه درمانی برای مراقبت‌های دندانپزشکی و سایر رسیدگی‌ها در بیمارستان‌های دولتی مناسب است.

 مکانی امن و دوستانه

کشور قبرس شمالی کشور امنی است و جرم و جنایت در این کشور کم است. کشور قبرس شمالی در بین کشورهای که جمعیت زیر 5 میلیون نفر دارند، رتبه اول را از نظر امنیت دارد. بنابراین دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بدون نگرانی و در امنیت کامل تحصیلات خود را در کشور قبرس شمالی ادامه دهند.

بورسیه‌های تحصیلی مختلف

دانشگاه‌های قبرس شمالی در بین دانشگاه‌های اروپایی به هزینه کم شهرت دارند. بنابراین دانشجویان بین‌المللی که به دنبال تحصیل مقرون‌به‌صرفه هستند، می‌توانند دانشگاه‌های این کشور را انتخاب کنند. با این وجود بورسیه‌های تحصیلی مختلفی نیز به دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شود که دریافت این بورسیه به دانشجویان کمک می‌کند تا از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی در قبرس شمالی بر آیند.

ساعت شناور کار دانشجویی

قبرس شمالی محدودیت ساعتی برای کار ندارد و دانشجویان میتوانند بصورت پاره وقت مشغول به کار شوند.مبلغ حقوق پایه در قبرس شمالی معادل 750 دلار است و دانشجویانی که بصورت پاره وقت کار میکنند میتوانند نصف حقوق پایه را دریافت کنند.

معایب تحصیل در قبرس شمالی

تحصیل در هر کشوری علاوه بر مزایایی که دارد، با معایبی نیز همراه است که تحصیل در کشور قبرس شمالی نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما معایب تحصیل در قبرس شمالی نسبت به مزایای آن کمتر هستند. در ادامه مهم‌ترین معایب تحصیل در قبرس بیان شده است.

عدم دسترسی دانشجویان به مشاغل مناسب

با وجود اینکه با فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانید موقعیت‌های شغلی مناسبی در کشور قبرس شمالی اخذ کنید، اما زمانی که به عنوان دانشجوی بین‌المللی در این کشور هستید و مدرک خود را دریافت نکرده‌اید نمی‌توانید مشاغل چندان مناسبی را پیدا کنید. فرصت کار در مشاغل پردرآمد و رده بالا به شهروندان قبرس و کشورهای اروپایی داده می‌شود.

دشواری سفر به کشورهای اروپایی

کشور قبرس شمالی جزو کشورهای عضو شینگن نیست، بنابراین برای دانشجویان قبرس شمالی سخت است که به کشورهای اروپایی سفر کنند.

شرایط زندگی در قبرس شمالی

شخصی که قصد ادامه تحصیل در قبرس شمالی را دارد، باید علاوه بر مزایا و معایب تحصیل در این کشور، در مورد شرایط زندگی در قبرس شمالی نیز اطلاعات کافی داشته باشد که ما در این بخش به اطلاعات مهم و ضروری درمورد این کشور خواهیم پرداخت.

اطلاعات کلی درمورد قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است که از جاذبه‌های طبیعی زیبا و خیره کننده‌ای برخوردار است.

مساحت کشور قبرس شمالی 3.355 کیلومتر مربع است و جمعیت آن نیز در سال 2024 حدوداً 382،836 نفر اعلام شده است. پایتخت کشور قبرس شمالی نیکوزیا است و زبان رایج مردم این کشور زبان ترکی است. واحد پول قبرس شمالی لیر ترکیه است اما پوند، دلار و یورو نیز در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قبرس شمالی تشکیل شده از شش ناحیه از جمله نیکوزیا گیرنه، فاماگوستا، گوزلیورت، ایسکله و لفکه است. جمهوری ترک قبرس شمالی، جمهموری سکولار بوده که مبتنی بر عدالت اجتماعی، اصول دموکراسی و حاکمیت قانون است.

موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی

همانطور که گفته شد قبرس شمالی بعد از سیسیل و ساردینیا سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. قبرس شمالی بین 30.33 و 35.41 عرض جغرافیایی و بین 32.23 تا 34.55 طول جغرافیایی قرار دارد.

ترکیه در 65 کیلومتری شمال، سوریه در 112 کیلومتری، اسرائیل در 267 کیلومتری، لبنان در 162 کیلومتری شرق و یونان در 965 کیلومتری غرب قبرس شمالی قرار دارد. 20 درصد از مساحت قبرس شمالی دارای زمین حاصلخیز بوده و قابل کشت را دارد و 20 درصد از آن دارای پوشش جنگلی است.

آب و هوا و اقلیم قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی دارای آب و هوایی معمولی و مدیترانه‌ای است. زمستان‌ها در این کشور کوتاه و بارانی بوده و تابستان‌ها طولانی و خشک است. میانگین دمای سالانه قبرس شمالی 19 درجه سانتیگراد و دمای اواسط تابستان در این کشور حدود 40 درجه سانتیگراد است. در زمستان آب و هوا معتدل است و میزان بارندگی نیز سالانه 500 میلی‌متر است.

پوشش گیاهی متنوعی در قبرس شمالی وجود دارد که رایج‌ترین گونه‌های درختان جنگلی آن عبارتند از، سرو، کاج، بلوط، اکالیپتوس و غیره. همچنین برخی از پوشش‌های گیاهی عمومی در قبرس شمالی عبارتند از، درخت پرتقال، درخت زیتون، درختان برگریز، ماکی، خرنوب و غیره

امنیت در قبرس شمالی

با وجود تنش‌های سیاسی قبرس شمالی و نزدیکی آن از نظر جغرافیایی به مناطق آشفته، این کشور در حال حاضر کاملاً امن است. آمار جرم و جنایت در قبرس شمالی پایین است و در طول زندگی در این کشور با مشکل جدی روبرو نخواهید شد.

کیفیت زندگی در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی از نظر کیفیت زندگی در سطح مطلوبی قرار دارد و سطح کیفی زندگی در قبرس شمالی از بسیاری دیگر از کشورها بالاتر است. شاخص کیفیت زندگی قبرس شمالی 149.82 از 240 است و در لیست کشورهای با شاخص کیفیت بالا قرار دارد. همچنین کشور قبرس شمالی در مواردی مانند ایمنی، تعادل بین کار و زندگی، آموزش مشارکت مدنی رضایت زندگی و غیره در سطح مطلوبی قرار دارد.

اقتصاد و معیشت در قبرس شمالی

بیشتر روابط تجاری کشور قبرس شمالی با ترکیه و بریتانیا است. اقتصاد این کشور و منابع درآمد آن مبتنی بر کشاورزی، دامپروری و گردشگری است.

وضعیت بهداشت و سلامت در قبرس شمالی

استانداردهای بهداشتی کشور قبرس شمالی به دلیل آب و هوای مطلوب و خدمات بهداشتی عمومی خصوصی در سطح بالایی قرار دارد. همچنین به اصول و استانداردهای بهداشتی اهمیت زیادی داده می‌شود و امکانات لازم برای سلامتی ساکنین فراهم شده است.

وضعیت کار در قبرس شمالی

در قبرس شمالی فرصت‌های شغلی مختلفی وجود دارد و با داشتن تخصص یا دانش کافی می‌توان به راحتی شغل مناسبی برای خود پیدا کرد. بیشترین نیروی کار در قبرس شمالی به ترتیب در بخش تجارت، خدمات، گردشگری و کشاورزی فعالیت دارند.

وضعیت کار در قبرس شمالی
وضعیت کار در قبرس شمالی

هزینه زندگی در قبرس شمالی

به صورت کلی هزینه زندگی در قبرس شمالی نسبت به بسیاری از کشورها، مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. همچنین هزینه زندگی در این کشور باتوجه به سبک زندگی هر فرد متفاوت است. اما به صورت کلی هزینه ماهانه یک فرد مجرد در قبرس شمالی معادل 300 دلار بدون احتساب اجاره مسکن است. همچنین هزینه ماهانه یک خانواده چهار نفره بدون احتساب اجاره مسکن در قبرس شمالی، معادل 1000 دلار است.

سوالات متداول

تحصیل در قبرس شمالی چه مزایایی دارد؟

مهمترین مزایای تحصیل در قبرس شمالی عبارتنداز، کیفیت آموزشی بالا، هزینه‌های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، ارائه مدرک معتبر، امنیت، تنوع فرهنگی، برخورداری از بیمه درمانی، آموزش به زبان انگلیسی، شرایط آسان پذیرش و غیره.

معایب تحصیل در قبرس شمالی چیست؟

معایب تحصیل در قبرس شمالی عبارتنداز، ساعت محدود کار دانشجویی، عدم دسترسی دانشجویان به شغل مناسب، امکان تبعیض نژادی، دشواری سفر به کشورهای اروپایی.

هزینه زندگی در قبرس شمالی چقدر است؟

هزینه زندگی در قبرس شمالی باتوجه به سبک زندگی هر فرد متغیر است اما به صورت کلی هزینه ماهانه زندگی یک فرد مجرد در قبرس شمالی بدون احتساب اجاره مسکن معادل 300 دلار است.و میانگین اجاره مسکن برای سوئیت یا واحد تک خوابه از 300 دلار شروع میشود.

5/5 - (2 امتیاز)

میلاد حبیبیمشاهده نوشته ها

دانشجوی کارشناسی رشته مدیریت، علاقه مند به برنامه نویسی و هک و امنیت، اشنا با مباحث وب هکینگ و seo، نویسنده تخصصی در زمینه های مهاجرتی ،مهاجرت به قبرس شمالی و...، عاشق یادگیری حرفه‌های جدید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *